המשואה המרגשת של אופק ראשון
(צילום: מרכז ההסברה)

בפתיחת חגיגות יום העצמאות ה-75 בהר הרצל, 14 ישראלים וישראליות הדליקו משואות - אבל את ההצגה גנבה אחת משתי המשיאות הצעירות ביותר. אופק ראשון, בת 17 מראשון לציון, זכתה לתשואות אדירות כשהשיאה משואה "לכבוד הילדים השקופים, שמרגישים שהם לבד בעולם".
אקי אבני, שהנחה את הטקס ביחד עם מורן אטיאס, הציג אותה כך: "במשך שש שנים, מכיתה א' עד כיתה ו', סבלה אופק ראשון מחרם אכזרי שהובילו ילדי כיתתה. למרות גילה הצעיר, היא עמדה באומץ על כבודה ועל מקומה. היא בחרה לחשוף את סיפורה ולהפוך את החוויה האישית הקשה למקום של כוח ושליחות. כיום, אופק פעילה להעלאת המודעות למכה הנוראה של החרמות והביוש, ה"שיימינג". אופק, נערה צעירה, חוללה - במו ידיה - מהפכה חברתית".
1 צפייה בגלריה
אופק ראשוןטקס המשואות
אופק ראשוןטקס המשואות
אופק ראשון, במעמד הדלקת המשואה
( צילום: מרכז ההסברה)
אופק אמרה במעמד המרגש כי היא "משיאה משואה זו לכבודנו, לכבוד הילדים והילדות שנמצאים ושהיו בתהום, שנקראת חרם. ילדים שקופים, שמרגישים שהם לבד בעולם. שאין להם אדמה מתחת לרגליים. שלא מוזמנים, שלא עונים להם לטלפון. זו לא אשמתכם, זו לא אשמתנו. אתם נפלאים, ואני מחבקת אתכם". הנוכחים בירושלים פרצו בתשואות, ואופק הגיבה: "תקשיבו למחיאות הכפיים. כולם מחבקים אתכם".
בהמשך אמרה אופק כי היא משיאה את המשואה "לכבוד הילדות והילדים שעומדים באומץ גם מול הילדים הכי מקובלים, ולא מחרימים. אתם גיבורים. אתם מצילים חיים. לכבוד המשפחות, אתן שמזכירות לנו ברגעים הכי קשים שאנחנו שווים, שאנחנו אהובים. בלי המשפחה שלי, לא הייתי כאן עכשיו. אז אהובים שלי, תישארו חזקים, יום אחד אתם תגיעו מהמקום הזה לדברים גדולים, אני מבטיחה לכם. אל תתנו לאף אחד לכבות את האש שלכם. ולתפארת מדינת ישראל".
המשואה המשותפת של צלאח אליהו ורעות עמיחי
(צילום: מרכז ההסברה)

אופק ראשון לא הייתה הנערה היחידה שהשיאה משואה בטקס. גם רעות עמיחי, בת 17 מהיישוב נטע, זכתה לכבוד, עקב היותה מתנדבת כבר שלוש שנים בארגון "השומר החדש". היא הדליקה את המשואה יחד עם משיא המשואה המבוגר ביותר, צלאח אליהו, בן 91.
רעות אמרה כי היא משיאה את המשואה "לכבוד עשרות אלפי המתנדבים של השומר החדש, ובתוכם בני הנוער מכל צבעי הקשת הישראלית, שעובדים ביחד באהבה ובכבוד. אנחנו מבינים את גודל המשימה ואנחנו מוכנים לקחת אותה על הכתפיים. הסיפור הציוני רק התחיל. לכבוד החקלאות הצעירה שעושה ציונות במאה ה-21 ולכבוד החקלאים הוותיקים שהקימו לנו את המדינה, אנשי אדמה ועשייה, ארץ ישראל היפה. ולכבודך, צאלח".