קרעי מתעמת עם ח"כים במליאת הכנסת
(צילום: ערוץ כנסת)

עימות סוער התפתח היום (רביעי) במליאת הכנסת בין ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) לחברי הכנסת יוראי להב הרצנו ומיכל שיר מיש עתיד וח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה. במהלך נאום של ח"כ יסמין סאקס פרידמן (יש עתיד), שבו דיברה בין היתר על תופעות ההטרדות המיניות כלפי חיילות בשב"ס ובמשטרה, קרא קרעי: "אצלכם אין בכלל נשים וגברים. כל אחד גבירתי, זו האידיאולוגיה שלכם".
בתגובה, קראה שיר לעבר קרעי: "יש לך משהו נגד הקהילה הגאה? זה הזמן לבוא ולהגיד את זה במקום לנסות ולהסתיר". בתגובה, קרעי פנה לכיוון שיר, ושאל: "איך לקרוא לכם? אדוני או גבירתי?". ח"כ להב הרצנו, חבר הקהילה הגאה שנכח גם הוא במליאה וישב ליד שיר, השיב לו: "אתה צריך לפנות אליי בתור אדוני".
3 צפייה בגלריה
שלמה קרעי
שלמה קרעי
"יש לך משהו נגד הקהילה הגאה?". קרעי ושיר בכנסת, השבוע
(צילום: ערוץ כנסת )
3 צפייה בגלריה
הילה פאר, יו"ר אגודת הלהט"ב
הילה פאר, יו"ר אגודת הלהט"ב
הילה פאר, יו"ר האגודה למען הלהט"ב. "אפשר להשפיל, לצחוק על חשבוננו ולנהוג כלפינו בבריונות דוחה מבלי לשלם מחיר"
(צילום: הגר באדר)
בהמשך העימות, קרעי פנה לקריב ושאל גם אותו: "איך לקרוא לך? אדוני או גבירתי?". קריב השיב לו: "אל תקרא לי. את השקרים שלך שמענו אתמול, ואת הדעות החשוכות שלך כל עם ישראל מכיר". ח"כ מהליכוד ענה לו בחזרה, ואמר: " צודק, לא אקרא לך. אתה חושך. עוד שבועיים אנחנו חוגגים את חנוכה. כל עם ישראל חוגג את חנוכה בגלל מתייוונים כמוך".
ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס לדבריו של קרעי במליאה, ובציוץ בטוויטר פנה ישירות לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו: "אני תובע ממך לגנות מיד את דבריו החשוכים וההומופוביים של שלמה קרעי כלפי ח״כ להב הרצנו. הכתם הזה הוא גם על ראשך ועל תנועת הליכוד כולה". בציוץ תגובה, הכחיש קרעי את הדברים וכינה את לפיד "שקרן ונוכל". עוד כתב קרעי כי "לא פניתי ליוראי בכלל אלא לגלעד קריב ולמיכל שיר. אפילו ערוץ הכנסת מחקו פעמיים ותיקנו".
יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר אמרה בתגובה לדבריו של קרעי: "כשחשבנו שכבר אי אפשר לרדת יותר ברמה, מגיע ח"כ קרעי מתוך מפלגת השלטון של ראש הממשלה המיועד המכונה ליברלית, ומוכיח שאפשר גם אפשר". פאר הוסיפה כי "אפשר להשפיל, לצחוק על חשבוננו ולנהוג כלפינו בבריונות דוחה כפי שחלקנו חווינו בבתי הספר, במגרשי הספורט, בבתי הכנסת ולפעמים גם בתוך המשפחות שלנו. זאת מבלי לשלם על כך מחיר ומבלי שהנהגת המפלגה תקרא אותו לסדר. בושה".
עוד מהימים הראשונים שלאחר הבחירות, הממשלה המסתמנת עוררה סימני שאלה בנוגע ליחסה לקהילה הגאה. יו"ר נעם ח"כ אבי מעוז, שצפוי לכהן כסגן שר במשרד ראש הממשלה, אמר בריאיון לעלון "עולם קטן" בשבוע שעבר כי יפעל לבטל את מצעד הגאווה בירושלים. "זה בושה וחרפה", אמר על המצעד. "אני הכי דוגרי בזה. בהסכמים הקואליציוניים זה לא עלה, אבל אני לא מסתיר, ודאי שהייתי רוצה לבטל את זה. המצעדים הללו פוגעים בירושלים הקדושה ובמרחב הציבורי שלה. אתה רוצה להפגין, תפגין, אבל מצעד תועבה זנותי בפרהסיה?".
3 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
"אתה רוצה להפגין, תפגין, אבל מצעד תועבה זנותי בפרהסיה?". מצעד הגאווה בירושלים, בחודש יוני
(צילום: EPA)
נתניהו הגיב בעצמו לדבריו של מעוז ואמר כי "מצעד הגאווה בירושלים ימשיך לצעוד. הממשלה בראשותי לא תפגע בקהילת הלהט"ב ובזכויות של כל אזרחית ואזרח בישראל". לדבריו, "נדאג בערבות הדדית לכלל אזרחי ישראל ונעבוד כדי לשפר את החיים של כולנו - זאת המשימה שלנו".
לפי ההסכם הקואליציוני של הליכוד עם מפלגת נעם, מעוז יקבל לידיו בין היתר את האחריות על התוכניות החיצוניות במשרד החינוך. הדבר עורר חשש בקרב בתי ספר כי מעוז יבטל את פעילות איגי (ארגון נוער גאה) במוסדות החינוך. תפקיד הפעילות של איגי בבתי הספר הוא לייצר מרחב בטוח לנוער להט"ב, למידה ושיח חינוכי על סוגיות של מגדר ומיניות בטוחה, יצירת שיח על שוויון, הכלה ומקום לכל תלמיד ותלמידה במערכת החינוך. הארגון מוכר על-ידי משרד החינוך, נותן שירותים למשרד הרווחה, מפעיל שנת שירות באישור משרד הביטחון ופועל להכשרות בבתי ספר, חדרי מורים, עיריות, חברות עסקיות, משרדי ממשלה ועוד.
לא בבית ספרנו: המחאה נגד אבי מעוז מתפשטת
(צילום: אסף חן)

"התוכנית הזאת מצילת חיים. אני לא מתכוון להתייחס בבית הספר שלי לאיסור או המלצה שיפגעו בילדים ואמשיך לעשות את מה שאני מאמין בו", אמר מנהל בית הספר הניסויי בירושלים גילי שילה. "כשילדים מרגישים את השינויים בגיל ההתגברות, לדוגמה 'נזילות מגדרית', הם חושבים שהם לבד. התוכניות האלה מאפשרות להם להיחשף לעולם ולראות שיש עוד שמרגישים כמותם ויש מי שיכולים לעזור להם בתחושות שלהם
"הם יכולים לדבר על התחושות שלהם ולא להסתיר ולהתבייש. הסטטיסטיקה, שאני לא מכיר אישית, אומרת שילדים על הקשת הלהט"בית נוטים הרבה יותר לפגיעה עצמית בהשוואה לילדים אחרים, והפער מתעצם אם מדובר בילדים שלהם אין עם מי לדבר בנושא".