2 צפייה בגלריה
אברהם חסנו
אברהם חסנו
אברהם חסנו
(צילום: דוברות קריית ארבע)
בית המשפט הצבאי לערעורים דחה היום (שלישי) את ערעורו של המחבל סחבאן אלטיטי, שרצח ב-2015 את אברהם חסנו (55) בפיגוע דריסה בדרום הר חברון. בית המשפט הותיר על כנם את הרשעתו של המחבל ואת עונש מאסר העולם שהוטל עליו.
חסנו, תושב קריית ארבע, הותקף באבנים סמוך לצומת אל-פאוור כשהיה בדרכו לביתו. הוא יצא מרכבו כדי לנסות להימלט מהתקיפה, ואז דרס אותו המחבל אלטיטי באמצעות המשאית שבה נהג. המחבל נמלט מהזירה וזמן קצר לאחר מכן אותר בשטחי הרשות הפלסטינית והועבר לישראל.
המחבל הפלסטיני הואשם בתחילה בהריגה בלבד, וטען כי לא התכוון לדרוס את חסנו. לנוכח מחאה חריפה של בני משפחת הקורבן הוחלט בסופו של דבר להחמיר את האישום נגד המחבל להריגה בכוונה תחילה - עבירה שמקבילה במשפט הצבאי לרצח שבה הוא לבסוף הורשע.
2 צפייה בגלריה
סחבאן אלטיטי
סחבאן אלטיטי
המחבל סחבאן אלטיטי
(צילום: שלו שלום)
עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, שמייצג את משפחת חסנו, אמר: "היום הגיעה לסיומה דרך ארוכה ומטלטלת לעשיית צדק ושפיטת המחבל הארור בגין מעשה רצח נפשע של הקדוש אברהם חסנו ז"ל.
"אנו מברכים על פסיקת בית המשפט הצבאי בערכאה קמא ובית המשפט בערכאת הערעור אשר קבעו פה אחד כי המחבל הארור ביצע רצח מזעזע בעת שדרס את אברהם באמצעות משאית וגרר אותו תחת גלגליו מעל 30 מטר. יש בפסיקה מסר חשוב על כך שגם מחבלים מנצלי הזדמנויות לפגוע ולרצוח יהודים ייענשו בחומרה".
באופן תקדימי, בית המשפט הצבאי ביהודה קיבל את תחשיב הנזק שהוגש על-ידי עו"ד בלייכר, ומלבד העונש שהוטל על המחבל, הושת עליו גם לשלם למשפחת חסנו פיצוי כספי בסך 1.8 מיליון שקל.