מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם היום (שישי) בטקס לזכר "המפקדים השהידים", ואמר כי "אם הם היו איתנו, בכל הנוגע לתקיפות נגד פלסטין - עמדתם הייתה תמיכה ולחץ, כדי למנוע מהאויב להשיג את מטרותיו וכדי שהמדוכאים בעזה ינצחו". בנוגע לתקיפה הישראלית בא-נבטיה, הוסיף נסראללה כי "היא הביאה למותם של אזרחים. הרג של לוחמים וחיילים זה חלק מהמערכה, וזה טבעי שימותו שהידים - אך האויב הלך רחוק מידי והמחיר יהיה דם".
2 צפייה בגלריה
נאום נסראללה מטקס לזכר "המפקדים השהידים"
נאום נסראללה מטקס לזכר "המפקדים השהידים"
"לא נסבול פגיעה באזרחים - האויב ישלם מחיר, לא בתקיפת מוצבים". נסראללה
עוד טען נסראללה כי "מה שקרה בא-נבטיה וא-סואנה היה מכוון, והאויב יכול היה להימנע מהרג של אזרחים. אנחנו לא סובלים פגיעה באזרחים, והתשובה לטבח חייבת להיות המשכת ההסלמה והפעילות בחזית". בנוגע למטחים לעבר קריית שמונה, הוסיף: "ירי טילי הפלק והקטיושות זו תגובה ראשונית. הנשים והילדים שלנו נהרגו בימים האלה – והאויב ישלם את המחיר, לא בתקיפה לעבר מוצבים צבאיים.
"האמריקנים והישראלים צריכים לדעת שהם בפלסטין גם מול עם שלא ייסוג, לא משנה כמה קורבנות יהיו", הוסיף נסראללה. "לחיזבאללה יש יכולות טילים אדירות ומדויקות שיכולות להגיע מקריית שמונה עד אילת. המטרה של כולנו בציר ההתנגדות הייתה ותישאר שבקרב הזה יש להביס את האויב. תבוסת האויב זה כישלונו בהשגת מטרותיו". בנוגע לשיחות להפסקת אש, אמר נסראללה כי "מי שעוסק במשא ומתן מדיני אלה הפלגים הפלסטינים, אנחנו לא מתערבים במשא ומתן. אחינו בחמאס ובהתנגדות הפלסטינית מייצגים את החזית של ציר ההתנגדות".
בנוגע לשיחות על המצב בגבול הצפון, הוסיף כי "הגבולות היבשתיים הוגדרו וכל משא ומתן יהיה על בסיס 'צאו מאדמותינו הלבנוניות'. תרבות ההתנגדות שלנו היא תרבות של חיים וכבוד ולא של השפלה וכניעה".
תיעוד מהיערכות כוחות צה"ל בצפון
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
תיעוד מהיערכות כוחות צה"ל בצפון
תיעוד מהיערכות כוחות צה"ל בצפון
צה"ל מתאמן בשטחים הרריים ומורכבים ובמזג אוויר קשה
(צילום: דובר צה"ל)
בתוך כך, דובר צה"ל עדכן כי צה"ל ממשיך בהגברת המוכנות בגזרה הצפונית, ובמקביל לאימונים של לוחמי המילואים באוגדות 146 ו-210 בגזרת הצפון, החלו השבוע לוחמי חטיבת גולני את הליך הגברת המוכנות בגבול הצפוני.
מדובר צה"ל נמסר כי במסגרת המאמץ להגברת הכשירות והמוכנות של כוחות היבשה ללחימה בצפון, בהובלת המרכז האימונים הצפוני (מל"י), ביצעו גדודי המילואים והסדיר בגזרת הצפון אימון בתוואי שטח המדמה את גבולות הצפון, בתנאי מזג אוויר חורפיים. האימונים כללו תרגול משותף של כוחות שיריון, חי"ר הנדסה ותותחנים, באימוני סבך בשטחים הרריים ומורכבים, תרגול טכניקות הסוואה, לחימה בשטח פתוח וכן פינוי פצועים בתנאי מזג אוויר קשים.
כמו כן, במסגרת ההיערכות בגזרה, השבוע התקיימה הערכת מצב בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, בבסיס חיל האוויר רמת דוד יחד עם מפקד הבסיס וכן התקיים שיח מפקדים. בהמשך לאישורי התוכניות בפיקוד הצפון, בראשות מפקד הפיקוד ומפקד חיל האוויר.