קרוב ל-1,000 תלמידי תיכון, שפונו מקריית שמונה לאזור הכינרת, התעוררו לפנות בוקר (רביעי) לאזעקות המתריעות על חדירת כטב"ם, שלבסוף התברר שעשה את דרכו לישראל מעיראק - ויורט באזור שאליו פונו. לכן, רק כמחציתם הגיעו היום לבית הספר "פוריה" למפוני העיר ורוב הכיסאות בכיתות הלימוד הארעיות נותרו ריקים.
"כשנשמעה האזעקה הילדים התעוררו בצרחות. לקח לנו המון זמן להרגיע אותם והם לא הצליחו להירדם אחר כך", שיתפה שובל מתן יפרח, אם לחמישה ילדים מקריית שמונה שמתגוררת בדירה שכורה בטבריה. "אחרי לילה כזה לא יכולתי לשלוח אותם לבית הספר ולעבור את היום הזה במחשבה שבכל רגע שוב תהיה אזעקה והילדים יהיו רחוקים ממני".
3 צפייה בגלריה
קריית שמונה ריקה בעקבות התקיפות מלבנון
קריית שמונה ריקה בעקבות התקיפות מלבנון
חצי מהתלמידים המפונים מק"ש נעדרו מהלימודים בבית הספר הארעי. קריית שמונה הריקה
(צילום: AP / Ohad Zwigenberg)
חלק מהמשפחות המפונות החליטו כבר אמש לא לשלוח את הילדים לבית הספר, בעקבות מתקפת הביפרים בלבנון ובסוריה. "עוד אתמול בערב החלטתי שלא לשלוח אותם לבית הספר כי הערכתי שהתגובה של חיזבאללה תגיע", שיתפה עדי מלכה, אם לשלושה מקריית שמונה, שמפרוץ המלחמה נמצאת במושבה מגדל שעל שפת הכינרת. "האזעקות שהיו לפנות בוקר רק חיזקו את ההרגשה שלי שלא נכון לשלוח אותם. אני מרגישה יותר בטוחה כשהם לידי ביום כזה".
בינתיים יום לימודים נוסף הסתיים ביישובי הצפון והשקט המתוח נשמר, וההורים ששוחחו עם ynet הביעו ביקורת נוקבת על התנהלות הממשלה והיחס שלה לתושבי הצפון. "במקום לנצל את המומנטום שחיזבאללה מבולבלים ולא מבינים מה קורה איתם ועשינו להם כזה נזק אדיר והם בחולשתם, ואז לתקוף - בדיוק כמו שהם עשו לנו, נראה שאנחנו חוזרים אחורה, שוב לאותה שגרת חירום נוראית", שיתפה מלכה.
3 צפייה בגלריה
עדי מלכה ומשפחתה
עדי מלכה ומשפחתה
"חוזרים לשגרת חירום נוראית". עדי מלכה ומשפחתה
גם יפרח לא מפתחת ציפיות לגבי מהלכים צבאיים כאלו ואחרים, שישנו את המאזן. "זה נראה כמו עוד אירוע שיחלוף, כמו המלחמה שנמשכה שלוש שעות במתקפת הנגד על הירי לתל אביב", אמרה. "הצפון מופקר, זה כבר כולנו יודעים. מדינת ישראל צריכה להתעורר ולהיזכר בצפון. שכחו אותנו. ברור לי שעסקה בדרום ואז חיזבאללה ינצור את האש, משמעותה המתנה ל-7 באוקטובר אצלנו בצפון במועד ובתאריך שיתאימו להם. מתוח כל כך ומלחיץ לשלוח את הילדים למסגרות ביום כזה והם בעצמם חוששים לצאת. כולנו רוצים הביתה כבר".
גם רעות דאהן, שפונתה מקריית שמונה ומתגוררת בדירה שכורה בטבריה, שיתפה בחששות. "אי-אפשר לדעת לאן יכול ללכת יום כזה שבו מתעוררים בארבע לפנות בוקר לאזעקה ופיצוצים חזקים של יירוטים בשמיים", אמרה.
3 צפייה בגלריה
רעות דאהן ובתה אדל
רעות דאהן ובתה אדל
"אי-אפשר לדעת איך יתפתח היום". רעות דאהן ובתה אדל
יפרח הדגישה כי היא מקווה שפיצוץ הביפרים הוא סימן לבאות ובקרוב נצא למהלך נרחב מול חיזבאללה. "אני כל כך מקווה שהאירוע הזה היה התחלה של משהו ולא עוד אירוע שיחלוף", הסבירה. "אנחנו רוצים לפחות סימן מהממשלה ומהצבא שפועלים להחזיר אותנו הביתה ולהרחיק את חיזבאללה ולא עוד חיסול או עוד מהלך שלא באמת משנה את המציאות בצורה דרסטית".
מנגד, מלכה לא מאמינה שיחול שינוי במדיניות הממשלה בזמן הקרוב. "לדעתי לא תהיה מלחמה, אלא צה"ל יעשה משהו נקודתי לשבועיים-שלושה ויבקשו להחזיר אותנו הביתה", אמרה. "המדינה כבר רוצה להחזיר אותנו הביתה כי זה עול כלכלי כבד, ולצערי נחזור הביתה לקריית שמונה שתהפוך למה שהייתה שדרות. ירו עלינו טיל פה וטיל שם ויגידו שמערכת כיפת ברזל תחזק את ההגנה. אבל אני גם מאוד מקווה שאתבדה ונחזור הביתה לשקט וביטחון, אבל לא שקט של אופוריה".