זכריא אלעדרא, תושב כפר א-טוואני שבדרום הר חברון, נפצע באורח קשה מירי מתנחל מספר ימים לאחר 7 באוקטובר, אך כשהגיע השבוע להתלונן במשטרה - נעצר ונחקר באזהרה בגין תקיפה, בטענה שהוא חשוד ביידוי אבנים. היורה שוחרר מאז התקרית, וכתב אישום עדיין לא הוגש נגדו.
העימותים בכפר א-טוואני שבמהלכם נורה אלעדרא, 13 באוקטובר 2023

מספר ימים לאחר מתקפת הטרור הגיעו כמה מתנחלים לכפר ופרצו עימותים ליד מסגד, שבמהלכם אותו מתנחל ירה באלעדרא, שנפצע בחזהו ועבר מאז קרוב ל-13 ניתוחים.
לאחר שעבר סדרת טיפולים ושיקום, הוא הגיע ביום שני האחרון לתחנת המשטרה בחברון כדי להתלונן על אותו מתנחל, אך להפתעתו לאחר שסיפר את גרסתו הוא נחקר באזהרה על תקיפה בגין "סיכון שלום וביטחון האזור", אחרי שהחוקר אמר לו שהוא עצמו חשוד ביידוי אבנים. החקירה ארכה כשעה, והוא התבקש לשלם ערבות של כ-1,000 שקלים כדי להשתחרר.
עורך דינו פנה בעבר לפרקליטות כדי לברר מה הם תנאי השחרור של היורה, ואתמול החלטת בית משפט קבעה כי "אין מקום לאפשר למשיב לשאת נשק, בין אם מדובר באקדח ברישיון פרטי ובין אם מדובר בנשק שמונפק על-ידי הצבא לצורך משימת אבטחת היישוב, כל עוד המשיב חשוד בכך שהוא עשה שימוש בנשק בנסיבות שלא הצדיקו זאת". בנוסף, נאסר על אותו מתנחל להיכנס לתחומי הכפר א-טוואני. "אין בכך כדי למנוע מהמשיב לשהות בתחומי חוות מעון או בסביבותיה. תוקף הצו למשך 180 ימים", קבע בית המשפט.
3 צפייה בגלריה
זכריא אלעדרא מכפר אלתוואני נפצע מירי מתנחל
זכריא אלעדרא מכפר אלתוואני נפצע מירי מתנחל
זכריא אלעדרא. "לא יכול לעבוד מאז הירי"
3 צפייה בגלריה
זכריא אלעדרא מכפר אלתוואני נפצע מירי מתנחל
זכריא אלעדרא מכפר אלתוואני נפצע מירי מתנחל
כפר א-טוואני
אלעדרא זועם על ההחלטה, וסיפר שהוא ניזוק פיזית ונפשית. "אני כבר לא יכול לעבוד ולשאת דברים כבדים. יש לי נזק פיזי כבד, ובסוף אותו יורה מסתובב חופשי כאילו כלום לא קרה. מדובר בעוול", הוא אמר.
עורך דינו, איתן פלג, מסר: "זכריא נורה על-ידי מתנחל על לא עוול בכפו. אנחנו מקווים שהפרקליטות תגיש נגדו כתב אישום על ניסיון רצח. בכל מקרה אנו נעשה את כל הדרוש במסגרת החוק להגן על זכריא ולממש את זכויותיו".
מוחמד רבחי, ראש מועצת א-טוואני המונה כ-1,700 תושבים, אמר כי מאז 7 באוקטובר חייהם הפכו ל"סבל ארוך ומסוכן". לדבריו, "קרוב לשבע התנחלויות ארעיות צצו לנו אחרי 7 באוקטובר. אנחנו מוקפים בהתנחלויות שתושביהן מציקים לנו כל הזמן באופן ברוטלי. לתושבים שלנו אין לאן ללכת, אלו האדמות שלהם - כך קבע בית המשפט הישראלי וכך מבחינה מוסרית. אנחנו לא מקבלים שום פתרון של עקירה. החיים שלנו הפכו לקשים יותר, אבל נמשיך להיות איתנים באדמותינו".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בניגוד מוחלט לאמור בפנייתכם, נשוא פנייתכם לא נעצר בשום שלב אלא נחקר בגין מעורבותו בהפרת הסדר ויידוי אבנים באירוע המדובר. בסיום חקירתו חתם על התחייבות עצמית והפקדה להבטחת התייצבותו העתידית כמקובל".