משפחות חטופים מ"פורום תקווה" הצטרפו הערב (יום ראשון) לשורת ערים,יישובים וארגונים, בהם פורום קהלת, שהביעו התנגדות לשביתה הכללית שעליה הכריז יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, על רקע הביקורת החריפה נגד הממשלה עקב רצח ששת החטופים בידי חמאס.
הצהרה לתקשורת של יו"ר ההסתדרות

במכתב שנשלח מטעם הפורום לבר-דוד נכתב כי "אנו, נציגי הפורום המאגד עשרות משפחות חטופים, נדהמנו לשמוע על החלטתך להשבית את המשק במחאה על החלטת הממשלה שלא להיכנע לתכתיבי החמאס. אנו מבקשים פגישה דחופה שבה נציג את עמדתנו, בתקווה שתשקול מחדש את החלטתך, שאותה אנו רואים כשגויה ברמה הלאומית ואסונית מבחינתנו הפרטית כמשפחות".
בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) הרשמי של פורום תקווה נכתב בפוסט כי "הכרזת בר-דוד וחבריו על שביתה כללית במשק היא גזר דין מוות לחטופים שנותרו בחיים ופרס לסינוואר על רצח ששת החטופים. אנו קוראים לאזרחי ישראל להפר את השביתה הפראית והמסוכנת של ההסתדרות, להגיע למקומות העבודה ולהוכיח לכל העולם שעם ישראל חי. למרות הכאב הגדול, לא נישבר ונמשיך להיאבק ברוצחים עד החזרת אחרון החטופים והשמדת החמאס".
איריס חיים, שבנה יותם חיים שנהרג בשבי חמאס, יצאה גם היא נגד השביתה: ״להשבית את המדינה שלי? לתת לסינוואר את הכוח? הוא לא צריך להתאמץ. אנחנו נעשה בשבילו את העבודה. לא מספיק שהילדים שלנו סובלים בשבי וגם בארץ. גם השירותים צריכים להיות מופסקים? למי זה עוזר? לאזרחים שגם ככה סובלים? זה יחזיר את החטופים? מה שאני מרגישה הוא שהדבר היחיד שיעזור עכשיו נגד חמאס ויעזור להחזיר את החטופים הוא להראות לחמאס שאנחנו מלוכדים. בסוף יש כאן מלחמה של כולנו, כולם מאבדים משהו, כולנו כואבים. מותר לכאוב אבל בואו לא נאבד את השפיות. בואו לא נחריב את המדינה שלנו".
גם צביקה מור, אביו של החטוף איתן מור, מתנגד לשביתה: ״השביתה הזו היא של משפחות חטופים שחברו אליהם אנשי מחאת קפלן ובראשם בר-דוד שבפעם השנייה משבית את המשק, אז במחאה ועכשיו פה. השביתה הזו פוגעת קודם כל במיליוני אזרחים שסדר היום שלהם ישתבש. השביתה הזו פוגעת בחטופים. זה גוזר גזר דין מוות חלילה לחטופים. האויבים שלנו מתמוגגים כשהם רואים את השביתה, את הכאוס ברחובות ואת הבלאגן. מעל הכל, בזמן שאנחנו במלחמה מול האויבים שיש לנו מסביב בשבע חזיתות, כשהם רואים את הפלגנות ורואים את הכאוס, הם מקבלים מזה הרבה מאוד כוח וזה מחליש את המדינה״.
במקביל, בפורום קהלת, שחבריו יזמו שורה של הצעות חוק במהפכה המשפטית, קראו לחברי ההסתדרות לסרב לשביתה. "אנו קוראים לאזרחי ישראל הלפותים בזרועות 'היציגות' של ההסתדרות לכבד את החוק ואת שאר האזרחים ולהילחם נגד כוונת היו"ר לכפות עליהם לשבות שביתה פוליטית בלתי-חוקית לחלוטין". הם תקפו כי "יו"ר ההסתדרות, בהחלטתו הפוליטית והבלתי-חוקית, מפקיר בחוסר אחריות אופיינית את חברי ההסתדרות ואת כלל השובתים מחר להליכים משפטיים עתידיים ולתביעות אישיות".
2 צפייה בגלריה
הצהרה לתקשורת של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ונציגי משפחות החטופים
הצהרה לתקשורת של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ונציגי משפחות החטופים
בשורת ערים תקפו: "השביתה פוליטית"
ראש העיר קריית שמונה, אביחי שטרן, הצהיר כי בעיר לא ישתתפו בשביתה: "לא נצטרף לשביתה פוליטית. במשך כמעט שנה תושבי קריית שמונה עקורים מבתיהם וזקוקים ליציבות ולוודאות, ובמיוחד במסגרות החינוך שרק היום חזרו לפעול. יתרה מכך, כאשר ביקשנו מיו"ר ההסתדרות לסייע לנו ולהשבית את המשק כדי ללחוץ על הממשלה לזרז את חזרתנו הביתה לאחר מהלומת הפינוי הקשה מנשוא, הוא אמר כי הוא לא רוצה לערב את ההסתדרות בפוליטיקה. בעת הזו השביתה משרתת רק את אויבינו שנהנים לראות את המחלוקת בעם ישראל, וחבל שכך".
גם ראש העיר עכו, עמיחי בן שלוש, הצהיר כי "עיריית עכו אינה שובתת". הוא ציין כי "נכבד את משפחות החטופים ולא נקיים מחר בבוקר קבלת קהל במשרדי העירייה בין השעות 10:00-9:00, אך מתוך אחריות ודאגה לילדי העיר, שעברו טלטלה מאז אירועי 7 באוקטובר ורק היום פתחו את שנת הלימודים, הוחלט שמערכת החינוך תפעל מחר בעכו כסדרה". מעיריית נהריה נמסר כי "כעיר הגדולה ביותר בקו העימות בצפון, הממשיכה להתנהל תחת שגרת חירום לא ניקח חלק בהשבתת המשק מחר ולכן גני הילדים יפעלו כרגיל, כולל מערך הצהרונים, בתי הספר היסודיים יפעלו עד השעה 11:45, מערך החינוך המיוחד יפעל כסדרו ובניין העירייה יהיה פתוח לקבלת קהל, וכלל השירותים לתושבים יימשכו כרגיל".
מעיריית שדרות נמסר כי ,כלל השירותים בעיר, בהם מערכת החינוך, יפעלו מחר כסדרם", לאחר שראש העיר אלון דוידי ביקש מיו"ר ההסתדרות כי שדרות תוחרג מהשביתה, "לאור מצב החירום שעדיין שורר באזור". ראש העיר בני ברק, הרב חנוך זייברט, הודיע כי גם עירו לא תצטרף לשביתה מחר: "הלב נקרע לגורלם של אחינו החטופים. אך פגיעה בשירותים לתושב וברבבות ילדים שרק החלו זה עתה ללמוד, לא תשרת מאומה. כל רגע של למידה, של תורה ושל חינוך הם הערובה שלנו לניצחון".
יישובים וערים נוספים הודיעו גם הם על סירובם לשבות, ורבים ציינו את רצונם לא לשבש את פעילות מערכת החינוך, שכן שנת הלימודים החלה רק הבוקר. כך, ראש מועצת מרום הגליל, עמית סופר, אמר כי "כבר ראינו שלא דין תושבי הצפון כדין תושבי מדינת תל אביב. לכן, מתוך מחוייבות ואחריות כלפי ילדינו ותושבינו היקרים שסובלים מספיק, אנחנו נמשיך להעניק את השירותים ובכלל זה נפעיל את מסגרות החינוך ולא נשתתף בשביתה".
2 צפייה בגלריה
יונתן אוריך יועץ ראש הממשלה באיקס
יונתן אוריך יועץ ראש הממשלה באיקס
הפוסט של יועץ רה"מ אוריך
בין היתר, הודיעו שלא יצטרפו לשביתה ירושלים, אשדוד, נתניה, רמלה, קריית שמונה, אשקלון, דימונה, נהריה, חולון, פתח תקווה, צפת, אריאל, כל יהודה ושומרון, קצרין, קריית ים, קריית מוצקין, קריית ביאליק, קריית גת, בית שמש, מצפה רמון, ערד, מעלה אדומים, מגדל העמק, טירת כרמל, מעלה יוסף, חריש, נחל שורק, בני ברק, שלומי, ירוחם, בית שאן, אפרת, מעלות תרשיחא, ומרום הגליל, בנוסף לשורת יישובים ביהודה ושומרון, בהם קדומים. יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יונתן אוריך, לעג בפוסט שפרסם ב-X: "סוף סוף שביתה בלי שביתה. כמו חלב בלי לקטוז". במקביל, משרד ראש הממשלה הורה לעובדים: "תחתמו על הצהרה שאתם מגיעים לעבוד. מי שלא יחתום - יירשם כאילו הוא שובת".
ראש המועצה המקומית מצפה רמון אליה וינטר ציין כי "אני מבין את התסכול והחרדה שחשים רבים מאיתנו נוכח המצב, אך אני סבור ששיבוש מערכת החינוך הוא צעד שגוי ומיותר". ראש העיר ערד יאיר מעיין תקף: "העיריה לא תצטרף לצעדים מעוררי מחלוקת כנגד הממשלה, לה אני קורא להגביר את הלחץ הצבאי עד לכניעת החמאס והחזרת החטופים לביתם בשלום". בעיריית מעלות קראו להימנע "מהשביתה הפראית והלא-חוקית, שמהווה פרס לסינוואר". בירושלים ציינו כי "העירייה תמשיך להעניק שירותים ומענה לתושביה", אך מסרו במקביל כי "ככל שארגון העובדים יחליט להשבית את הפעילות, העירייה תכבד זאת".
במקביל, באגד הודיע כי "ייתכנו שיבושים בפעילות קווי האוטובוס של החברה", וקראו להתעדכן בבוקר באפליקציות ובמוקד שירות הלקוחות של החברה. חברות האוטובוסים אגד ודן אמנם לא שובתות באופן רשמי, אבל חלק גדול מאוד מהנהגים שלהן הם חברי הסתדרות, כך שסביר כי אכן יהיו שיבושים בתחבורה הציבורית במהלך השביתה. נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, יוסי אלקובי, יצא גם הוא נגד השבתת המשק, ואמר כי "מדובר בשביתה פסולה".