טלי גוטליב ומאי גולן, גרסת וושינגטון: בעוד שבישראל רגילים לעימותים מבישים מעל בימת הכנסת, האמריקנים קצת פחות מורגלים למראות מסוג זה מצד נבחרי הציבור שלהם - אך עימות כזה התפתח שלשום בערב (חמישי) בבית הנבחרים והביא להד תקשורתי נרחב בארה״ב. במהלך דיון באחת הוועדות, התפתחו חילופי דברים קשים בין הנציגה הרפובליקנית מג׳ורג׳יה, מרג'ורי טיילור גרין, לנציגות הדמוקרטיות ג׳סמין קרוקט ואלכסנדריה אוקסיו-קורטז.
העימות הסוער בבית הנבחרים האמריקני

3 צפייה בגלריה
ג'סמין קרוקט מרג'ורי טיילור גרין
ג'סמין קרוקט מרג'ורי טיילור גרין
מרג'ורי טיילור גרין וג'סמין קרוקט. "מקווה שהבאת את הפופקורן"
הכול התחיל כשקרוקט, נציגת טקסס, עקצה את גרין כמה פעמים ושאלה אותה אם היא מודעת לנושא הדיון שלשמו התכנסו בוועדת הפיקוח של בית הנבחרים. גרין, אשת ימין קיצוני ואחת התומכות האדוקות ביותר של דונלד טראמפ, ענתה לה: ״אני לא חושבת שאת בעצמך יודעת למה את כאן היום, אני חושבת שהריסים המזויפים שלך משבשים את מה שאת קוראת".
הנוכחים בדיון נדהמו מדבריה של גרין, ואחד המחוקקים אמר לה כי "זה היה אפילו מתחת לרמתך". הנציגים הדמוקרטים קראו למחוק את "הערת הריסים" של גרין מהפרוטוקול ולאסור על חברת הקונגרס לנאום בהמשך הדיון. גרין, מצידה, צעקה שוב ושוב שהיא "לא מתנצלת".
בשלב זה התערבה אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, נציגת ניו יורק מהאגף הפרוגרסיבי של המפלגה הדמוקרטית, ואמרה הזעם: "זה בהחלט לא מקובל, איך את מעזה לתקוף את המראה הפיזי של אדם אחר?". גרין השיבה לה: "אוי, הרגשות שלך נפגעו" - ואוקסיו-קורטז ירתה: ״אוי ילדה, בייבי-גירל, אל תשחקי אפילו”, ודרשה מגרין להתנצל.
גרין שאלה את הנציגה הדמוקרטית מניו יורק מדוע שלא תתעמת איתה, היא השיבה: ״אני חושבת שזה די מובן מאליו" - והנציגה הרפולביקנית עקצה: ״כי אין לך מספיק אינטליגנציה".
בשלב זה הנציג הרפובליקני מטנסי, ג׳יימס קומר, שהיה אמור לנהל את הדיון שיצא מכלל שליטה, ניסה לקחת בחזרה את המושכות. ״גברת גרין, האם את מסכימה להחלטה שניתנה פה אחד כדי לבטל את דברייך מהפרוטוקול?”, שאל, והיא השיבה לו: ״כן, אני אמחק את דבריי - אבל אני לא מתנצלת״.
לאחר מכן קרוקט עקצה את המראה החיצוני של גרין, כשאמרה לקומר: "אני פשוט סקרנית להבין טוב יותר את הפסיקה שלך. אם מישהו בוועדה הזו יתחיל לדבר על חמצון בלונד אקונומיקה וגוף 'בוצ׳י' בנוי רע - זה לא יהיה התעסקות בפרטים אישיים, נכון?״. קומר ההמום השיב: “לדבר על מה? אין לי מושג מה אמרת כרגע״.
3 צפייה בגלריה
אוקאסיו קורטז
אוקאסיו קורטז
התייצבה לצידה של חברתה למפלגה. אוקסיו-קורטז
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
ארה"ב מייק ג'ונסון נבחר ל יו"ר יושב ראש בית הנבחרים האמריקני
ארה"ב מייק ג'ונסון נבחר ל יו"ר יושב ראש בית הנבחרים האמריקני
יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון. "התוהו ובוהו והגידופים לא נראים טוב״
(צילום: AP Photo/Alex Brandon)
זה לא נגמר בכך, וקרוקט החלה לאבד עשתונות - והאשימה את גרין בגזענות. ״אני מנסה לקבל הבהרה. אל תגידו לי להירגע, כי כולכם עושים רעש. כאילו כשאני באה ומדברת חרא עליה, אין לכולכם בעיה עם זה״. קול של מחוקק אחר נשמע בין הצעקות: "אני פשוט שמח שהכיסאות גדולים מכדי לזרוק".
גרין, מצידה, נראתה משועשעת מכל הסיטואציה. “אני מקווה שהבאת את הפופקורן שלך״, אמרה, ובהמשך להערתה של קרוקט על הגוף שלה הוסיפה: "הגוף שלי די טוב בהתחשב בזה שאגיע לגיל 50 החודש".
יו״ר בית הנבחרים מייק ג׳ונסון הגיב אתמול למהומה ואמר שהוא מאוכזב מ״התוהו ובוהו ומהגידופים״ שאירעו במהלך הדיון הסוער. ״זה לא נראה טוב לקונגרס. כולנו צריכים לשלוט טוב יותר ברגשות ולבצע את העבודה", אמר ג'ונסון.