2 צפייה בגלריה
הפגנת מחאה ברחוב קפלן בתל אביב
הפגנת מחאה ברחוב קפלן בתל אביב
"צעד ראשון להבהיר לממשלה שההפיכה המשטרית לא תעבור". ההפגנה ברחוב קפלן בתל אביב, אתמול
(צילום: שאול גולן)
מטה המאבק בתוכנית המשפטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין הודיע היום (ראשון) על החרפת המחאה באמצעות שביתה של עובדים בשורה של חברות הייטק ועסקים ביום שלישי הקרוב. גופי המחאה פרסמו רשימה של 16 חברות הייטק בולטות, ולדבריהם "יותר מ-130 עסקים וחברות יקיימו השבתת אזהרה לממשלת ישראל שתימשך מספר שעות".
רשימת חברות ההייטק והעסקים שכבר הודיעו על שביתה: נטורל אינטלג'נס, רדיס, למונייד, INX, Hello heart, אקטיב אימפלימנטס, Wiz של אסף רפפורט, Cheq, אלגו סק, viber, cheetah technologies, האניבוק, Meat. The End, Luminescent, Track160 ו-Piggy של שאול אולמרט, apprentAI, גם סרטים, NayamWings, שוקן אדריכלים בע"מ, זנסיטי, Peanut Button, צ'יפ מחשבים בע"מ, ספירל סולושנס, בשיבה בריאה, אבולושן בינה, מרחבים המכון לקידום אזרחות משותפת, מילתא חנות ספרים, אלגול פתרונות מים בע"מ, עדין-ליס משרד עורכי דין, סטודיו למוזאיקה ופיסול בברזל ובטון, תמיר הנדסה, הפנינג איכילוב, אלון לב ושות' משרד עורכי דין, ישר אדריכלים, Dazz, brex.
הפגנות מחאה בתל אביב, אתמול
(צילום: Satview, התנועה לאיכות השלטון, זהר חיים, אמיר גולדשטיין)
ממטה המאבק נמסר כי בחמישי צפויות פעולות מחאה נוספות והודעה עליהן תתפרסם בהמשך. בנוסף, במוצאי שבת הקרוב צפויה הפגנת ענק נוספת ברחוב קפלן בתל אביב.
"ההפיכה הדיקטטורית תפגע אנושות בזכויות האזרח, בכלכלה הישראלית ובכל מערכות החיים", נמסר. "לכן, אנחנו נדרשים לצעדים דרסטיים. למרות הפגיעה הכלכלית אנחנו נוקטים בצעד זה כצעד ראשון להבהיר לממשלת ישראל שההפיכה המשטרית לא תעבור. מדינת ישראל לא תהיה דיקטטורה כי היא לא תתפקד ולו ליום אחד ללא השדרה המרכזית של הכלכלה והחברה הישראלית".
מטה עובדי ההייטק הודיע כי ביום שלישי יפגינו עובדי הייטק בין השעות 12:00-11:00 במתחם שרונה בתל אביב ובמיקומים נוספים במתחמי ההייטק בישראל. "נקיים הפגנה של תעשיית ההייטק, בעד ישראל דמוקרטית ובית משפט עצמאי, החיוניים להמשך שגשוג התעשייה שלנו, כלכלת המדינה שאנחנו אוהבים וביטחונה", נמסר.
המהפכה המשפטית כוללת בין היתר את שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים, ביטול עילת הסבירות והגבלת היכולת של בית המשפט העליון לפסול חוקים שעברו ברוב של 61 חברי כנסת. בנוסף, הקואליציה מקדמת את "חוק היועמ"שים" הקובע כי עמדת היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה לא תהיה מעתה מחייבת, וראש הממשלה והשרים לא יצטרכו לכבד חוות דעת משפטיות.
2 צפייה בגלריה
הפגנת מחאה ברחוב קפלן בתל אביב
הפגנת מחאה ברחוב קפלן בתל אביב
במוצאי שבת הקרוב צפויה הפגנת ענק נוספת. ההפגנה ברחוב קפלן בתל אביב, אתמול
יותר מ-100 אלף מפגינים התייצבו אמש ברחוב קפלן בתל אביב במחאה נגד המהפכה המשפטית ונגד כוונת הממשלה לנסות לעקוף את פסיקת בג"ץ שבה נקבע כי אריה דרעי לא יוכל לכהן כשר. בתום ההפגנה יצאו המוחים לצעדה ברחובות העיר ועד לאזור קריית הממשלה. במקביל, יותר מ-10,000 בני אדם הפגינו בכיכר הבימה. הפגנות נוספות התקיימו אמש בירושלים מול בית הנשיא, בחיפה, בבאר שבע ובהרצליה.
למחאה אתמול הצטרפו ארגוני הסטודנטים, ארגונים למען הקהילה הגאה, ארגוני נשים, תנועת ישראל חופשית, מפקדים למען ביטחון ישראל, הייטקיסטים ועוד - שהתאגדו במסגרת "מטה המאבק". בהפגנה נראה רוב לשלטים שהכינו המוחים בביתם, ומעט מאוד שלטים מוסדיים. זוכה פרס ישראל, הסופר דויד גרוסמן, אמר בנאום שנשא בהפגנה בקפלן: "בשנתה ה-75 למדינה, ישראל נמצאת במאבק גורלי על צביונה. על הדמוקרטיה שלה, על מעמדו של שלטון החוק, על זכויות האדם. יש כאן אנשים שהמצב מדיר שינה מעיניהם. אנחנו מגיעים להפגנה כי מאחורי התוכנית החד צדדית והדורסנית של הרפורמה - אנחנו רואים בית בוער".