יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר הבוקר (חמישי) בריאיון ל-ynet כי הוא מאמין שהוא המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה בבחירות הקרובות. "התוצאות יצביעו מי הבן אדם הכי ראוי. מבחינת הנתונים, הניסיון והיכולת - בתקופה הזאת אני המועמד הכי מתאים", אמר. הוא תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו על דחיית הטיפול באיראן, וקבע: "אין ניהול. אי-אפשר לנהל מלחמה כשראש הממשלה לא מדבר עם שר הביטחון".
ליברמן בריאיון ל-ynet
(צילום: ליאור שרון )

לדברי ליברמן, "מדינת ישראל צריכה להבין שלא מדברים בנפרד על זירה עזתית או לבנונית. האיראנים הצליחו לאחד את כל הזירות, ואנחנו חייבים לאמץ תוכנית אחת כוללת שתיתן מענה לאיום הזה. מה זה ציר פילדלפי? זו תחנה אחת לפני התחנה הסופית. הברחת נשק מגיעה לתחנה הסופית - עזה. אני חושב שצריך לעצור את כל ההברחות בתחנה הראשונה, וזאת איראן".
ליברמן אמר כי על נתניהו לפטר את צוות המו"מ אם הוא לא מרוצה ממנו. "תן את הגיבוי. אי-אפשר למנות צוות מו"מ ולתדרך נגד אותו הצוות", הוא הוסיף. "ראש הממשלה אוסר בזמן מלחמה על ראש מוסד ושב"כ להיפגש עם שר הביטחון. אני לא אובייקטיבי כלפי ראש הממשלה. כבר 11 חודשים במלחמה. גם יום הכיפורים לקחה 19 יום ועדיין לא הצלחנו לשחרר את כל החטופים והחטופות. אנחנו בבוץ הלבנוני", קבע.
ליברמן אמר שביום של מתקפת המנע, הונחו בפני נתניהו שלוש אפשרויות מצד צה"ל - בעוד שראש הממשלה "בחר באופציה הכי דלה, הכי רזה - וגם אותה דילל", כלשונו. "לא הייתה שום מניעה לקבל את האופציה הכי משמעותית. האמריקנים היו בכל העניינים. אף אחד לא התערב".
1 צפייה בגלריה
יואב גלנט, דוד ברנע, רונן בר והרצי הלוי
יואב גלנט, דוד ברנע, רונן בר והרצי הלוי
"רה"מ אוסר בזמן מלחמה על ראשי המוסד והשב"כ להיפגש עם שר הביטחון"
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
יו"ר ישראל ביתנו טען שנתניהו בורח מטיפול באיראן. "טראמפ מספר שכשחיסלו את סולימאני היה לו סיכום עם נתניהו - ונתניהו ברח. היה אירוע טרור במגידו, כל המערכת דרשה לפעול, נתניהו מנע פעולה. האוהלים של נסראללה לפני המלחמה, מי שמנע פינויים - זה נתניהו. כשדיברתי על תקיפת איראן בשנת 2000, אמרו ליברמן המשוגע. זה היה לפני שהחליטו להוריד את פרויקט הגרעין לתת-קרקע. בסוף, כמובן, נתניהו ברח, אבו יאיר, כמו תמיד, הוא בורח".
כשהייתם בממשלה, למה לא ניצלתם את זה? בנט מנע תקיפה באיראן? אני הייתי שר האוצר, אני התמקדתי כשר האוצר בתחום אחריותי. כשר האוצר קיבלתי אדמה חרוכה, גירעון 144 מיליארד שקל. אני לא פועל כשר הביטחון בתפקידי כשר האוצר. התמקדתי בסוגיות כלכליות, ואני רוצה להזכיר שהיו שני גלי קורונה והתחילה מלחמת רוסיה-אוקראינה. בשנה וחצי שהיינו, זו באמת הייתה תקופה יחסית קצרה וסוערת. נתניהו מ-2009 כיהן את כל השנים מלבד שנה וחצי. דיבר הרבה על איראן, ולא עשה כלום בפועל, חוץ מפעולות ראווה".
תתמודד בנפרד מבנט על סמך תוצאות הסקרים האחרונים? "כל מה שצריך לעשות זה להביא מקסימום מנדטים. אם אנחנו נרגיש שריצה משותפת תביא יותר מנדטים, נרוץ במשותף. אם אנחנו נראה שריצה נפרדת מביאה יותר מנדטים, נרוץ בנפרד. כרגע הכול משוער".
אם תוזמן לטקס הממלכתי ב-7 באוקטובר, תגיע? "לא, זה לא טקס ממלכתי. זה טקס הכי פוליטי, זה טקס אנטי-ממלכתי. אני לא יודע איך אפשר לעשות טקסים כשיש לנו עוד מאות אנשים שם נמצאים בשבי, בני ערובה. אם יזמינו אותי מהמשפחות - אני אבוא. לא יזמינו, לא אבוא. אין לי טענות. אני חושב שצריך לתת פה קודם כל למשפחות להתארגן. להפוך את זה מטקס ממלכתי לטקס פוליטי ושנוי במחלוקת זה פשוט דבר שהדעת לא סובלת".