3 צפייה בגלריה
תרג"ד כפיר
תרג"ד כפיר
בצה"ל חוששים מפגיעה בכשירות המבצעית
(צילום: דובר צה"ל)
נכון לאתמול (שני) יותר מ-5,000 חיילים דווחו כמאומתים לקורונה, כשבנוסף אלפים נמצאים בבידוד - לעיתים מדווח ולעיתים לא. בין המאובחנים גם קצינים בכירים ביותר: אתמול נמצאו כמאומתים לקורונה שני אלופים. ראש אגף כח אדם יניב עשור ומתאם הפעולות בשטחים רסאן עליאן, וזאת אחרי שקצין רפואה ראשי תא"ל אלון גלזברג נדבק בקורונה. הבשורה הטובה: כל הנדבקים בצבא הם א-סימפטומטים או חולים קלים.
הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, קיים אתמול הערכת מצב באשר לשמירת הרצף התפקודי בצה"ל, בדגש על יחידות מבצעיות ומיוחדות כמו ההגנה האווירית, הצוללות ומתקנים קריטיים. בדיון הוחלט לבקש ממשרד הבריאות לקצר את זמן הבידוד לחמישה ימים, לפחות לתפקידים ייעודיים בהתאם לצורך מבצעי מיוחד וכן לצוותים הרפואיים בצה"ל. הרמטכ"ל גם הנחה את פיקוד העורף "להיכנס מתחת לאלונקה" ולסייע למשק הישראלי, למשרד הבריאות ולמערכת החינוך ככל האפשר.
3 צפייה בגלריה
אביב כוכבי
אביב כוכבי
רוצה לקצר את בידוד החיילים לחמישה ימים. כוכבי
(צילום: אלעד גרשגורן)
"אם הבידוד לא יקוצר לא יהיה מי שיעשה בט"ש בעוד שבועיים", אמר אתמול קצין בכיר בהתייחסו לחשש שיחידות שתופסות קו יישארו ללא לוחמים. "חייבים לשנות את מודל הבידודים בצה"ל. הדגש הוא לשמור על רציפות תפקודית, אבל עם בידודים כאלה ארוכים, ובקצב הזה, זה יהיה בלתי אפשרי". בנוסף לפגיעה בפעילות המבצעית, היקף הבידודים העצום הביא לעצירתם של קורסי פיקוד והכשרה.
בחיל הרפואה מתנגדים לחזרה לעוצר היציאות שהופעל בגלים קודמים, אך כן תומכים שם בעבודה במודל הקפסולות, והוא החל לפעול בימים האחרונים. העיקרון: "הגנה חזקה" עד כמה שניתן בתוך הצבא, מבלי לפגוע ביציאות הביתה של החיילים. אבל בינתיים הצבא גם מתמודד עם תופעה של זיוף תוצאות של בדיקות ביתיות, בעיקר ביחידות עורפיות.
בתוך כך, גורמים בכירים בפיקוד העורף אמרו אתמול כי המעבדות לבדיקת הקורונה הגיעו לקצה גבול היכולת שלהן. "כשבנינו את תרחיש הייחוס הוא היה עד 200 אלף. מראש דובר על כך שיש שלב שלא נבדוק את כולם ונפספס חולים", אמרו גורמים בפיקוד ותהו מדוע קיבולת המעבדות לא הוגדלה מאז גילוי המקרים הראשונים של וריאנט האומיקרון ואחרי שראש הממשלה התגאה ש"הרווחנו זמן יקר".
3 צפייה בגלריה
מתחמי הבדיקות הסרולוגיות של פיקוד העורף
מתחמי הבדיקות הסרולוגיות של פיקוד העורף
הרמטכ"ל הנחה את פיקוד העורף לסייע לרשויות האזרחיות
(צילום: דובר צה"ל)
בסוף השבוע התגלו שבעה חיילים מאומתים בפלוגה אחת בבסיס ניצנים. יתר החיילים בפלוגה נבדקו בבדיקות אנטיגן שיצאו שליליות, אך למען הזהירות הוחלט לשלוח את כל הפלוגה לבידוד ביתי, ולבצע בדיקת אנטיגן נוספת טרם חזרתם לבסיס. לבקשת החיילים, אושר להורים להגיע לבסיס כדי לאסוף אותם, אך גם מחר תצא הסעה מסודרת. מתוך הנחה שההדבקה לא חצתה קפסולות, מחר יחזרו יתר הפלוגות לבסיס וימשיכו את ההכשרה כרגיל.