העזרה הלא צפויה לנפגעי ה-7 באוקטובר: חוות חוסן הוקמה בקיבוץ פלמחים, וזאת לאחר סיוע כספי של 300 אלף דולר מטעם ממשלת טייוואן. היוזמה להקמת המרכז היתה של אנשי הקיבוץ ושל ח"כ בועז טופורובסקי, יו"ר אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל טייוואן, שפנה בנושא לראשת נציגות טייוואן בישראל אבי לי. לי הגיעה לביקור במבנה המיועד למרכז בקיבוץ פלמחים והודיעה על הירתמותה של ממשלת טייוואן להקמת מרכז החוסן הימי. המרכז הוקם בשיתוף עם מוזיאון הים ומלואו והמרכז הימי החינוכי הפועלים בקיבוץ פלמחים.
5 צפייה בגלריה
חוות חוסן
חוות חוסן
מבנה חוות החוסן בפלמחים
(צילום: מרכז חוסן )
5 צפייה בגלריה
חוות חוסן
חוות חוסן
פעילות על חוף הים
(צילום: מרכז חוסן )
5 צפייה בגלריה
חוות חוסן
חוות חוסן
(צילום: מרכז חוסן )
5 צפייה בגלריה
חוות חוסן
חוות חוסן
(צילום: מרכז חוסן )
הפעילות בים נחשבת מקור לבריאות נפשית ומחקרים רבים מציעים את הרחבת השהייה ליד הים במסגרות טיפוליות, ככלי לוויסות רגשי, רוגע וחיזוק תחושת האושר. מרכז החוסן הימי פועל במבנה יחיד מסוגו היושב על צוק וצופה אל חוף הים שהוא גם שמורת טבע. במסגרת פעילות המרכז יופעלו תוכניות חוסן רוחביות אשר כוללות סדנאות יוגה, מדיטציה, ריפוי בעיסוק, פוטותרפיה ועבודה מעשית בים על מגוון כלי שיט, כמו גם, צלילה חופשית, קבוצות שחיה ועוד.
תוכניות חוסן יותאמו לקהלים שונים (ילדים, מבוגרים, נפגעי פוסט טראומה, חיילים וכו') ויובלו ע"י אנשי פדגוגיה מובילים בתחומם, פסיכולוגים קליניים, עובדים סוציאליים ואנשי מקצוע נוספים. המרכז הושק רשמית אתמול (רביעי) אבל הוא כבר טיפל במאות אנשים שנפגעו באירועי ה-7 באוקטובר. באירוע הפתיחה השתתפו חבר הכנסת טופורבסקי, נציגת טייוואן בישראל ומשפחות שכולות.
ח"כ בועז טופורובסקי סיפר על הקשר עם טייוואן: "בימים אלו בהם לצד המלחמה בעזה, אנו מצויים במלחמה מתמדת אל מול דעת הקהל הבינלאומית, מחמם את הלב לקבל חיבוק חם מממשלת טייוואן. מיד לאחר שהצגתי לנציגה לי את הפרוייקט, היא אמצה אותו ורתמה את ממשלתה לנושא. תודה ענקית גם לאנשי קיבוץ פלמחים שתרמו את המבנה המדהים המיועד למרכז ונתרמו בכדי לעשות הכל כדי לקדם את המרכז ואת היכולת לאפשר לנפגעי ה-7 באוקטובר והמלחמה ליהנות מהיתרונות הטיפוליים שבקרבה לים".
5 צפייה בגלריה
חוות חוסן
חוות חוסן
פעילות נפשית וטיפולית בעזרת צוותים מקצועיים במרכז
(צילום: מרכז חוסן )
נציגת טיוואן בישראל, אבי לי: "ממשלת טייוואן ואזרחיה גאים לקחת חלק בהקמת מרכז החוסן הימי בקיבוץ פלמחים ולתרום לשיקום הנפגעים מאירועי ה-7 באוקטובר. אנו מאמינים בכוח המרפא של הים וביכולת של המרכז החדש להעניק תמיכה ותקווה למאות בני אדם. טייוואן תמשיך להיות השותפה במסע לשיקום הבית והתקווה בישראל. בזכות שיתוף הפעולה עם קיבוץ פלמחים ויו"ר אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל-טייוואן ח"כ בועז טופורובסקי, נוכל לעזור לקהילה להתמודד עם האתגרים שעומדים בפניה ולהתחזק מחדש".
מירה בן ארי, ראש המועצה: "הקמת מרכז החוסן הימי בקיבוץ פלמחים היא בשורה גדולה לקהילה שלנו, לאנשי עוטף עזה ולכל נפגעי 7/10. המרכז מספק מענה ייחודי ומשמעותי לשיקום נפגעי אירועי 7 באוקטובר, ויעזור להם לחזור לחיים נורמליים. המועצה בראשותי תמשיך לעשות כל שביכולתה לשיקום נפגעי 7 באוקטובר, אני רואה בזה משימה קדושה. יחד, נבנה עתיד בטוח וטוב יותר".