מאז הצטרפו החות'ים ללחימה נגד ישראל, כחזית נוספת "התומכת בעזה" וכחלק מהציר השיעי-איראני, האיומים מתימן לא פסקו לרגע. החות'ים הודיעו פעמים רבות על ירי טילים וכטב"מים לעבר ישראל, ובסוף יוני למשל לקחו אחריות על ירי לעבר "מטרה חיונית" בחיפה של מספר טילי שיוט. בישראל, האירועים הללו לא אושרו.
בדומה ללקיחות האחריות של "ההתנגדות האסלאמית בעיראק", שטוענת על ירי לישראל ללא הפסקה - אם לא קורה משמעותי בשטח המדינה, מבחינת ישראל זה לא התרחש. יש לציין כי לעתים לקיחות האחריות שלהם תואמות לדיווחים על יירוטים בשטח ישראל.
רגע הפיצוץ האדיר

פגיעת הכטב"ם
(צילום: יואב ואזנה)

החות'ים הכריזו על "שלבי הסלמה" נגד ישראל במהלך המלחמה. עד לפני התקיפה לעבר תל אביב הם הכריזו כי הם בשלב ההסלמה הרביעי, שבמסגרתו הכריזו על תקיפת ספינות שהחברות המחזיקות בהן משתפות פעולה עם ישראל, גם בים התיכון.
במשך חודשים ארוכים החות'ים מודיעים פעם אחר פעם על הכנסת כלי נשק חדשים לשימוש, לאחרונה למשל הכניסו למערכה סירות נפץ בלתי מאוישות ואת טיל "פלסטין". את הכטב"ם שהכניסו הלילה לשימוש וגרם לפגיעה הקטלנית בתל אביב הם כינו "יפו". לטענת החות'ים, בלתי אפשרי לגלות אותו והוא מסוגל לחדור את מערכות ההגנה הישראליות. במסגרת ההכרזה על הפעולה מסר יחיא סריע, הדובר הצבאי החות'י, כי תל אביב הפכה ל"לא בטוחה" וכי בידם בנק מטרות.
החות'ים משתמשים בין היתר בכטב"מים, טילי שיוט, טילים בליסטיים וסירות תקיפה. לרוב הם לא מצליחים לממש את האיומים, אף שבלקיחות האחריות שלהם הם טוענים שוב ושוב שמשימותיהם צלחו. בשבועות האחרונים אף חברו ל"התנגדות האסלאמית בעיראק" לפעולות משותפות בשטח ישראל.
1 צפייה בגלריה
יחיא סריע דובר חות'ים: אנחנו אחראים לתקיפה, השתמשנו בכטב"ם חדש בשם "יפו"
יחיא סריע דובר חות'ים: אנחנו אחראים לתקיפה, השתמשנו בכטב"ם חדש בשם "יפו"
דובר החות'ים, יחיא סריע
אין להתעלם מהכוח האנושי העצום של החו'תים. בחודשים האחרונים הם מבצעים תרגילים בשטחם, הכוללים הדמיות של השתלטות ותקיפת יישובים ובסיסים "ישראליים". הם מאמנים כוחות לחדירה קרקעית לשטח ישראל. נכון שהם רחוקים מאוד מישראל ונכון שהקואליציה בהובלתה של ארה"ב היא המנהלת את עיקר התקיפות נגד יעדים של החות'ים בשטח תימן בחודשים האחרונים, אך הלילה הוכח שהם גם בעיה ישראלית - ובעיה קשה.
יש לזכור כי התיאום הישיר שלהם עם הגורמים הפלסטינים, הפרו-איראנים ועם ארגון הטרור חיזבאללה, נותן להם גישה גם לגבולות אחרים של ישראל, מה שאומר שתגובה חות'ית לא חייבת לבוא דווקא מתימן. לטענת החות'ים, חלק מאמצעי הלחימה שברשותם הם מתוצרת עצמית, אך יש לזכור כי הקבוצה מקבלת תמיכה צבאית מאיראן, מומחים צבאיים איראנים מסייעים להם וכל שינוי קטן בנשק איראני שנעשה על אדמת תימן, יכול להיחשב "פיתוח תימני".