תיעוד: 2 גברים הנוסעים במשאית תוקפים נהג אוטובוס בכביש 4

המשטרה עצרה היום (רביעי) שני תושבי חולון ובת ים בשנות ה-30 לחייהם החשודים בתקיפה של נהג אוטובוס סמוך ליבנה על רקע ויכוח בכביש. לפי החשד, התקיפה התרחשה אתמול בכביש 4 בזמן שהיו באוטובוס נוסעים. בתיעוד שפורסם מהתקרית, ניתן לראות את הנהג צופר לשניים שנהגו במשאית שחתכה את האוטובוס. בתגובה, החשודים חסמו את האוטובוס, יצאו מהמשאית וזרקו חפצים לעבר השמשה. הנהג סגר את חלונות ולא פתח את הדלת, ונוסעים באוטובוס הזעיקו משטרה. תיעוד האירוע האלים - בתחילת הכתבה.
המקרה האחרון מצטרף לשלל מקרי אלימות על הכביש, בראשם הרצח בחודש שעבר של יורי וולקוב במעבר חצייה בחולון, שנדקר שם על ידי רוכב אופנוע אחרי שצולם עובר באדום. רק לפני יומיים רוכב קורקינט בן 29 מבני ברק נעצר בחשד שתקף נהג אחרי שזה עקף אותו באחד מרחובות העיר. בתיעוד שהופץ מהתקיפה ברחוב הבנים בבני ברק נראה הרוכב פותח את דלת המכונית ותוקף את הנהג, בן 20 מירושלים, באמצעות הקסדה שלו.
באותו היום, הותקף ברחוב שדרות הציונות בלוד תושב ראשון לציון בשנות ה-50 לחייו על רקע תאונת דרכים. הוא נפצע באורח קל ופונה לבית החולים אסף הרופא בצריפין והמשטרה מסרה כי פתחה בחקירה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד בזמן הנסיעה: 2 גברים הנוסעים במשאית תוקפים נהג אוטובוס בכביש 4
תיעוד בזמן הנסיעה: 2 גברים הנוסעים במשאית תוקפים נהג אוטובוס בכביש 4
השניים זרקו חפצים לעבר שמשת האוטובוס
2 צפייה בגלריה
יהודה בן עטר בדיון הראשון על בחינת תופעת האלימות בכבישים ודרכי הטיפול האפשריות
יהודה בן עטר בדיון הראשון על בחינת תופעת האלימות בכבישים ודרכי הטיפול האפשריות
"בקרוב נגבש את הרעיונות ונציג אותם למפכ"ל". הדיון הראשון של צוות החשיבה לצמצום האלימות בכבישים
(צילום: דוברות המשטרה)
תיעוד התקיפה בבני ברק ביום שני

בניסיון להתמודד עם האלימות הגואה בכבישים, בתחילת השבוע הוקם במשטרה צוות חשיבה לטיפול וצמצום במקרי האלימות בהנחיית המפכ"ל קובי שבתאי. הצוות, שכולל בין היתר קצינים בכירים במשטרה ובראשו עומד יו"ר אגף התנועה ניצב יהודה בן עטר, התכנס היום לדיון ראשון לבחינת היקף התופעה ודרכי הטיפול האפשריות. כמו כן, הצוות דן היום גם בשורה של הצעות לצעדי התמודדות ואכיפה של האלימות בכבישים.
בן עטר מסר היום כי "משטרת ישראל רואה כמשימה מהמעלה הראשונה את הטיפול בתופעות של אלימות מכל סוג, ובהן תופעת האלימות בכבישים. בקרוב נגבש את הרעיונות של כלל החברים בפורום ונציג אותם למפכ״ל".
ארגון נהגי האוטובוסים בישראל השייך להסתדרות הלאומית מסר בתגובה לתקיפת נהג האוטובוס: "רק השבוע פרסמנו דוח המצביע על 4,400 מקרי אלימות כלפי נהגים רק מתחילת השנה, וכעת אנו ממשיכים לחוות גל תקיפות נוראי. הגיע הזמן שמשרד התחבורה יאמץ במהירות הבזק את התוכנית למניעת אלימות נגד הנהגים שהוכנה ע"י ארגון הנהגים וההסתדרות הלאומית. היום בו נהג יירצח על הכביש קרוב מתמיד".
הדוח שצוין בתגובת ארגון נהגי האוטובוסים פורסם ביום שני וכולל נתונים על מצב האלימות נגד נהגים מתחילת השנה ועד לחודש נובמבר. לפי הדוח, 41% מנהגי האוטובוסים בישראל חוו תקיפה פיזית אחת לפחות במהלך השנה האחרונה, וכ-17% מהנהגים דיווחו כי חוו שלושה מקרי אלימות ומעלה. בהשוואה לדוח שיצא בינואר 2021, מספר הנהגים שהותקפו פיזית נותר זהה, אך מספר התקיפות עלה משמעותית בגלל התגברות הנסועה באוטובוסים לאחר משבר הקורונה. במספרים מוחלטים, מקרי התקיפה הפיזית בשנת 2022 עמדו כאמור על כ-4,400.