נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ התייחס הערב (א') לפרישת יריבו למרוץ לנשיאות, הנשיא ג'ו ביידן, בשורת השמצות. דקות ספורות לאחר הודעת הפרישה, טראמפ שוחח עם CNN ותיאר את ביידן כ"נשיא הגרוע בהיסטוריה של ארצנו". הוא התייחס גם לסגניתו של ביידן, קמלה האריס, שצפויה להתמודד במקום ביידן: "יהיה קל יותר לנצח אותה".
לקריאת המכתב המלא של ביידן - לחצו כאן
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן דונלד טראמפ
ג'ו ביידן דונלד טראמפ
הנשיא לשעבר תקף: "הגיע לתפקיד בעזרת שקרים". טראמפ וביידן
(צילום: REUTERS/Brian Snyder, EPA/Radek Pietruszka)
הדיווחים בארה"ב על פרישת ביידן

ברשת החברתית שבבעלותו, Truth Social, טראמפ אף החריף את דבריו, ולא נקט בממלכתיות כהרגלו: "ג'ו ביידן הרמאי לא היה כשיר להתמודד לנשיאות, ובוודאי אינו כשיר לכהן - ומעולם לא היה. הוא הגיע לתפקיד רק בעזרת שקרים ופייק ניוז, ולא עזב את המרתף שלו.
"כל הסובבים אותו, כולל הרופא שלו וכלי התקשורת, ידעו שהוא לא מסוגל להיות נשיא, והוא לא - ועכשיו, תראו מה הוא עשה למדינה שלנו, כשמיליוני אנשים חוצים את הגבול שלנו, לגמרי לא מבוקרים ולא מפוקחים, רובם מבתי כלא, מוסדות לחולי נפש ומספר שיא של מחבלים. אנחנו נסבול מאוד בגלל הנשיאות שלו, אבל נתקן את הנזק שגרם מהר מאוד. נעשה שוב את אמריקה נהדרת!".
בעצרת שערך במישיגן בלילה שבין שבת לראשון, הראשונה שלו מאז ניסיון ההתנקשות בחייו לפני שבוע וההצהרות שניפק לאחר מכן על הצורך לאחד את אמריקה ולהפחית את המתיחות, "שב לסורו" עם עם עלבונות שהטיח ביריביו הפוליטיים ושלל טענות כוזבות שהשמיע, בכלל זאת השקר על זיופים בבחירות 2020.
בעצרת כינה טראמפ את ביידן בשלל כינויי גנאי ובהם "ג'ו המושחת", "טיפש" ו"בעל IQ נמוך". את סגנית הנשיא קמלה האריס כינה טראמפ "משוגעת". "אני קורא לה קמלה המצחקקת. ראיתם אותה צוחקת? אפשר ללמוד הרבה מצחוק. היא משוגעת. היא מטורפת". מיד אחר כך המשיך לתקוף את יו"ר בית הנבחרים לשעבר ננסי פלוסי, שלפי הדיווחים בתקשורת האמריקנית לוחצת גם היא על ביידן לפרוש, וטען שהיא "משוגעת" אף יותר מהאריס.
טראמפ תקף בחריפות את הדמוקרטים שביקשו להחליף כעת את המועמד שלהם לנשיאות – פחות מארבעה חודשים לפני הבחירות וזמן קצר לפני הוועידה הדמוקרטית הלאומית בחודש הבא, כינוס שלרוב הינו טקס סמלי שבו מאושררת מועמדותו של מי שניצח בפריימריז.
2 צפייה בגלריה
סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס בביקור ב מישיגן 17 ביולי
סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס בביקור ב מישיגן 17 ביולי
"יהיה קל יותר להביס אותה". האריס
(צילום: Chris duMond/Getty Images/AFP (Photo by Chris duMond / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
טראמפ, שהגיע לעצרת הלילה במישיגן אחרי הוועידה הרפובליקנית שבה הפגינו אנשי מפלגתו אחדות מרשימה והכריזו עליו רשמית כמועמדם לנשיאות, טען כי המהלך המתגבש להחלפת ביידן במועמד דמוקרטי אחר הוא בגדר הפיכה מצד בכירי המפלגה היריבה. "ברגע זה ממש, הבוסים של המפלגה הדמוקרטית מנסים באופן נואש להפוך את תוצאות הפריימריז של המפלגה שלהם ולהעיף את ג'ו ביידן המושחת מפתק ההצבעה", תקף טראמפ.
"אין להם מושג מי יהיה המועמד שלהם", הוסיף כשהקהל צוחק ולועג. "הבחור הזה מגיע ומשיג את הקולות – ועכשיו הם רוצים לקחת אותם". על פלוסי אמר שהיא "התהפכה עליו כמו כלב. היא הייתה 100% (עם ביידן) ועכשיו היא לא בטוחה. לא בטוחה זה אומר שהוא ילך. היא משוגעת כמו פשפש מיטה".