הזמרת הלבנונית המפורסמת אליסה התייחסה אתמול (שני) בחשבון ה-X שלה (לשעבר טוויטר) לתקיפות צה"ל במרחב בקעא בעומק לבנון. "אל-בקעא הוא חלק מלבנון וגם הוא לא רוצה מלחמה", כתבה.
אליסה מתעטפת בכאפייה פלסטינית ומניפה את דגל לבנון במהלך הופעה

2 צפייה בגלריה
 מחוז אל בקאע, לבנון
 מחוז אל בקאע, לבנון
"אל-בקעא לא רוצה מלחמה". התמונה שהעלתה הזמרת לרשת X
דובר צה"ל הודיע אתמול כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מחסני אמל"ח של חיזבאללה באזור, וכי זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות של אמצעי לחימה רבים במחסנים שהותקפו. מהתמונות והסרטונים שהופצו ברשתות הלבנוניות, נראו טילים מתעופפים ממקום התקיפה - מה שממחיש את חבית הנפץ שבנה חיזבאללה תחת רגליהם של תושבי לבנון.
לטקסט צירפה אליסה, ששמה המלא הוא אליסאר זכריה ח'ורי, תמונה בה כתוב "אל-בקעא לא רוצה מלחמה" ואת ההאשטאג "לבנון לא רוצה מלחמה". לאחר מכן העלתה ציוץ נוסף ובו כתבה: "התקיפות הלילה באל-בקעא היו האלימות והחזקות ביותר באזור, שאלוהים יעזור למדינה הזו".
הציוצים של הזמרת המפורסמת זכו לתגובות רבות, שחלקן יצאו נגד ארגון הטרור חיזבאללה ונגד איראן. "זה מה שהמפלגה של איראן בלבנון רוצה", כתב אחד הגולשים. מגיב אחר הוסיף: "שאלוהים ישחרר את לבנון מידי איראן".
אחרים הביעו תקווה "שאלוהים ישמור על העם הלבנוני", וגולשת נוספת שיתפה את התמונה עם הכיתוב "אל-בקעא לא רוצה מלחמה" וכתבה: "בין איראן וישראל - לבנון היא השעיר לעזאזל".
2 צפייה בגלריה
תקיפה בלבנון
תקיפה בלבנון
תקיפה אווירית בלבנון, אתמול
(צילום: REUTERS/Aziz Taher)
אחד האתרים הלבנונים ציין כי זאת לא פעם ראשונה בה הזמרת מביעה את עמדתה, וכי היא כבר פרסמה בעבר סרטון עם מסר דומה. עם זאת, התנגדותה של אליסה למלחמה לא סותרת את התמיכה שלה בפלסטינים. רבים בלבנון תומכים בפלסטינים, אך מאמינים כי זה לא תפקידה של לבנון לשלם עבורם את המחיר במלחמה מול ישראל.
חלק מהלבנונים טוענים שוב ושוב בחודשים האחרונים כי המדינה לא צריכה להיכנס למלחמות לא שלה, עבור חיזבאללה או עבור אינטרסים איראניים שלא משרתים אותה - במיוחד לא במצב הקשה גם ככה שהמדינה נמצאת בו.
רק לפני מספר ימים, בהופעה לקהילות הערביות במאלמו בשוודיה, התייחסה אליסה לסוגייה הפלסטינית ובכתה על הבמה אחרי שזכתה לתשואות מהקהל. במהלך ההופעה נזרקה לעבר הזמרת מהקהל כאפייה פלסטינית. היא הרימה את הכאפייה, שמה אותה על כתפיה והמשיכה לשיר. בהופעה היא גם הניפה את דגל לבנון, כתמיכה במדינתה שעוברת ימים קשים.