דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי הודיע הבוקר (שבת) כי צה"ל יעצור את התקיפות במחנה ג'באליה בין השעות 10:00 ל-14:00, במסגרת הפוגה טקטית כלשונו, ולראשונה יאפשר כך גם לתושבי המחנה להתפנות בבטחה לדרום הרצועה.
2 צפייה בגלריה
פלסטינים עוזרים את צפון הרצועה דרומה
פלסטינים עוזרים את צפון הרצועה דרומה
פלסטינים עוזבים את צפון הרצועה דרומה, השבוע. ההפוגה ההומניטרית התרחבה
(צילום: AP Photo/Hatem Moussa)
אדרעי הודיע גם כי פרק הזמן שבו תתאפשר בריחת אזרחים דרומה דרך ציר צלאח א-דין יורחב לשבע שעות, בין 9:00 ל-16:00, וכי לאור שליטת צה"ל באזור חוף הים תתאפשר לראשונה לתושבי הרצועה תנועה גם דרך קו החוף דרומה. לפי אדרעי, בימים האחרונים עזבו מאות אלפי תושבים וגם "אנשי תקשורת בכירים".
הודעת דובר צה"ל באה אחרי שבימים האחרונים נדדו אלפים רבים של פלסטינים מצפון הרצועה דרומה בהוראת צה"ל, עובדה שעשויה לא רק להקל על ישראל להפחית את הפגיעה באזרחים באזורים שעליהם השתלטה, אלא בטווח הארוך גם לשבור את רוחו של חמאס, שנתיניו יוצאים ומניפים דגלים לבנים מול הצבא.
ביום חמישי, נזכיר, אמר ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, כי ישראל מסכימה להפוגות הומניטריות של ארבע שעות בכל יום בצפון רצועת עזה. בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבו אז לדברים של קירבי ומסרו: "הלחימה נמשכת ולא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו. ישראל מאפשרת מסדרונות מעבר בטוחים מצפון הרצועה לדרומה, כפי שעשו 50 אלף עזתים רק אתמול. אנו קוראים שוב לאוכלוסייה האזרחית בעזה להתפנות דרומה".
2 צפייה בגלריה
פלסטינים מתפנים מצפון הרצועה
פלסטינים מתפנים מצפון הרצועה
גם "אנשי תקשורת בכירים" נמלטו. הירידה דרומה
(צילום: MOHAMMED ABED / AFP)
הבוקר מסר דובר צה"ל כי מתחילת הפעילות הקרקעית השתלט הצבא כבר על 11 מוצבים צבאיים של חמאס מתחילת הפעילות הקרקעית. עוד ציין כי בשעות האחרונות איתרו והשמידו לוחמי חטיבת הנח"ל תוואי תת-קרקעי נוסף הממוקם בסמוך לבית ספר, וכי חטיבה 215 זיהתה חוליית מחבלים שנעה לכיוון לוחמי צה"ל - ובאמצעות כלי טיס חיסלה את החוליה.
במהלך הלילה תקפו כוחות זרוע הים מבנים המשמשים את חמאס נגד כוחות צה"ל באזור צפון הרצועה. כמו כן, הותקפו מחסני אמל"ח שבהם נמצא ציוד של הכוח הימי של ארגון הטרור. באזור מחנה שאטי תקפו כוחות זרוע הים מבנים בהכוונת כוחות חי"ר שנמצאים בשטח הרצועה.