הקטטה בקריית שמונה שבה נרצח יואל להנגהל

במשך שבועות ארוכים של חקירה מסביב לשעון, התמודדו חוקרי המחוז הצפוני של המשטרה בתיק יואל להנגהל עם 115 חשודים - ילדים ונערים - שכפרו בגרימת מותו של הצעיר. ראיית הזהב בתיק הייתה הנתיחה שלאחר המוות שהתבצעה בגופתו של יואל, מה שאפשר לחוקרים לבודד את חלקו של הנאשם ברצח ליעד אדרי, ולקבוע כי הדקירה היחידה שמיוחסת לו - היא זו שגרמה למותו של יואל. בדוח שהגיע לידי ynet נקבע כי מותו של להנהגל "נגרם מפגיעה חודרת בבטן, שנגרמה מחפץ חד/מושחז/צר".
להנגהל, עולה חדש בן 18, בן קהילת בני המנשה, נרצח במהלך קטטה בקריית שמונה באוקטובר האחרון. עשרות נערים תועדו בסרטוני טיקטוק מתנפלים עליו, מכים אותו, חובטים בו - ונמלטים כשהם מותירים אותו להתבוסס בדמו. לפני כשבועיים הגישה עו"ד ליז קדמון מפרקליטות מחוז הצפון כתב אישום חמור נגד ליעד אדרי, בן 21, המייחס לו את הרצח. התיק מתנהל בבית המשפט המחוזי בנצרת.
במסגרת החקירה, עצרו החוקרים עשרות נערים שתועדו בסרטונים וחקרו אותם בחשד לרצח. הנערים השמיעו הכחשות גורפות, היתממות, אובדן זיכרון והסברים נוספים - שעיקרם ניסיון להרחיק את עצמם מהזירה ומגרימת מותו של יואל. לפי כתב האישום, הנאשם ברצח, ליעד אדרי, דקר את להנגהל בבטנו ולאחר מכן ביקש להסתיר את הסכין. החוקרים משוכנעים שפענחנו את המסלול שעברה הסכין מאדרי, אבל חרף כל החיפושים - היא עדיין לא נמצאה. רב-פקד גל הראל, שהוביל את חקירת הרצח, סיפר ביום שישי האחרון כי "אחרי הרצח בגדים הוחלפו והסכין הוסתרה. רואים במצלמות את המסלול של הנער שקיבל את הסכין מליעד בדרך לביתו של נער נוסף שהחביא אותה".
2 צפייה בגלריה
ליעד אדרי, הנאשם ברצח יואל להנגהל בדיון בבית המשפט
ליעד אדרי, הנאשם ברצח יואל להנגהל בדיון בבית המשפט
הנאשם ברצח, ליעד אדרי. סנגורו: "הראיות מצביעות על אדם אחר שדקר"
(צילום: שרון צור)
ראיית הזהב בתיק - נתיחת הגופה של יואל, כאמור, מצביעה על דקירה אחת קטלנית בבטן שגרמה למותו של יואל. בדוח שכתב ד"ר אבי זלן, הוא פירט על פני שני עמודים את התוצאות, סקר את הממצאים הפתולוגיים וקבע באופן מובהק כי "מותו של המנוח נגרם מפגיעה חודרת בבטן, שגרמה לחתכים בכלי דם גדולים, הוותין והווריד הנבוב התחתון. כלי דם אלו נפגעו באיזור הבטני, שמספק או מנקז את הדם מפלג הגוף התחתון. פגיעה בכלי דם אלו יכולה לגרום להלם תת-נפחי, כלומר באספקה לאיברים החיוניים, ולגרום למוות".
לפי הדוח, "הפציעות שנגרמו הן חודרות ונגרמו מחפץ חד/מושחז/צר. בגב ובגפיים נמצאו פצעים קוויים, ייתכן פצעי חתך שטחיים, אך לא ניתן להעריך את החפץ שגרם להם, מלבד ששטח הפנים שלו צר. כמו כן נמצאו ממצאים חבלתיים אחרים - פצעי שפשוף, דימומים תת עוריים, דימומים ברקמות הרכות ובשרירים ופצעי קרע. ממצאים אלו נגרמו מחבלות קהות-מכות או נפילות".
עו"ד ליז קדמוןעו"ד ליז קדמוןבאדיבות דוברות משרד המשפטים
רפ"ק גל הראלרפ"ק גל הראלצילום: אפי שריר
רב-פקד גל הראל, שעמד בראש חקירת הרצח של להנגהל, אמר כי "הדוח הוא מרכזי וחשוב בחקירה, כי רק הוא קובע באופן מדעי את סיבת המוות. רק הוא קבע באופן מוחלט שהייתה דקירה אחת, והיא זו שהביאה למותו של יואל".
גורם בכיר שטיפל בתיק הסביר כי "הממצאים בדוח הם חד-משמעיים. בלעדיהם ניתן לטעון שהאבנים שהשליכו עליו, הבעיטות או המכות גרמו לאסון. ניתן גם לטעון שהוא נפטר מסיבות רפואיות. הדוח הזה הוא ראיה מרכזית בתיק".
עו"ד שמעון ציוןעו"ד ציון שמעוןצילום: שרון צור
עו"ד ציון שמעון, שמייצג את הנאשם ליעד אדרי, מסר בתגובה: "הנאשם כופר בעבירת הרצח, מודה שאכן בעט במנוח. מדובר בכתב אישום שלא היה צריך להיות מוגש נגדו אלא רק בעבירת תקיפה. חומר הראיות מצביע על אדם אחר שדקר את המנוח, מדובר בדקירה אחת בלבד שהובילה למוות, ומאחר ואדרי לא דקר את המנוח לא יהיה ניתן להרשיעו ברצח. אין מקום להחזיקו במעצר, מדובר בנער נורמטיבי ללא כל עבר פלילי ושהייה בתנאי מעצר פוגעת בו קשות. ננהל מאבק משפטי על שחרורו מהמעצר הקשה ובכלל על זיכויו מעבירת הרצח".