אזרח ישראלי עצור בטורקיה כבר יותר משבוע, אחרי שנעצר בשדה התעופה באנטליה מכיוון שבתיק הגב שלו נמצא פעמון קישוט שאותו רכש בשוק לטענת משפחתו. הטורקים טוענים שמדובר בפריט היסטורי עתיק, והוא חשוד כי ניסה להבריח את הפעמון מחוץ לגבולות המדינה.
2 צפייה בגלריה
תייר ישראל ניסה להבריח פעמון היסטורי מאנטליה, טורקיה
תייר ישראל ניסה להבריח פעמון היסטורי מאנטליה, טורקיה
הפעמון שבגללו נעצר הישראלי בטורקיה
(צילום: דוקוקאם תקשורת)
הישראלי, תושב עכו, נעצר ביום ראשון בשבוע שעבר בתום חופשה משפחתית. אשתו וילדיו הועלו לטיסה, אך הוא נעצר ומאז נמצא במעצר בית בטורקיה ואינו יכול לצאת ממנה. במשרד החוץ מסרו כי הם מכירים את המקרה ופועלים כדי לעזור לו דרך ערוצים דיפלומטיים.
"אנחנו חייבים את העזרה של הגורמים הכי בכירים במדינה שייכנסו לתמונה ויעזרו לנו", אמר בנו שלומי ל-ynet. "אבא שלי אדם מבוגר עם בעיות רפואיות והוא במצב לא טוב. הוא רוצה לחזור הביתה ונמצא בלחץ נפשי מאוד גבוה".
בסוף השבוע שעבר טסו כמה מבני משפחתו לטורקיה כדי לסייע במאמצים לשחרורו. עורך דין מקומי, שנשכר עבורו בעלות כספית גבוהה, העריך כי קיימת אפשרות שהמאמצים לשחרורו בחזרה לישראל יימשכו שבועות ארוכים.
2 צפייה בגלריה
נטלי ומורדי אוקנין בדרך לישראל
נטלי ומורדי אוקנין בדרך לישראל
נטלי ומורדי אוקנין. נעצרו בטורקיה, ושבו לישראל כעבור תשעה ימים
המשפחה טוענת כי בידיה הוכחות לכך שהפעמון נקנה בשוק ושהיא מחזיקה בקבלה ובתיעוד קניית הפעמון, שעלה 100 דולר. בני המשפחה אף הוכיחו כי מדובר בפריט לקישוט הבית שמיוצר בטורקיה בייצור המוני, ושכמוהו נמכרים פעמונים רבים נוספים, ולכן מדובר בטעות של הטורקים.
לפני כשנתיים זוג הישראלים מורדי ונטלי אוקנין, נהגי אגד במקצועם, נעצרו באיסטנבול לאחר שצילמו את ארמונו של הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן. הם השתתפו בשייט תיירותי וצילמו את הארמון בעת שהספינה עברה בסמוך למקום. השניים לא ידע כי הדבר אסור, אבל בטורקיה מדובר בעבירה על החוק ובעקבות זאת השניים נעצרו. הם שוחררו וחזרו לארץ כעבור תשעה ימים בתום מאמצים דיפלומטיים שבהם היו מעורבים ראש הממשלה דאז נפתלי בנט ושר החוץ שלו יאיר לפיד.