המשטרה פרסמה הערב (שבת) תיעוד דרמטי נוסף מ"מבצע ארנון" לחילוץ החטופים מנוסייראת, שבו ניתן לראות את כוח הימ"מ פורץ לחדר שבו הוחזקה נועה ארגמני (26). בסרטון נראים הלוחמים נכנסים לחדר, מוציאים אותה מהבית ב"שק קמח" ומבטיחים: "את בטוחה". צפו בתיעוד הדרמטי.
התיעוד הנדיר: רגעי החילוץ של נועה ארגמני
(צילום: דוברות מג"ב)

בסרטון, שפורסם בהמשך לתיעוד החילוץ של אלמוג מאיר ג'אן (21), שלומי זיו (40) ואנדריי קוזלוב (27), ניתן לראות את הכוח סורק בבית שבו הוחזקה ארגמני ונכנס אל החדר שבו שהתה ברגע החילוץ. "שו"נ בידינו", שו"נ בידינו", הם קוראים - כשהכוונה היא שאיתרו חטופה.
הלוחמים אומרים מיד "נועה, הכול בסדר, לוקחים אותך הביתה", ואחד מהם סוחב אותה על גבו. חילופי אש נשמעים ברקע, והלוחמים מבטיחים בשנית: "את בטוחה. לוקחים אותך לאוטו".
1 צפייה בגלריה
תיעוד: רגע החילוץ של נועה ארגמני
תיעוד: רגע החילוץ של נועה ארגמני
מרגיעים את נועה, לאחר החילוץ: "מאוד מתרגשים שאת פה"
(צילום: דוברות מג"ב)
לוחמי הימ"מ מספרים על חילוץ החטופים
(צילום: דוברות מג"ב)

בהמשך נראה תיעוד - ככל הנראה מרכב החילוץ - שבו הלוחמים מזדהים בפניה: "אנחנו חבר'ה מהימ"מ ומהשב"כ. אנחנו לוקחים אותך הביתה, אנחנו מאוד מתרגשים שאת פה ואנחנו גאים בך". אז נועה מדברת לראשונה. "אני מתרגשת. אני פשוט מפחדת מהדרך", היא אומרת.
פקד ע', מפקד צוות בימ"מ, סיפר כי בדרך לבית שבו הוחזקה נועה הם נטרלו 3 מחבלים חמושים: "פרצנו את הדלת של החדר של נועה, פגשנו אותה שם מאוד מבוהלת. החלטנו מהר מאוד פשוט לסחוב אותה כשק קמח. אחד הלוחמים סחב אותה על הגב, הצמדנו שני לוחמים מכל כיוון כמעין שכפ"ץ אנושי. השאלה הראשונה שהיא שאלה אותנו זה 'אמא שלי עוד חיה? אמא שלי בחיים?' אמרתי לה שכן, אז היא הסתכלה על כולם ואמרה: 'אתם בטוחים?'. אמרנו לה: 'כן, נועה, באנו להחזיר אותך לאמא'. היא ענתה: 'אני עדיין מפחדת מהדרך'. לאט-לאט, ככל שהמשכנו בנסיעה, היא התחילה להירגע".
התיעוד המלא של חילוץ החטופים
(צילום: דוברות מג"ב )

תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי סיירת צנחנים, במהלך מבצע ארנון
(צילום: דובר צה"ל)

רפ"ק א', סגן מפקד פלגה בימ"מ, סיפר על חילוץ יתר החטופים: "הגענו לדלת של הדירה שהייתה סגורה, פרצנו אותה, מאוד מהר נכנסנו פנימה. הרגענו אותם עד כמה שניתן, הסברנו להם שאנחנו כוחות צבא שהגיעו להוציא אותם ולחלץ אותם. העברנו להם את האפודים שלנו, את הקסדות שלנו, מיגנו אותם. אמרנו להם עכשיו שהם הולכים לעבור לידי הצבא בשביל שהם ייצאו החוצה אז שלומי ככה מסתובב אליי, אומר לי: 'אנחנו רוצים לראות אתכם עוד, אנחנו רוצים שוב לראות אתכם'. אמרתי לו: אנחנו נתראה, בוא נתחיל מזה שתצאו בבטחה הביתה והדברים יסתדרו".
אתמול פרסם צה"ל תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי סיירת צנחנים מרגעי העברת החטופים והכוחות המיוחדים לרכבים תחת אש בלב נוסייראת, במהלך מבצע ארנון. בתיעוד ניתן לראות את ההגעה של לוחמי הצנחנים לאזור, ואת העברת החטופים מרכבי הימ"מ והשב״כ לרכבים ואבטחתם.
ביום שני פרסמה המשטרה את התיעוד הראשון מחילוץ החטופים במבצע, תיעוד שכמותו ישראל מעולם לא פרסמה בעבר. בתיעוד זה נראים הלוחמים פורצים לחדר שבו הוחזקו אנדריי, שלומי ואלמוג - שנבהלו נוכח חילופי האש העזים שהתנהלו באותו הרגע.
בתיעוד ניתן לראות כי תחילה אמרו הלוחמים שנכנסו לחדר: "עברית, עברית, איפה כולם?". אלמוג ואנדריי נראים מחובקים זה עם זה ואף מרימים ידיים, ככל הנראה נוכח הבהלה הגדולה שאחזה בהם עם תחילת חילופי האש. הלוחמים דרשו מכל אחד מהשלושה להגיד את שמו, וכשווידאו שאכן מדובר בהם אמרו: "שלושה שו"נים בידינו".
לאחר שיצאו תחת אש כבדה מהבית שבו הוחזקו ידוע כי המשאית שחילצה את החטופים נתקעה - וכוחות צה"ל שחיפו על הכוחות המיוחדים נכנסו לחלצם. בסופו של דבר הסתיים המבצע מצד אחד בהצלחה - עם חילוץ של ארבעת החטופים - אך גם במותו של פקד ארנון זמורה, שעל שמו נקרא המבצע.
תיעוד מתוך המסוק בו חולצו שלושת החטופים
(צילום: דובר צה"ל)

המבצע לחילוץ ארבעת החטופים אושר ביום חמישי שעבר אחרי תכנון קפדני, תרגולות ומודלים - ומעקב מודיעיני מתקדם שנמשך במשך שבועות ארוכים. האישור נעשה בדיון מסווג, תחת מידור כבד והמתנה לרגע הנכון. כמה ימים לפני שלוחמי הימ"מ ולוחמי היחידה המבצעית של שב"כ חילצו את הארבעה, אוגדה 98 שהובילה את המבצע בלב נוסייראת נכנסה עם כוחותיה ללחימה במרכז הרצועה - וחיסלה מחבלים רבים בסביבת החטופים.
צה"ל חילץ את הכוחות המיוחדים ואת החטופים תחת אש בלב נוסייראת, בזמן שכוחות האוויר המיוחדים של חיל האוויר - לצד לוחמי שלדג - הכווינו עם לוחמי הימ"מ את התקיפות האוויריות והפעלת האש. לוחמי 669 ושלדג גם נלחמו על חייו של פקד ארנון זמורה, שנהרג בסופו של דבר. תחת צוות הקרב של הצנחנים פעלו לחילוץ לוחמי סיירת צנחנים, יחידת הניוד (5515), שייטת 13, סיירת גבעתי וגדוד שריון (532).