יותר מ-400 בעלי תפקידים רשמיים ב-40 סוכנויות ממשלתיות שונות בארצות הברית שלחו מכתב לנשיא ג'ו ביידן, שבו הביעו מחאה על תמיכתו בישראל במלחמת חרבות ברזל.
2 צפייה בגלריה
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
ביידן עם נתניהו בישראל. המחאה הפנים-אמריקנית מתחזקת
(צילום: AP Photo/Evan Vucci)
שולחי המכתב ביקשו מביידן לפעול להפסקת אש מיידית ברצועת עזה ולשכנע את ישראל לאפשר הכנסת ציוד הומניטרי לאזור. הם העדיפו שלא לחתום בשמם בגלל מה שהגדירו כ"חשש לביטחונם האישי והתעסוקתי".
זהו אינו מכתב המחאה הראשון שנשלח לממשל ביידן מאז תחילת המלחמה. שלושה מכתבים דומים שנחתמו על ידי עשרות עובדים של מחלקת המדינה נשלחו למזכיר המדינה אנתוני בלינקן, וכך גם מכתב שעליו חתמו 1,000 עובדים של הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי.
החותמים על המכתב האחרון מביעים סלידה ומגנים את מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, אך בו בעת דורשים מביידן לעצור את שפיכות הדמים שנוצרת לטענתם על ידי "מבצע התגמול הצבאי הישראלי בעזה".
"אנו קוראים לנשיא ביידן לדרוש הפסקת אש מיידית ולעצירת ההסלמה על ידי שחרור הישראלים החטופים והעצורים הפלסטינים", נכתב במכתב שבו נדרש גם להחזיר את אספקת המים, הדלק והחשמל לעזה.
שניים מאלו שסייעו בהכנת המכתב אמרו כי החתומים עליו הם ממונים פוליטיים בעלי השקפות שונות ומסוכנויות ממשלתיות כמו המועצה לביטחון לאומי, ה-FBI ומשרד המשפטים.
2 צפייה בגלריה
מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן
מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן
אנתוני בלינקן. מתנגד לצד ביידן להפסקת אש
(צילום: JONATHAN ERNST / POOL / AFP)
חלק מהחותמים לקחו חלק בקמפיין הבחירות של ביידן ב-2020 והביעו חשש כי התמיכה של הנשיא בישראל אינה מתיישבת עם העמדות של מצביעי המפלגה הדמוקרטית. במכתב אף צוין כי "הרוב המכריע של הציבור האמריקני תומך בהפסקת אש. יותר מכך, הציבור לא רוצה שהצבא שלו יישלח לעוד מלחמה יקרה וחסרת פשר במזרח התיכון".
למרות שהביע חשש מסוים ממספר האזרחים ההרוגים בעזה, הנשיא ביידן, וכמוהו גם בלינקן, מתנגד להפסקת אש לטווח ארוך בטענה כי הדבר יאפשר לחמאס להתחמש מחדש ולהתארגן למתקפות נוספות על ישראל. במקום, ביידן תומך בהפוגות הומניטריות קצרות.