הקלנועית של סבו של מראענה - ופגיעות הירי

סבו וסבתו של עומר מראענה (18), שנרצח שלשום (יום רביעי) ביישוב פוריידיס בכרמל, כמעט הצטרפו למניין הקורבנות שגבתה האלימות בחברה הערבית. הכדורים שנורו לעברו של הצעיר פגעו גם בקלנועית של סבו, שישב לידה, וחלפו סמוך לסבתו. "המקרה הזה היה יכול להסתיים ברצח של שלושה", סיפר אתמול עבד אלרחמאן מראענה, דודו של הנרצח. "הם שרדו בנס".
3 צפייה בגלריה
כיסא הגלגלים של סבא של עומר מראענה
כיסא הגלגלים של סבא של עומר מראענה
מראענה והקלנועית של סבו
3 צפייה בגלריה
עבד אלרחמאן מראענה דודו של עומר מראענה
עבד אלרחמאן מראענה דודו של עומר מראענה
"אנחנו עדיין לא מעכלים את הרצח". עבד אלרחמאן מראענה
הדוד סיפר על אחיינו, שסיים את לימודיו בתיכון רק לפני כחודשיים. "מה עשה צעיר בן 18 כדי שירצחו אותו בדם קר? הוא עוד לא ראה שום דבר בחייו", אמר, ותיאר את השתלשלות האירועים שהובילה לרצח. "עומר הזמין פיצה ויצא לחכות לשליח. כמה אנשים שהגיעו למקום ירו לעברו, עד שפצעו אותו. הוא ברח לתוך הבית והגיע למרפסת, והם המשיכו לירות - עד שהוא נפל ליד סבא שלו. הכדורים פגעו גם בקלנועית של הסב, שישב לידה. אם הוא היה יושב עליה - הוא לא היה נשאר בחיים. הסבתא ישבה בסמוך לסבא, הכדורים חלפו לידה. בנס היא לא נפגעה". הצעיר פונה במצב קשה לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם נקבע את מותו.
"אנחנו עדיין לא מעכלים את מה שקרה", הוסיף דודו של הנרצח. "לצערי יש בפוריידיס אנשים שפוגעים בתושבים, וחייבים לטפל בהם ולהוציא אותם מכאן - אחרת הם ימשיכו לעשות את זה. אתמול איבדנו צעיר שהיה נשמה, בזמן שחיכה לאוכל. אני מאשים את המשטרה באוזלת היד. רוב הזמן אנחנו רואים אותם מחלקים דו"חות - לא מטפלים בפשיעה".
3 צפייה בגלריה
כיסא הגלגלים של סבא של עומר מראענה
כיסא הגלגלים של סבא של עומר מראענה
הקלנועית של סב הנרצח
החשודים, שלבשו בגדי נשים כדי להקשות על זיהוים, טרם נתפסו - והרקע לרצח עדיין לא ברור. בעקבות הרצח, המועצה המקומית הכריזה אתמול על שביתה שכללה את בתי העסק, בתי הספר והמקומות הציבוריים.
תוך חודשיים נרצחו בפוריידיס שלושה קורבנות, ובאף מקרה לא דווח על התקדמות בחקירות. אנשים נוספים נפצעו בתקריות דומות, בהם אישה שנפגעה מכדור תועה בזמן ירי לעבר רכב.
ראש מועצת פוריידיס אימן מרעי ציין אתמול: "אני אישית נתתי לעומר את תעודת הסיום שלו. אנחנו כואבים, הלב שלי נקרע על כל מה שאנחנו עוברים. זו תקופה קשה. אני מרגיש את כאב המשפחות והתושבים, אנחנו עושים הכול במטרה להרגיע את הרוחות". הוא סיכם: "השאלה שלי היא לחברי הכנסת הערבים - למה הם לא פונים לגופים האחראיים ובודקים מה נעשה בקשר לאירועי הרצח בפוריידיס, ובשאר היישובים? כל יום מתרחש רצח, וזה עובר כאילו לא היה כלום".
פורסם לראשונה: 22:43, 07.09.23