פרסום ראשון: יחידת התביעות המשטרתית הגישה הבוקר (שלישי) כתב אישום נגד תושב חולון (55), בגין איומים על שופטת בית המשפט המחוזי בלוד, דנה מרשק מרום. השופטת שעליה איים עסקה בערעור של הנאשם בנוגע להרשעתו בתיק אחר - שבו גם כן הואשם באיום על שופט. מיוחס לו גם ניסיון השפעה לא הוגנת על הליך שיפוטי, והוא נשלח לקבלת חוות דעת מהפסיכיאטר המחוזי.
3 צפייה בגלריה
 דנה מרשק מרום
 דנה מרשק מרום
"לא במקרה שמך דנה - כי את דנה אנשים". השופטת מרשק מרום
(צילום: אתר בתי המשפט)
לפי כתב האישום, בן ה-55 שלח איומים לשופטת דנה מרשק מרום במערכת "נט המשפט", המערכת המקוונת של הנהלת בתי המשפט. ההודעה כללה פגיעה שלא כדין בגופה ובשמה של השופטת. הנאשם כתב: "אני הבחור שבא לאולמך בבגדי שבת. אני מתכוון לבוא לכל הדיונים הקרובים שלך, ולהוכיח שאני בא בלי שמחייבים אותי. אני מתרשם גם מדרך שיפוטך - אבוא לכל דיון ואסתכל לך בעיניים בידיעה מוחלטת שביום מותך - ידונו אותך כפי שאת דנה אחרים. לא במקרה שמך דנה - כי את דנה אנשים".
הנאשם דרש מהשופטת שתבטל את גזר הדין ואת ההרשעה של השופט מנחם מזרחי, נשיא בית משפט השלום במחוז מרכז, ששלח אותו למאסר בתיק שעליו ערער. "מערכת המשפט רקובה מן היסוד וצריכה להקיא מתוכה את מנחם מזרחי", אמר, ותקף את מרשק מרום: "אם תגבי אותו, זה יוכיח שגם את רקובה. אם לא תזכי אותי מאשמת איומים, זה מעיד להערכתי על חוסר תום לב". הוא כתב בהדגשה במכתב ששלח במערכת המקוונת: "אני מזהיר אותך - ידונו אותך בצואה רותחת!".
לדבריו, "זה יקרה בבית הדין של מעלה, לאחר שתמותי - לפי מה שקצבו לך בשמיים. לכן, עלייך להגיש תלונה במשטרה, שם יעיפו אותך מכל המדרגות מבלי לקרוא לי לחקירה, משום שלא תצליחי לשכנע אותם שמדובר באיום. מוטב שתשקיעי את זמנך בטיפול בפשעים אמיתיים ולא בלסגור איתי חשבון".
3 צפייה בגלריה
מנחם מזרחי
מנחם מזרחי
"צריך להקיא אותו ממערכת המשפט". השופט מנחם מזרחי
(צילום: הנהלת בתי המשפט)
"אני לא מתכוון לפגוע באף אחד, כולל בעצמי, כי אסור לי", המשיך. "למען הסר ספק, כל הדברים הללו מדברים על משפט של מעלה, שאין לו קשר לעולם זה. כמו כן, את חייבת לי כסף, ומוזמנת לשאול אותי בדיון על מה".
השופטת מרשק מרום, שקיבלה את הפנייה המקוונת המאיימת, העבירה בחודש יולי את המכתב לאחראי על הביטחון בבית המשפט בלוד. יום לאחר מכן, הנאשם שלח הודעה נוספת. הפעם, הוא הביע "דרישה מפורשת להיכנס לבית המשפט המחוזי בהתאם ל'עקרון הפומביות'".
לפי כתב האישום, גם בהודעה זו המשיך הנאשם במסע איומיו על השופטת: "המערער הגיע היום לבית המשפט כדי לצפות בדיונים הפתוחים לציבור, ונדהם לגלות שהמאבטחים אינם מאפשרים את כניסתו, בטענה שהוא 'איים על השופטת'. אם יש לך בעיה, אל לך לנכס את המאבטחים ככלי שרת בידך. מכאן, קצרה הדרך לדיקטטורה. בקצב הזה תיקחי מאבטחים שישמרו לך על הבית. עד לאן מגיעה חוצפתך? אני יודע שכואב לך, ואולי שורף לך בטוסיק, אבל מה לעשות, אם תרצי - אקנה לך קרם לתפרחת חיתולים כדי להקל עלייך לקבל את הערעור. הוכחתי לך מפורשות שמחלקים את עור הדוב בטרם ניצוד".
3 צפייה בגלריה
"יטגנו אותך בצואה רותחת". השופט עלאא מסארווה
"יטגנו אותך בצואה רותחת". השופט עלאא מסארווה
"יטגנו אותך בצואה רותחת". השופט עלאא מסארווה
(צילום: מוטי קמחי)
הערעור של הנאשם עמד על כך שהוא נידון לשנות מאסר בפועל בבית משפט השלום במחוז מרכז, בגין איומים על שופט בית משפט שלום אחר - עלאא מסארווה. הנאשם איים על מסארווה, ואמר לו: "אני מזהיר אותך לא לעשות שטויות. על זה שאתה מעכב את האמת - יטגנו אותך בצואה רותחת. בדרך הקלוקלת, אם עקב לחץ מצד זבלוני החונטה, אני מציע לך להתפטר. אתה תיתן את מלוא הדין על מה שאתה עושה עכשיו. אמנם אינך יהודי, אבל דיני משפט וצדק חלים גם בשריעה".
בשלב הטיעונים במשפטו הקודם, שנוהל על-ידי השופט מנחם מזרחי, הנאשם איחל למזרחי "לשחות בקיא של כלב חולה". הנאשם טען להתעמרות אישית, וביקש לפסול את מזרחי מהשיפוט בתיק. "מה עושה נאשם מול שופט מתעמר?", תהה. "מה אני עושה?". מזרחי דחה אז את בקשותיו, שלח אותו למאסר, וציין כי יש לו שורת הרשעות קודמות כולל איומים ותקיפה. "הנאשם אינו לומד את הלקח", כתב.
בתום הדיון היום, המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים, וכתבה כי "אין ספק שאיומים כלפי שופט בעת מילוי תפקידו הינם פגיעה חמורה בשלטון החוק". עו"ד אדווה אלאב, שמייצגת את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, אמרה כי "טרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאור מצבו של הנאשם, בית המשפט הורה להפנות אותו לבדיקה אצל הפסיכיאטר המחוזי. נמתין לקבלת חוות הדעת".