נתניהו על חוקי המהפכה המשפטית: "אפשר להגיע להסכמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (רביעי) כי "אנחנו נמשיך במאמצים שלנו להגיע להסכמה רחבה ככל האפשר בנושא הרפורמה המשפטית", ואמר כי הוא מאמין ש"עם רצון טוב ורצון אמיתי - אפשר להגיע לדברים מסוכמים שישרתו את כל אזרחי ישראל". דברי נתניהו הגיעו שעות אחרי שאמר כי המהפכה המשפטית צפויה לשוב לסדר היום אחרי אישור התקציב.
בשיחה עם כתב ערוץ 14, מיד לאחר שהכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את תקציב המדינה לשנים 2023 ו-204, נשאל נתניהו אם התוכנית שניסתה לקדם הממשלה בראשותו "תחזור". ראש הממשלה השיב: "בוודאי". מיד אחר כך הדגיש: "אבל מנסים להגיע להבנות, ואני מקווה שנצליח בזה".
יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ, שנחשב עד כה לסמן המתון ביותר באופוזיציה בכל הנוגע למאמצים להשיג פשרה סביב המהפכה המשפטית, הגיב הבוקר בחריפות להצהרת נתניהו בדבר חזרתה הצפויה של המהפכה המשפטית לסדר היום. "אני מבין שנתניהו שוב שיכור כוח, אחרי שהעביר תקציב שיתפוצץ לכולנו בפנים. אני מזכיר לנתניהו, שטיפשות היא לחזור על אותה פעולה ולצפות לתוצאות אחרות. אם ההפיכה המשטרית תחזור לשולחן - נרעיד את המדינה ונעצור אותה", צייץ גנץ בטוויטר.
מאוחר יותר אמר גנץ: "האתגרים שניצבים מולנו בעת הזו אדירים – שמענו מהרמטכ"ל וראש אמ"ן על ההתקדמות של איראן לעבר גרעין ועל צעדים שמכין לנו נסראללה בצפון. יוקר המחיה הולך ועולה – ורק השבוע חלו התייקרויות במוצרי המזון ובמשכנתאות. דווקא בעת מרובת האתגרים הזו, נתניהו מרגיש שוב שיכרון כוח ומדבר על החזרת ההפיכה המשטרית לשולחן. אני מציע לנתניהו להתמקד בשיקום היחסים עם הבית הלבן ולטפל באיראן - ולהפסיק לשים את הצרכים הפוליטיים והאישיים שלו מעל צרכי מדינת ישראל".
גם יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד הצטרף לביקורת על נתניהו. לדבריו, "המהפכה המשטרית לא תעבור כי אנחנו גמרנו להיות פראיירים של נתניהו. לא הופתענו מדבריו כי יש לנו אפס אמון בו. הנשיא חייב לדרוש מנתניהו הבהרה מיידית, פומבית וברורה על אמירתו המסוכנת".
1 צפייה בגלריה
הצבעה על יו''ר הכנסת במליאה
הצבעה על יו''ר הכנסת במליאה
לפיד וגנץ. תקפו את נתניהו בחריפות
(צילום: יואב דודקביץ')
נתניהו הקפיא בסוף מרץ את קידום חוקי המהפכה המשפטית בצל המחאה הנרחבת שפרצה בישראל - והגיעה לשיא ב"ליל הזעם" שפרץ כשביקש נתניהו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט, לאחר שהזהיר מפני "סכנות מוחשיות לביטחון המדינה" וקרא לעצור את החקיקה.
הכנסת נכנסה אז לפגרה שבמהלכה החלו שיחות הפשרה בבית הנשיא בין נציגי הקואליציה לאופוזיציה, אבל מאז הפגרה כבר הסתיימה והשיחות מתנהלות בקצב איטי יחסית וללא התקדמות משמעותית - כשמבוי סתום נותר בכל הנוגע לשינויים בוועדה לבחירת שופטים שדורשים שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן. הם רוצים לאפשר מינוי שופטי עליון מסוימים ברוב של נציגי הקואליציה בוועדה - בעוד באופוזיציה מתעקשים למנוע כל פוליטיזציה של ההליך.
לוין ורוטמן מתעקשים לאשר לפחות חלקים מהמהפכה המשפטית במקרה שהשיחות יקרסו, ויו"ר ועדת חוקה האשים רק בשבוע שעבר בריאיון לאולפן ynet כי האופוזיציה "נחושה לפוצץ" את המשא ומתן. כפי שכבר הצהיר כמה וכמה פעמים, הוא אמר: "אם לא יהיו הסכמות, אם יהיה פיצוץ, נתקדם באופן חד-צדדי בכנס הזה של הכנסת".