שרת הפנים שקד וראש העיר פיירברג מחוץ לבית המשפחה
(צילום: אבי חי )

שיראל אבוקרט ז"ל לא הספיקה לאסוף את תעודת הבגרות שלה מאז שסיימה את לימודיה והתגייסה למשמר הגבול - והבוקר (שלישי), יומיים אחרי שנרצחה בפיגוע, קיבלה אמה את גיליון הציונים מראש העיר נתניה מרים פיירברג ומנהל התיכון אורי כהן - ופרצה בבכי.
3 צפייה בגלריה
רש"ט שיראל אבוקרט ורש"ט יזן פלאח, הנרצחים בפיגוע בחדרה
רש"ט שיראל אבוקרט ורש"ט יזן פלאח, הנרצחים בפיגוע בחדרה
שיראל אובקרט וחברה יזן פלאח שנרצחו בפיגוע
"מנהל בית הספר סיפר לנו איזו תלמידה מצטיינת, חברותית וחיננית היא הייתה", אמרה שרת הפנים איילת שקד, שהגיעה לנחם את המשפחה יחד עם פיירברג ואזרחים רבים נוספים. שקד ציינה כי היא פנתה לראש שב"כ רונן בר וליועמ"ש גלי בהרב-מיארה כדי להתחיל תהליך של שלילת אזרחות מפעילי דאעש ישראלים שיצאו לסוריה, וכן לבחון אם ניתן לשלול אזרחות ממפעילי דאעש שנמצאים בישראל.

הפיגוע בחדרה - כתבות נוספות

ראש העיר סיפרה ל-ynet כי גילתה הבוקר ששיראל השתתפה במיזם בית ספרי שבו הכינה כריכים עבור ילדים ממשפחות מעוטות יכולת במשך שנתיים.
"עדיין קצת קשה לדבר, אבל שיראל זאת שיראל", אמר רועי, חברו הטוב של אלון, אחיה של הלוחמת שמבוגר ממנה בשנתיים. "שיראל הייתה מיוחדת, ילדה שבכל מקום שהלכה אליו הצטיינה. בין אם זה בבית, בבית הספר או בצבא. היא תמיד ידעה להוציא את האור מהחושך", סיפר.
3 צפייה בגלריה
הלוויתה של שיראל אבוקרט שנרצחה בחדרה
הלוויתה של שיראל אבוקרט שנרצחה בחדרה
הלווייתה של שיראל אבוקרט
(צילום: אביגיל עוזי)
3 צפייה בגלריה
פינת ההנצחה בבית ספר ריגלר בנתניה לזכרה של שיראל
פינת ההנצחה בבית ספר ריגלר בנתניה לזכרה של שיראל
פינת ההנצחה בבית ספרה של שיראל
(צילום: עיריית נתניה)
"כשאלון ואני היינו חוזרים מבית הספר היא הייתה עוזרת לנו עם שיעורי הבית. גם מה שהיא לא ידעה - היא רצתה ללמוד. פשוט הוציאה את הטוב מכל דבר שהיה אפילו קצת שחור. נשארנו עם חור גדול בלב. היא הייתה כמו האחות הקטנה שלי, ותמיד תישאר כזאת", אמר החבר.
על שירותה במג"ב סיפר רועי כי שיראל הייתה "פייטרית שהצליחה בכל מה עשתה", ואמר כי הוא לא יודע לומר כעת אם יוכל לעכל מתישהו את הרצח. "כרגע יש רק התפרצות של כאב וזעם. כל דבר שלישי שרק עולה לראש. אבל בסוף נלמד לחיות עם זה. אלון משתחרר בעוד שלושה חודשים, ואנחנו בטוח נהיה פה בשביל המשפחה".