1 צפייה בגלריה
בית חולים אסותא ראשון לציון
בית חולים אסותא ראשון לציון
בית חולים אסותא בראשון לציון
(צילום: קובי קואנקס)
שבועיים אחר הלידה של התינוקת בפרשת החלפת העוברים באסותא, הפרשה תחזור בשבוע הבא לבית המשפט. שלוש נשים, שקיבלו הודעה מאסותא שהן ב"מעגל הסתברות גבוה" להיות האימא הגנטית של הילדה, יגישו עתירה לבית המשפט.
בעתירה יבקשו שלוש הנשים והפרקליטים שלהן, עו"ד דורי כספי ממשרד כספי סרור ועו"ד שמואל מורן, את אישור בית המשפט לעריכת בדיקה גנטית לבחינת האפשרות לקיומו של קשר גנטי בינן לבין התינוקת שנולדה. כל בדיקת DNA לקשר גנטי נדרשת לאישור של בית המשפט. על אחת כמה וכמה במקרה הזה בו צריך את הסכמת היולדת לבדיקה, כי בינתיים הילדה שנולדה נרשמה כבתה. יש אפשרות שעוד נשים יצטרפו לבקשה של השלוש במהלך הימים הקרובים.
כזכור היולדת מתנגדת לעריכת בדיקות נוספות לנשים אחרות ולעצם החיפוש אחר ההורים הגנטיים של הילדה ודורשת להכיר בה כ"אמא" של הילדה, למרות שאין לה קשר גנטי עם הילדה. לטענת היולדת היא האמא כי היא זו שנשאה אותה בהיריון קשה ומסובך, במהלכו הילדה עברה, בעודה ברחם, ניתוח לב מורכב ומסוכן.
 שמואל מורן שמואל מורן
צילום: רוית תורכיה
במידה ובית המשפט יקבל את בקשת הנשים לעריכת בדיקה גנטית, אין מדובר בבדיקה פיזית או חודרנית, אלא רק בעריכת השוואה מדעית בין החומר הגנטי שנשאב מהתינוקת, עוד בהיותה ברחם היולדת כאשר עברה את ההליך הניתוחי, לבין החומר הגנטי של כל אחת מהנשים.
בדיקה גנטית דומה שנערכה לפני הלידה של הילדה לזוג הורים אחר, שאסותא טענו שקיימת הסתברות גבוהה שהם ההורים הגנטיים של הילדה, התגלתה כטעות והתשובה הייתה שלילית.