התלמידים בבסמת טבעון שבגליל התחתון חזרו היום (ראשון) ללימודים, לאחר הטבח שבו נרצחו חמישה תושבי היישוב בני משפחת דלאיקה, בהם שני הנערים ווליד ואדם בני ה-14 וה-17, ביום רביעי האחרון. "לחזור לפה בלי ווליד ואדם זו הרגשה קשה ומזעזעת", אמרו התלמידים שסיפרו על "תחושת פחד וסכנת חיים".
3 צפייה בגלריה
יואב קיש מבקר בבסמת טבעון לאחר הרצח
יואב קיש מבקר בבסמת טבעון לאחר הרצח
השר קיש ביקר בבסמת טבעון: "הלב נקרע, חייהם של שני נערים נגדעו ברגע"
3 צפייה בגלריה
האחים מוחמד ווליד דלאיקה אירוע אלימות בבסמת טבעון
האחים מוחמד ווליד דלאיקה אירוע אלימות בבסמת טבעון
שני אחים נרצחו לצד שלושה קרובי משפחה נוספים, בהם אם ובנה
חבריהם לכיתה של שני הנרצחים הוסיפו כי "ייקח לנו זמן עד שנתאושש ונרגיש שוב את תחושת הביטחון האישי שאבדה לנו". קרובת משפחתם של שני האחים שנרצחו, אמרה כי "לא היה קל לאמא להתעורר היום בבוקר בלי שני בניה. היא אמרה 'הייתי מעירה אותם כל בוקר ומכינה להם אוכל לבית הספר, אבל היום התעוררתי ונכנסתי לחדר והם לא היו בו. אני רוצה לראות ולחבק אותם'".
שר החינוך יואב קיש ביקר הבוקר בבית הספר, ונפגש עם ראש המועצה, מנהל בית הספר, המורים והתלמידים. "הלב נקרע לנוכח הסיפורים של התלמידים על חבריהם לכיתה, שני נערים מדהימים שחייהם נגדעו ברגע בעקבות הפשיעה הקשה בחברה הערבית", אמר קיש. "בעקבות הביקור ולאחר שיחה ממושכת עם ראש המועצה ומנהל בית הספר, הנחיתי את הדרג המקצועי במשרד החינוך ובמחוז הצפון לגבש מעטפת חינוכית מיידית שתתן מענה ישיר לבית הספר, לצוותי ההוראה והכי חשוב לתלמידים שאיבדו את חבריהם".
אימם של האחים שנורו למוות: "רצחו את הבנים שלי"

3 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בבסמת טבעון
אירוע אלימות בבסמת טבעון
זירת הטבח בבסמת טבעון
(צילום: שמיר אלבז)
שר החינוך אמר כי יש סוגיות נוספות במערכת החינוך במועצה שדורשות סיוע, והוסיף כי "שמעתי על הדברים, בהם נושא שיפוץ מבני החינוך ותקצוב תוכניות ייעודיות, וגם בעניינים אלה הנחיתי את גורמי המקצוע במשרד לתת את הסיוע הנדרש". לדבריו, "היה לי חשוב מאוד להגיע, לשמוע ולראות את המצב בשטח. כל ילד במדינת ישראל ללא קשר לדת או הלאום, צריך להרגיש בטוח כשהוא מגיע לבית הספר בבוקר. משרד החינוך בראשותי ימשיך לסייע וללוות את בית הספר והמועצה בכל שיידרש".
מחקירת הטבח עלה כי שלושה רעולי פנים נכנסו לחצר הבית שבה שהו חמשת הנרצחים. זינב (אום עומר), בשנות ה-40 לחייה, הייתה הראשונה שנרצחה. רעול פנים שנכנס לחצר ירה ברגליה, ואז הצטרפו אליו שני חבריו וירו בה למוות. בהמשך ירו ביתר הקורבנות: האחים ווליד ואדם, רביע בשנות ה-20 לחייו ומוחמד חסן בן ה-25, בנה של זינב. השלושה ניסו לרצוח גם את מוחמד, אחיהם של ווליד ואדם, אך הוא לא נפגע. לפי החשד, מדובר בנקמה על חיסול עאטף אבו כליב באותו בוקר בחיפה.