5 צפייה בגלריה
"איזו טרגדיה". יובל קשת ומתן לוזון
"איזו טרגדיה". יובל קשת ומתן לוזון
"איזו טרגדיה". יובל קשת ומתן לוזון
יובל קשת (24) מחיפה ומתן לוזון (25) מפתח תקווה הם שני הצעירים שנהרגו בתאונת הדרכים שהתרחשה אתמול בצהריים (יום חמישי) בנואיבה שבסיני. השניים, מדריכים בפנימיית בויאר בירושלים, יצאו יחד עם חמישה חברים נוספים לחצי האי - ונהרגו בדרכם חזרה לארץ כשרכב ההסעות שבו נסעו התנגש חזיתית ברכב שבא ממולו. משרד החוץ פועל לצורך הטסת גופותיהם לקבורה בישראל. בתמונה האחרונה מהטיול, נראים שבעת החברים - מהם שישה מדריכים בבויאר - מחובקים יחד, כשיובל ומתן שנהרגו עומדים זו לצד זה.
הוריה של יובל, סיגלית ודני, ואחיה אמיר, סיפרו על צעירה חייכנית ושמחה, שאהבה את החיים ואהבה ללכת למשחקי הכדורגל של הפועל "רובי שפירא" חיפה. לדבריהם, "בשבת האחרונה היא הייתה בבית והכינה הרבה דברים למסע בסיני. היא אהבה מאוד את ההדרכה, והדריכה גם בעמותת אתגרים וגם בבויאר, שם היא מאוד אהבה להיות. היה לה אור בעיניים. במשך 24 שנים היא הייתה נסיכה קסומה, ועכשיו היא אבדה לנו. אנחנו לא מעכלים את האסון שפקד אותנו. אנחנו לא מבינים מה קרה, זה אובדן שפשוט לא נתפס. היא בחיים לא כעסה, היא הייתה מדהימה ומוכשרת".
5 צפייה בגלריה
 יובל קשת ומתן לוזון עם חברים בסיני
 יובל קשת ומתן לוזון עם חברים בסיני
התמונה האחרונה מהטיול בסיני
5 צפייה בגלריה
זירת התאונה בנואיבה
זירת התאונה בנואיבה
"השמיים נפלו היום". זירת התאונה בנואיבה
איסוף הפצועים בתאונה מגבול טאבה

אביה סיפר כי "יובל אהבה מוזיקה וספורט, וציירה הרבה. בבוקר היא אמרה לי שהמקום בסיני מדהים, אז אמרתי לה שתישאר עוד לילה - ואז קרה האסון הנורא".
אחותו של מתן, סמדר בן עמי, פרסמה בפייסבוק תמונה שלו יחד איתה ועם אחותם נעמה, וכתבה: "רגע מהחיים שלנו, מהאחים שאנחנו, ממה שכבר לא נהיה. המומים ומרוסקים, מחכים לך בבית, שיחזירו אותך אלינו בפעם האחרונה. מתן, אהוב ליבי, אח שלנו הקטן, איננו".
אחת מחברותיה הקרובות של קשת סיפרה מחוץ לביתה כי "היא הייתה יהלום. תמיד עזרה לכולם וסייעה בכל תחום. מי האמין שזה מה שיקרה, איזו טרגדיה. אני לא מצליחה לעכל את מה שקרה".
קרובת משפחה של קשת אמרה כי "היא הייתה היהלום שבחבורה, ילדה בכורה לאח קטן ממנה, יפת תואר. השמיים נפלו היום, טרגדיה בלתי נתפסת". היא סיפרה שאחרי שסיימה את לימודיה בתיכון, קשת "עשתה שנת שירות. היא אהבה את ההדרכה. הכול נעצר עתה, לא מעכלים את האסון הכבד".
5 צפייה בגלריה
מעבר טאבה אילת
מעבר טאבה אילת
אמבולנסים של מד"א במעבר טאבה
(צילום: מאיר אוחיון ורז גליל)
מלבד צעירה אחת, כל הפצועים וההרוגים בתאונה היו שייכים לפנימיית בויאר, שמטעמה נמסר כי "אנו אבלים לנוכח האסון הנורא בסיני, שבו נספו שני מדריכים אהובים ונפצעו מדריכים נוספים. אנו פועלים בשיתוף עם אנשי מקצוע וטיפול ועם הצוותים החינוכיים, ועושים כל שנדרש על מנת ללוות את התלמידים, המדריכים והמשפחות ולתמוך בהם בשעה קשה זו. ליבנו עם המשפחות האבלות".
מנכ"ל האגודה לקידום החינוך ירושלים, איתן מורן, מסר כי "אני נמצא בשיתוף פעולה עם כל גורמי המקצוע הפסיכולוגים, גם משרד החינוך. זה אירוע קשה מאוד, טובי בנינו נספו. אנחנו נלווה את החניכים ונפתח את הפנימייה כדי שיוכלו לבוא ולהתחבר. יש כאן צוות גדול שמנהל את האירוע שלצערנו הסתיים באסון".
ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג ספד בפייסבוק: "מתן היה מדריך בפנימייה בירושלים ובגיל 25 חייו ועתידו נגדעו ברגע אחד. אירוע קורע לב וקשה לעיכול שבו נהרגה גם חברתו לצוות ההדרכה, יובל קשת מחיפה. בשם תושבי פתח תקווה אני שולח את תנחומיי הכנים למשפחותיהם של המנוחים ולכל מכריהם".
5 צפייה בגלריה
הפצועים מגיעים לבית החולים יוספטל באילת
הפצועים מגיעים לבית החולים יוספטל באילת
הפצועים מגיעים לבית החולים יוספטל באילת
(צילום: מאיר אוחיון ורז גליל)
התאונה התרחשה בכביש שבין מעבר טאבה לנואיבה. הפצועים הובאו למעבר הגבול בטאבה, משם הם הועברו לצד הישראלי. צוותי מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל פינו באמבולנסים לבית החולים יוספטל באילת את חמשת הפצועים, צעירה בת 23 במצב בינוני עם חבלת בטן וארבעה צעירים נוספים, בני 23, 24, 26 ו-29 במצב קל.
אביה של אחת הפצועות סיפר ל-ynet כי בתו וחבריה אמרו שדקות לפני התאונה, "הנהג המקומי ברכב ההסעות נסע בפראות, ולא הפסיק לעקוף מכוניות. הם ביקשו שייסע לאט".
פורסם לראשונה: 22:47, 28.07.22