כלי תקשורת באוסטריה מדווחים כי מנתחת בבית החולים האוניברסיטאי של גראץ פוטרה מתפקידה, אחרי שהתברר כי הכניסה את בתה בת ה-13 לחדר הניתוח במהלך טיפול דחוף בפצוע – ואפשרה לה לקדוח בגולגולתו. יחד איתה פוטר רופא נוסף, ואילו המטופל, ששרד ועדיין משתקם, מתכוון לתבוע פיצויים.
1 צפייה בגלריה
ניתוח מוח
ניתוח מוח
ניתוח ראש. "כל מי שנכח בחדר נושא באחריות"
(צילום: shutterstock)
הניתוח השערורייתי התקיים בינואר השנה: גרגור ר' בן ה-33 הובהל במסוק לבית החולים בגראץ אחרי שנפצע בתאונה ביער, והוכנס לניתוח חירום כשהוא סובל מפגיעות ראש. הניתוח עבר ללא סיבוכים מיוחדים, ובהמשך שוחרר גרגור לביתו והחל בתהליך השיקום. גם עתה הוא טרם התאושש לגמרי, ועדיין לא חזר לעבודה.
בחודש אפריל הוגשה לפתע למשרד התובע באוסטריה תלונה אנונימית, שבה פורט האירוע החריג שהתרחש בחדר הניתוח: המתלונן או המתלוננת הסבירו בה כי המנתחת צירפה לניתוח את בתה הנערה ואפשרה לה לקדוח בגולגולת של הפצוע. בעקבות זאת פתחה התביעה בחקירה נגד כל הצוות – המנתחת והמומחה, שכאמור פוטרו בהמשך, וחמישה בני אדם נוספים.
המטופל גרגור עצמו קיבל עדכון על האירוע רק בחודש יולי, חצי שנה אחרי הניתוח: המשטרה סיפרה לו על התלונה, והודיעה לו כי הוא מוגדר מעכשיו עד בפרשה. הוא הופתע, משום שעל האירוע עצמו קרא קודם לכן בעיתונות, מבלי שידע שהוא הקורבן. לפי עורך דינו, פיטר פרייברגר, כעת הוא מתכוון לתבוע פיצויים.
"אתה שוכב שם מחוסר הכרה והופך לשפן ניסיונות", אמר פרייברגר לתקשורת המקומית. "כל מי שנכח בחדר בעת הניתוח נושא באחריות". לדבריו, בית החולים טרם התנצל ישירות בפני מרשו או סיפק לו הסבר לאירוע.