(צילום: אבי חי, שחר גולדשטיין)

נמל התעופה בן גוריון לא הזכיר את חודש אוגוסט טרם מגפת הקורונה, ובכל זאת הבוקר (יום ב') נראו בו יותר נוסעים מחייכים בהשוואה לימים הקודמים. הסיבה לכך היא ההחלטה שהחל מיום שישי מקבלי החיסון השלישי לא יידרשו לבידוד בחזרתם מרוב מדינות העולם.
משרד הבריאות עדיין מחלק את העולם לשלושה: האגף הצהוב שבו עשר מדינות שאליהן מותר לטוס ומהן אפשר לשוב ללא בידוד שמעבר ל-24 שעות או קבלת תוצאה שלילית; המדינות האדומות שאליהן חל איסור יציאה עבור ישראלים בשל שיעור התחלואה הגבוה (השבים מהן יצטרכו לקבל אישור מוועדת חריגים); והקבוצה השלישית, הכתומה, שבה נמצאות מרבית מדינות העולם מהן. עד אתמול היו חייבים כל החוזרים להיכנס לבידוד של שבוע, אבל לא עוד.
דנה ואן וירן התחסנה אתמול במיוחד לקראת נסיעתה לאמסטרדם עם בן זוגה: "אני רוצה לחזור ליום הולדת של חברה ולו הייתי צריכה בידוד, הייתי צריכה לחזור שבוע לפני. ברגע ששמעתי רצתי למכבי לעשות חיסון. למזלי לא היה תור וחיסנו אותי. נראה לי שאנשים התחסנו כי זה נותן מוטיבציה".
בן זוגה עומר בכר, שהחלים בעבר מקורונה, קיבל לקראת הנסיעה את החיסון השני. "התחסנתי רק בגלל הנסיעה", הוא מסביר.
2 צפייה בגלריה
נוסעים בנתב"ג מחכים למזוודות
נוסעים בנתב"ג מחכים למזוודות
נתב"ג, הבוקר. לא יום אוגוסט רגיל
(צילום: חו"ל מהודר)
2 צפייה בגלריה
עומר בכר ודנה ואן וירן מתל אביב טסים להולנד
עומר בכר ודנה ואן וירן מתל אביב טסים להולנד
עומר בכר ודנה ואן וירן. "נותן מוטיבציה"
(צילום: רועי רובינשטיין)
על פי נתוני רשות שדות התעופה, במהלך היום אמורים לעבור בנתב"ג 19,800 נוסעים - מספר נמוך ביחס לסוף אוגוסט רגיל. בין הנוסעים ישנם 9,200 שיצאו מהארץ באחת מ-83 טיסות יוצאות.
אנני גולדברג, תושבת תל אביב שטסה גם היא לאמסטרדם, התחסנה בפעם השלישית בשבוע שעבר לקראת הנסיעה: "הייתה שמועה שזה יקצר את הבידוד אז התחסנתי. זה משמח אבל זה אומר שאני צריכה לחזור לעבודה ולא לבידוד. אבל ברצינות, יש בזה היגיון: מי שמתחסן פעם שלישית יותר מוגן".
זוג נוסף שעמד להמריא הם מושיק וירדן זקל - הוא אחרי חיסון שני והיא אחרי השלישי. השניים הזמינו את הכרטיסים לפני חודש וכבר אז החליטו שלפני הטיסה הם יתחסנו. "אני לא בעד החיסונים", מודה מושיק. "לדעתי זה שטויות, אבל התחסנתי בשביל לצאת מהארץ ולא להיות בבידוד בחזרה".
ירדן הוסיפה שזו לא הייתה החלטה קלה: "זה להצמיד אקדח לרקה כי אומרים - אתם יכולים לטוס, אבל עם בידוד בחזרה".
שי נגל (18) מגני תקווה החלימה מקורונה וכעת טסה לארה"ב, לכן לא תהיה מחויבת בבידוד עם שובה ארצה: "אני לא חושבת שצריך בידוד, כי הבידוד זה חרטא. אני מחוסנת פעם שנייה וחליתי. אני לא חושבת שהבידוד משנה כי אפשר להידבק בכל מקום. אני חושבת שצריך לעשות בדיקה, זה הכל".