מיצג המחאה בכיכר הבימה
(צילום: לואיז גרין)

תושבי תל אביב התעוררו הבוקר (ראשון) למחזה מבעית בכיכר הבימה: 8 נשים נמצאו תלויות על עמודי הכיכר. חמש מתוכן היו בובות ראווה, ושלוש נשים "בשר ודם", שנתלו עד אשר לא יכלו להחזיק מעמד. המיצג נערך ביוזמת עמותת "המכללה" תחת הכותרת: "מה החבל על הצוואר שלך?" - כחלק מהעלאת המודעות למאבק למניעת אלימות נגד נשים, שמצוין החודש.
המיצג מסמל את שלל סוגי החבלים הכרוכים על צווארן של נשים בישראל - אלימות נגד נשים מחוץ ובתוך המשפחה, הטרדות מיניות, אונס וגילוי עריות. מדי שנה כ-20 נשים נרצחות בישראל, לרוב על-ידי בן זוג, קרוב משפחה או מישהו מהסביבה הקרובה, וזה רק קצה הקרחון של אלימות יום-יומית שאיתן נשים נאלצות להתמודד.
3 צפייה בגלריה
המיצג בהבימה
המיצג בהבימה
המיצג בהבימה
(צילום: מגד גוזני)
3 צפייה בגלריה
המיצג בהבימה
המיצג בהבימה
(צילום: מגד גוזני)
גם החבל הכלכלי כרוך סביב צווארן, בעיקר בשל העובדה ששכרן של נשים נמוך ב-33% בממוצע משכרם של גברים. חבל הדיור, שגם הוא חבל משמעותי, מסמל נשים שחיות בעוני וללא קורת גג, מבלי שמסופק להן דיור ציבורי. רוב המפונים מהבתים הן נשים. בנוסף, לפחות 16 אלף נערות ונשים בישראל נמצאות במצבי זנות ואלימות.
את עמותת "המכללה" הקימו ב-2016 איריס שטרן לוי וטל חמווי במטרה ליצור הזדמנויות תעסוקה לנשים במצבי זנות ואלימות, ללמדן מקצוע ושלבן בחברה ובמעגל העבודה ביעילות ובתנאי המתאימים להן. מאז הקמת "המכללה", יותר מ-150 נשים עושות מהפכה בחייהן מדי שנה, והופכות לסטודנטיות ב"המכללה". 75% מהן מתמידות בעבודתן לאחר שנקלטו, תודות לליווי ולתמיכה של צוות העמותה.
בימים אלו מרחיבה "המכללה" את פעילותה ונערכת להקמת סניף חדש בחיפה. העלות הראשונית להקמתו עומדת על 300 אלף שקלים, כשמחצות מהסכום כבר מובטח לעמותה. את 150 אלף השקלים הנותרים הן מנסות לגייס באמצעות קמפיין למימון המונים.
3 צפייה בגלריה
קווי חירום לעזרה וייעוץ
קווי חירום לעזרה וייעוץ
קווי חירום לעזרה וייעוץ