2 צפייה בגלריה
גדעון סער ויאיר לפיד
גדעון סער ויאיר לפיד
סער ולפיד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
תמיכה בממשלה להצעת החוק של שר המשפטים: שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד חיזק הערב (יום א') את שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער, שחשף בריאיון ב"ידיעות אחרונות" כי הוא מקדם הצעת "חוק נתניהו", שלפיה נאשם בפלילים לא יוכל להרכיב ממשלה. "צודק שר המשפטים", כתב לפיד בעמוד הטוויטר שלו בתגובה לדברים שפרסם סער בנושא.
"הנחיתי את הדרג המקצועי במשרד המשפטים להכין הצעת חוק שלפיה נשיא המדינה לא יטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים", ציין השר סער בריאיון שפורסם בסוף השבוע והדגיש כי קיבל אישור מראש הממשלה נפתלי בנט לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ולהכין תזכיר חוק בנושא.
סער הוסיף בריאיון: "אני מתכוון להגיש את הצעת החוק הזו לכנס החורף של הכנסת או למושב החורף והיא תחול מהבחירות לכנסת ה-25. גם בהגבלת הכהונה למקסימום שמונה שנים, כמו שהתחייבנו, נעסוק להערכתי במושב החורף הקרוב".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
יו"ר האופוזיציה ח"כ נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ)
הערב, ניסה השר סער להסביר את מניעיו. בציוץ בטוויטר כתב שר המשפטים: "ראש עיר, היחיד שנבחר במישרין על ידי התושבים, מושעה כשמוגש נגדו כתב אישום. חוק זה העברתי כשר הפנים בממשלת נתניהו השלישית ובתמיכתו. שר או סגן שר מתפטר כשמוגש נגדו כתב אישום. החלת הנורמה הזאת על תפקיד ראש הממשלה היא קביעה ערכית של המחוקק. דווקא ההתנגדות להצעת חוק זאת היא פרסונלית". השר לפיד הגיב כאמור זמן קצר לאחר מכן וכתב בעמוד שלו: "צודק שר המשפטים".
בימינה ישנם גורמים המתנגדים להצעה ובראשם שרת הפנים איילת שקד שהביעה בפני חלק מהגורמים הסתייגות. גורמים פוליטיים אומרים כי אם תקודם ההצעה, הדבר יקרה בהסכמה של כלל סיעות הקואליציה ובמקביל לדיוני תקציב המדינה.
ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר בתגובה לדבריו של השר סער: "השר בשירות כנופיית שלטון החוק שכח לציין כי בג"ץ כפה השעיה לאלתר, והמחוקק דאג למזער את הנזק באמצעות הקמת ועדה שתמונה על ידי שרי הפנים והמשפטים שהם נבחרי ציבור (!) ולא בלעדית על ידי היועמ"ש. אבל לתת ליועמ"ש סמכות בלעדית להחליף ראש ממשלה? הקנאה והשנאה פשוט עוברות כל גבול. בושה!".