תקיפה בסוריה, ארכיון

סוריה דיווחה אתמול (שני) על תקיפה ישראלית באזור דמשק. לפי הטלוויזיה הסורית, המזוהה עם המשטר, מערכות ההגנה האווירית הופעלו בבירה נגד "יעדים עוינים" שהתמקדו באזור שמדרום לבירה - ויירטו את מרבית הטילים.
הצבא הסורי הוסיף כי התקיפה התבצעה סמוך לשעה 23:20, אז שיגר צה"ל את הטילים מאזור הגולן. הסורים מתעקשים שנגרם נזק לרכוש בלבד.
הפעם האחרונה שסוריה דיווחה על תקיפה ישראלית הייתה לפני כשבועיים. אז הודיעו על שלושה בני אדם שנהרגו ליד דמשק בתקיפת טילי קרקע-קרקע, אך לא נאמר אם מדובר בחיילים. כתוצאה מהתקיפה פרצה שריפה במקום ונדחו לפחות שתי טיסות. בין האזורים שהיו יעדים לתקיפה: ג'מראיא ואל-כיסווה - יעדים ש"זכו" לתקיפות חוזרות לאורך השנים האחרונות לאחר שזוהו עם המיליציות הפרו-איראניות.
1 צפייה בגלריה
תיעוד של מערכות ההגנה האווירית בפעולה
תיעוד של מערכות ההגנה האווירית בפעולה
תיעוד של מערכות ההגנה האווירית בפעולה
בהודעת הצבא הסורי נכתב אז כי "האויב הישראלי ביצע תקיפה באמצעות מטח טילי קרקע-קרקע מכיוון הגולן הסורי הכבוש לעבר מספר יעדים בדרום דמשק. מערכות ההגנה האווירית שלנו הופעלו נגד הטילים ויירטו את רובם".
גם בשבוע שקדם לתקיפה האחרונה דווח על תקיפה באזור מסיאף שבמערב המדינה, שם נמצא מרכז פיתוח ודיוק טילים. כתוצאה מהתקיפה נהרגו חמישה בני אדם, בהם אזרח, ועוד שבעה נפצעו, בהם ילדה.
פורסם לראשונה: 23:40, 06.06.22