2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים
השיחה תתפרסם? נתניהו
(צילום: אורן בן חקון)
שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, שדנים בתיקיו הפליליים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יפרסמו "תיאור תמציתי" של השיחה על סעיף השוחד בתיק 4000 בעקבות עתירה שהוגשה. עם זאת, הצדדים יוכלו להתנגד לפרסום התמלול עד ל-3 ביולי.
אתמול, נזכיר, מחתה התביעה על "ההדלפות המגמתיות מהשיח שהתקיים בפני השופטים" ודרשה כי "מעתה ואילך שיח שכזה יתקיים בפומבי באולם בית המשפט ובליווי פרוטוקול". התביעה גם ביקשה להאיץ את ההליכים במשפט, ולקיים דיונים גם בימי הפגרה. לפי התביעה, "נוכח האינטרס הציבורי הרב והברור בקידומו של המשפט וסיומו בפרק זמן קצר ככל הניתן, בית המשפט הנכבד מתבקש לתת הוראות לשם האצת שמיעת הראיות וסיום שלב ההוכחות".
השופטים, מנגד, ציינו היום בהחלטתם כי השיחה התקיימה "באופן לא פורמלי" ו"בהסכמת הצדדים" (הפרקליטות והסנגורים, ג"מ), ולכן אינה מחייבת תיעוד בפרוטוקול.
ביום חמישי האחרון, נזכיר, אמרו השופטים במשפטו של נתניהו לנציגי התביעה כי הם יתקשו להוכיח עבירת שוחד בתיק 4000 (בזק-וואלה), שבו נאשם רה"מ בקבלת שוחד מאנשי העסקים שאול ואיריס אלוביץ' ובמרמה והפרת אמונים. השופטים נימקו זאת בכך ש"טובת המדינה" דורשת הסדר טיעון. באותו שבוע תועדו בסרטון שפורסם ב-ynet יהודית תירוש מהפרקליטות, ז'ק חן המייצג את שאול אלוביץ' ובועז בן צור המייצג את נתניהו, בדרכם לפגישה המפתיעה בלשכת השופטים.
נתניהו גם נאשם במרמה והפרת אמונים בתיק 4000, כך שגם אם יבוטל השוחד הוא עדיין צריך להתמודד עם האישום השני. אותה פגישה סגורה של הסנגורים ונציגי התביעה בתיק 4000 הייתה השנייה שקיימו השופטים עם הצדדים בלשכתם בשבועות האחרונים. בפגישה הקודמת ניסו השופטים לשכנע את נציגי הפרקליטות להסכים בכל זאת להליך גישור פלילי.