יו"ר ש"ס אריה דרעי אומנם הביע את המתח בין מפלגתו לבין הליכוד בשיחה בארבע עיניים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך בעיתונים החרדיים לא היססו לדווח בפומבי על התסכול החרדי מהממשלה הנוכחית. בעיתון "שחרית" נכתב כי "חוק הג'ובים לרבנים" - שירד בינתיים מסדר היום - הוא "שעת מבחן לקואליציה", ובעיתון המודיע "הזכירו" כי לנתניהו "אין קואליציה בלי החרדים".
1 צפייה בגלריה
עיתון חרדי שחרית
עיתון חרדי שחרית
החוק "מאיים על הממשלה". רה"מ נתניהו
(צילום: נעם ריבקין פנטון)
שער עיתון "שחרית" הוקדש הבוקר לחוק הרבנים. סביר להניח כי העיתון נערך לפני שנמסרה ההודעה על ביטול ההצעה בוועדת החוקה, ובשער נכתב כי החוק "מאיים על הממשלה". בעיתון עצמו נכתב כי "החוק, שנמצא בליבת הנושאים שהובטחו בהסכמים הקואליציוניים, לא זוכה לרוב ודאי. מבחינת ש"ס זוהי שעת מבחן לקואליציה לאור העובדה שאין הישגים לציבור החרדי בממשלה". הדילמה של ש"ס, כך נכתב, היא "הפלת הממשלה על החוק".
אכזבה נרשמה גם בקרב עורכיו של עיתון המודיע, המזוהה עם חסידות גור אליה משתייך יו"ר יהדות התורה השר יצחק גולדקנופף. במפלגתו אומנם לא התעניינו במיוחד בחוק, אך הביעו הסכמה להצביע בעדו יחד עם מפלגות הקואליציה לדרישת ש"ס. "חשוב שידעו כולם: גם לחרדים יש 'בייס' שיש לו דרישות ועקרונות", נכתב בעיתון.
"נושא לימוד התורה של בני הישיבות הקדושות והכוללות הוא העיקרון הראשון במעלה. הוא קיומי. הוא בנפשנו ממש. מאז שנת תשל"ז גילו המפלגות החרדיות לויאליות לליכוד, וברוב הכנסות מאז לא הייתה לו קואליציה בלי המפלגות החרדיות", נטען. "לא מעט ח"כים ושרים מהליכוד ומהציונות הדתית בכנסת הנוכחית זכו למעמדם רק בגלל הלויאליות הזו, והיום לפתע הם בועטים בלי להתבלבל. משמיצים, ומסיתים בלי לחשוב פעמיים ובלי להרגיש כמה הם פוצעים ומכאיבים".
יהודה גל מאתר כיכר השבת פרסם גם הוא את תסכולו מהממשלה. תחת הכותרת "החרדים שוב משלמים את מחיר הבטחות הסרק של נתניהו" הוא כתב כי "ממשלת הימין מלא-מלא כללה בהסכמים הקואליציוניים הבטחות לרוב: חוק גיוס, חוק יסוד לימוד תורה וגולת הכותרת - השוואת כלל תקציבי מוסדות החינוך החרדיים לממלכתיים. כגודל הציפייה, גודל האכזבה".
הצעת החוק, נזכיר, לוקחת את הכוח מידיהן של הרשויות המקומיות ומעבירה אותו למועצת הרבנות הראשית ולשר הדתות. היא חזרה לסדר היום ברקע פרישתם של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ויו"ר הימין הממלכתי גדעון סער - אך נבלמה פעם נוספת בשל ההתנגדות העזה, והתרופפות המשמעת הקואליציונית בליכוד בכל הנוגע לחוקים השנויים במחלוקת.