2 צפייה בגלריה
פידא כיוואן
פידא כיוואן
פידא כיוואן
(צילום: AP)
מועד עונש המוות שנגזר על הישראלית פידא כיוואן מחיפה, נדחה היום (שלישי) בעקבות החלטת בית המשפט לערעורים של איחוד האמירויות באבו דאבי.
עורך דינה של פידא, אחמד סעיד אל-מזרועי, טען בדיון כי לא החזיקה סמים למטרות סחר, העבירה שבגינה הואשמה ובשל כך נגזר עליה גזר דין מוות. הדיון הבא נקבע בבית הדין לערעורים באבו דאבי לעוד שבועיים, שם יציג עורך הדין שמינתה המשפחה את קו ההגנה החדש בנוגע להאשמות.
בדיון שנערך היום בבית משפט באבו דאבי השתתפה כיוואן דרך הווידאו, ונשאלה רק אם היא מודה בעבירות. כיוואן הכחישה כל קשר. עורך הדין מרדכי ציבין, שהיה באולם עם אחיה של פידא, אמר כי "הוגש כתב הערעור, וישנה אסטרטגיה חדשה". הוא הודה למשרד החוץ על הסיוע וציין כי "אנחנו מקווים שנגיע לתוצאות יותר טובות מבערכאה הראשונה, ושנצליח בעזרת השם".
2 צפייה בגלריה
עורך דינה של פידא
עורך דינה של פידא
ציבין ועורך דינה של כיוואן
עו"ד ציבין: "מקווים שנצליח"
בחודש שעבר, נזכיר, גזר בית המשפט באמירויות עונש מוות על כיוואן, שנעצרה ב-17 במרץ אשתקד. בחקירתה טענה כיוואן, בעלת סטודיו לצילום מחיפה, הוזמנה ע"י מכר פלסטיני לעבודה בתחום הגרפיקה. כיוואן הגיעה באופן עצמאי לדובאי ושהתה בדירה שהוכנה עבורה מראש.
כשבוע לאחר הגעתה, התבצע בדירה חיפוש שבמהלכו נמצאו הסמים שנחשבים בכמות המתאימה לסחר. כיוואן טענה כי הסמים כלל לא שלה. עבירות סמים בשטח האמירויות נחשבות לחמורות במיוחד - ונהוג להחמיר ברף הענישה. על אף שבמקרים רבים נגזר בגינן עונש מוות, בתי המשפט נוהגים להמיר את גזר הדין למאסר כבד.