נאום המפכ"ל בכנס האבטחה של ישראל
(צילום: כנס האבטחה ISC)

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, עונה לראש הממשלה ולחבר הכנסת דוד אמסלם ומבהיר כי "המשטרה היא א-פוליטית ותישאר א-פוליטית". את דבריו בכנס האבטחה של ישראל סיים שבתאי באמירה נוקבת: "בהגינות, אף אחד לא יפחיד אותנו".
2 צפייה בגלריה
יעקב שבתאי
יעקב שבתאי
"אף אחד לא יפחיד אותנו". שבתאי
(צילום: יאיר שגיא)
בנאום שנשא הבוקר (שלישי) בכנס, שנערך במועצת דרום השרון, אמר שבתאי כי "כוחה של משטרה במדינה דמוקרטית הוא ביכולתה לאפשר לכל אזרח לממש את חופש הביטוי, המחאה וההבעה הלגיטימיים. משטרת ישראל פועלת לאזן בין חופש מחאה לחופש התנועה. משטרת ישראל היא א-פוליטית, ותישאר משטרה א-פוליטית. אנחנו מחויבים למדינת ישראל, לכלל אזרחיה וחוקיה, כך פעלנו וכך נפעל בעתיד".
שלשום, בפתח ישיבת הממשלה, שיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר למפכ"ל. הוא פנה לראשי מערכת הביטחון ואכיפת החוק, בהם שבתאי, ואמר כי הוא מצפה ממפכ"ל המשטרה "לאכוף את החוק, למנוע אלימות וחסימות צירים ולאפשר את שגרת החיים של אזרחי המדינה", על רקע התמונות מנתיבי איילון במחאות האחרונות נגד המהפכה המשפטית, ובצל העימות בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד.
נצ"מ בדימוס ארליך: "אמסלם אידיוט מושלם"
(צילום: אבי חי, טל אזולאי)

אמש ביקר בחריפות חבר הכנסת דוד אמסלם מהליכוד את התנהלות המשטרה במחאות נגד המהפכה המשפטית, ושלח מסר מאיים לשבתאי. "יום יבוא, לא רחוק, אנחנו נקים ועדת חקירה על כל מה שהיה פה בתקופה האחרונה, בחודשיים האחרונים", אמר אמסלם מעל בימת הכנסת. הוא פנה לשבתאי ואמר: "אתה תראה כמה אנשים פה ייחקרו באזהרה ויועמדו לדין. אני מציע לך, אל תהיה אחד מהם. אתה אחראי, זו המשמרת שלך".
"אתה רואה את האנרכיה והבריונות במדינת ישראל", אמר אמסלם. "גם אם הם טייסים, אנרכיסט זה אנרכיסט. אתה לא יכול להכיל על הזמן שלי ושל אזרחי ישראל". הוא הוסיף: "זאת הפיכה מוחלטת, ככה מתבצעת הפיכה הלכה למעשה. אל תפחד מהם". השר המיועד מהליכוד קרא למפכ"ל לכנס את קציני המשטרה ולתת להם הנחיה "לפעול לפי החוק ולשמור על הסדר הציבורי".
2 צפייה בגלריה
דודי אמסלם
דודי אמסלם
אמסלם: "נקים ועדת חקירה על כל מה שהיה פה בתקופה האחרונה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הבוקר המשיך אמסלם ואיים על המפכ"ל, כשכתב בטוויטר: "מר קובי שבתאי, אני מצפה שתתחיל לשמור כאן על הסדר הציבורי. ששוטרינו האהובים יתחילו לעשות את העבודה שלהם. ללא פחד וללא מורא. תתעלמו מהקשקשנים, השמאל הפריבילגי הוא אחוז קטן בציבור. אל תתנו לאנרכיסטים לעשות כאן הפיכה". ניצב-משנה בדימוס אפרים ארליך התייחס לאמסלם, ואמר לאולפן ynet כי "שבתאי לא מושלם, אבל אמסלם - אידיוט מושלם. אחזור על זה - אידיוט מושלם".
היום תיעד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מפגינים נגדו בנווה אילן, ואמר כי מדובר ב"אלה שתוקפים את החיילים שלנו, אלה שמשליטים פה טרור, אלה האנרכיסטים".