שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיעו הבוקר (רביעי) למחנה כיסופים שבעוטף עזה, שבו התנהלו קרבות קשים ב-7 באוקטובר, ושוחחו עם קצינים ולוחמים - בהם ראש אכ"א אלוף יניב עשור וקצין המילואים הראשי, תת-אלוף (במיל') בני בן ארי. השרים עדכנו את הנוכחים כי יוקצו 400 מיליון שקלים נוספים לקרן הסיוע למשרתי ומשרתות המילואים, כך שההטבות שניתנו בתחילת המלחמה יימשכו עד לסוף שנת 2024.
גלנט וסמוטריץ' בביקור במחנה כיסופים
(צילום: אלעד מלכה)

3 צפייה בגלריה
יואב גלנט ובצלאל סמוטריץ' בגבול רצועת עזה
יואב גלנט ובצלאל סמוטריץ' בגבול רצועת עזה
"באנו לראות איך עוזרים". השרים עם הלוחמים בכיסופים
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
"אתם יודעים ששר האוצר ואני לא תמיד מסכימים על הכול, אבל על נושא המילואים אנחנו מסכימים", אמר גלנט. לדבריו, "באנו כדי לבדוק ולבחון כיצד אנחנו יכולים לעזור בכוחות משותפים למערך המילואים. בניסיון שלי לאורך השנים, כולל כאיש מילואים, צריך שלושה דברים – משימות ברורות, משאבים לביצוע שלהן, ויחס ותגמול הוגן. אנחנו כאן היום במשימת יחס ותגמול הוגן. זה הסיפור - לראות איך אנחנו עוזרים ואיך אנחנו מסייעים".
גלנט בירך את עבודתו של סמוטריץ', ואמר כי "משרד האוצר עשה פה עבודה אדירה לאורך המלחמה בתגמול לאנשי המילואים. יחד עם משרד הביטחון, הבאנו תשעה מיליארד שקלים כבר בתחילתה, ונוסיף בימים הקרובים עוד סדר גודל של 400 מיליון, ואז עוד 200 מיליון לעניין הזה. כל זה על מנת לוודא שאנחנו לא עוצרים בקרן הסיוע, וממשיכים ככל שנדרש".
גלנט סיכם את דבריו, ואמר כי "אנשי המילואים ימשיכו להיות עמוד השדרה של צה"ל במלחמה וגם בתעסוקות שנים קדימה - בעזה, בלבנון, ביהודה ושומרון ובמקומות אחרים. אני אומר בשמי, בשם מערכת הביטחון, ואני מרשה לעצמי גם להגיד בשם צה"ל - אנחנו נחושים להצליח במשימות המבצעיות שלנו ובמטרות המלחמה - לרסק את חמאס ולהחזיר את החטופים. אנחנו גם נחושים לשמור על ייחודו, חוזקו ועוצמתו של הצבא, ובתוכו מערך המילואים שהוכיח את עצמו מעל ומעבר במלחמה".
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט ובצלאל סמוטריץ' בגבול רצועת עזה
יואב גלנט ובצלאל סמוטריץ' בגבול רצועת עזה
9 מיליארד שקל לקרן הסיוע מתחילת המלחמה. סמוטריץ' וגלנט
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט ובצלאל סמוטריץ' בגבול רצועת עזה
יואב גלנט ובצלאל סמוטריץ' בגבול רצועת עזה
"מתווכחים הרבה, אבל יש מטרה משותפת". השרים בביקור בעוטף
( צילום: אלעד מלכה)
סמוטריץ' הוסיף כי "קודם כל באתי להגיד תודה, וכפי שציין שר הביטחון, אני חושב ששנינו הבנו כבר בתחילת המלחמה - שהיא תיעשה על-ידי המילואימניקים ובני משפחותיהם. טנקים זה חשוב, תותחים זה חשוב, מטוסים זה חשוב וחימושים זה חשוב - אבל מי שמנצח זה האדם".
לדבריו, "ברור לנו שכל אחד ואחת מכם היו באים לכאן גם אם לא הייתם מקבלים כלום, אבל אנחנו כמדינה מבינים את הצורך לאפשר את המרחב להחזיק את הדבר הזה לאורך זמן - גם שלכם, כלוחמים וכמפקדים, וגם של בני המשפחות שבעורף - הנשים והילדים.
"חוץ מעניין התקציב, יש כאן אלמנטים הרבה יותר גדולים של תודעה לאומית, של הוקרה, של העדפה ותמיכה ושל עם שמבין שיש לו קבוצה שמובילה את המאמצים האלה. בסופו של דבר, חזית ועורף חזקים הם הדבר שמנצח", הוסיף שר האוצר. "השקענו בזה הרבה מאוד כסף ותשומת לב כבר מההתחלה, נדמה לי שכולכם מרגישים את זה".
סמוטריץ' המשיך: "אנחנו הולכים לקראת שנים שבהם מערך המילואים יראה אחרת לחלוטין ממה שהיה לפני המלחמה. הייתה שנה מאוד עצימה, ואנחנו מקווים שזה לא יימשך באותה אינטנסיביות. עדיין, זה יהיה כנראה הרבה יותר ממה שחשבנו שנדרש לו לפני המלחמה. אנחנו מתווכחים הרבה על תקציבים ועל חימושים וגם על מהלכי המלחמה - אבל שיהיה ברור שיש לנו מטרה משותפת".
השניים נפגשו בכיסופים גם עם מפקד חטיבה 12, אלוף משנה יוסי אליאס, עם מפקד גדוד 9217 וכן עם מפקדי פלוגות שונים. השרים קיבלו סקירה על פעילות החטיבה במלחמה, ושוחחו עם הלוחמים והמפקדים על הצרכים השונים עבור משרתי המילואים ומשפחותיהם. בהמשך, שר הביטחון ושר האוצר דיברו עם מפקדי גדודים וחטיבות במילואים שהגיעו למחנה מכול גזרות הלחימה. הם שמעו מהם על האתגרים שבהמשך ההתייצבות לתעסוקות המבצעית השונות.