ירי שגוי בשל טעות בזיהוי בצפון

על רקע המתיחות הביטחונית - אזעקה בגליל המערבי ושיגור שגוי של חיל האוויר באזור הצפון: לוחמי כיפת ברזל שיגרו הבוקר (חמישי) שני מיירטים לעבר מל"ט של חיל האוויר עקב טעות בזיהוי. כלי הטיס לא יורט. לא דווח על נפגעים או על נזק. חיל האוויר מתחקר את האירוע.
דובר צה"ל מסר כי "בשל טעות בזיהוי, שיגרו לוחמי ההגנה האווירית מיירטים וכתוצאה מכך הופעלה התרעה. שגרה מלאה בעורף". גורם צבאי הדגיש כי לא הייתה חדירה של מטרה אווירית משטח לבנון לשטח ישראל. לדבריו, "האזעקות הופעלו בגלל הירי של המיירטים. אנחנו משתדלים להפעיל את האזעקות במשורה".
בשעה 09:15 נשמעה אזעקה בכמה יישובים באזור הצפון, ובעקבות כך הונחו התושבים להיכנס לחדרים ממוגנים למשך 10 דקות. לאחר שהתברר כי מדובר כאמור בשיגורי מיירטים בגלל טעות בזיהוי, הותר לחזור לשגרה.
2 צפייה בגלריה
רקטה ששוגרה לעבר הגליל העליון
רקטה ששוגרה לעבר הגליל העליון
אזור הגליל, הבוקר
אזעקה בצפון
(צילום: אסף חן)

2 צפייה בגלריה
ירי מהצפון לעבר הגליל המערבי
ירי מהצפון לעבר הגליל המערבי
התושבים הונחו להיכנס לחדרים ממוגנים
נופר, תושבת המושב אבן מנחם בגליל המערבי, סיפרה במשדר של אולפן ynet: "שמעתי את האזעקה, ואחר כך שמענו פיצוצים. הרעש היה ממש חזק, רצתי לממ"ד עם הילדות כי אני לא לוקחת סיכון. שלחו לנו הודעה שהופעלה אזעקה בעקבות יירוט של מטרה אווירית ואחר כך הודיעו לנו על שגרה אזרחית מלאה. זה היה מפחיד".
עדות של תושבת הצפון
(צילום: אסף חן)

בחודש שעבר שוגרה רקטה אחת משטח לבנון והתפוצצה בשטח פתוח ליד שלומי, סמוך לקיבוץ מצובה שבגליל המערבי. הרקטה נפלה אז בשטח פתוח, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. במקביל, בהתאם למדיניות פיקוד העורף, לא הופעלה אז אזעקה במרחב.
שעתיים לאחר התפוצצות הרקטה בישראל, תקף אז צה"ל באמצעות כוחות ארטילריים מטרות במרחב הירי בדרום לבנון. בצמרת הביטחונית נערכו אז לתרחיש של ירי רקטי מצד פעילים פרו-פלסטינים בדרום הגליל, כ"אקט סמלי" של הזדהות עם אירועי מסגד אל-אקצא בתקופת צום הרמדאן.