השר לביטחון הפנים עמר בר לב סירב הבוקר (יום שלישי) לחזור בו מאמירתו שעוררה סערה אתמול על "אלימות מתנחלים" - אך הפעם התייחס ל"אלימות מתנחלים קיצוניים". בציוץ בטוויטר כתב השר: "אני מבין שבאמת קשה לחלקכם ששמים לכם מראה מול הפנים על כך שאלימות מתנחלים קיצוניים חוצה את כל העולם וממשלות זרות מתעניינות בנושא. אני ממליץ למי שקשה לו, שישתה כוס מים".
לדברי בר לב, "אמשיך להילחם בטרור הפלסטיני כאילו אין אלימות מתנחלים קיצוניים - ובאלימות מתנחלים קיצוניים כאילו אין טרור פלסטיני".
מורן אזולאי מדווחת
(צילום: משי בן עמי)

1 צפייה בגלריה
איילת שקד, עמר בר לב
איילת שקד, עמר בר לב
איילת שקד ובר לב
(צילום: אבי מועלם, הדר יואביאן)
אתמול כתב בר לב בטוויטר כי שוחח עם תת מזכירת המדינה של ארצות הברית, ויקטוריה נולנד, והיא התעניינה בין היתר ב"אלימות המתנחלים". לשאלתה כיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק הרשות הפלסטינית, הסביר בר לב כי "אמרתי לה שהגדלת אישורי העבודה לפלסטינים בישראל, הן מאיו"ש והן מעזה, שאנחנו כבר מבצעים, הוא מפתח להפחתת המתח בדיוק כמו מימוש התוכנית להקמת אזור תעשיה משותף בפאתי עזה ועוד. סיוע אמריקאי לפרויקטים כאלו יכול לסייע רבות".
הציוץ הקפיץ את הצד הימני של הממשלה, וראשונה להגיב הייתה שרת הפנים איילת שקד שתקפה אותו: "התבלבלת. המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר. ‏האלימות שממנה יש להזדעזע היא עשרות מקרי זריקות אבנים ובקת"בים על יהודים שקורים מדי יום - רק בגלל שהם יהודים, וכל זה בעידוד ובתמיכת הרש"פ. ממליצה לך לדבר על האלימות הזו עם גברת נולנד".
שר הדתות מתן כהנא הגיב לבר לב וכתב: "עצוב לראות שאיש ביטחון עתיר ניסיון ושנים מקבל נרטיב שקרי וכל כך מעוות. המתיישבים ביהודה ושומרון אינם אלימים אלא חלוצים. השר בר לב, חזור בך".
בקרב האופוזיציה הביקורת הייתה חריפה ובוטה יותר. כך למשל כתב יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ': "סליחה על הבוטות, אבל אתה פשוט מנוול. מאות אלפי מתיישבים גיבורים סופגים טרור יום יומי ושילמו מחיר דמים יקר ואתה שופך את דמם בנבזות ומשתתף בקמפיין שקרי ואנטישמי שמכפיש אותם כדי לשחק אותה נאור ולמצוא חן בעיניי חבורה של צבועים. תתבייש לך איש קטן. ותודה לאיילת שקד שבזכותה אתה שר".