ביום חמישי באטלנטה זה קורה: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ויריבו דונלד טראמפ ייפגשו לאחד העימותים המוקדמים ביותר בהיסטוריה של עימותי מועמדים לנשיאות.
בהמשך לשבירת הנורמות המוכרות בוושינגטון, יעקוף העימות את הוועדה האחראית מאז ומתמיד על ארגון העימותים הללו. כללי העימות נקבעו במשא ומתן ישיר בין שני הצדדים ורשת CNN שתארח את האירוע. דרישות הקמפיין של ביידן התקבלו במלואן והעימות ייערך ללא קהל, ועם מיקרופונים מושתקים למעט כאשר אחד המועמדים יענה על שאלה.
2 צפייה בגלריה
עימות בחירות שני ארה"ב
עימות בחירות שני ארה"ב
ביידן וטראמפ בעימות לפני ארבע שנים
(צילום: AFP)
הנשיא בן ה-81 ויריבו, הנשיא לשעבר בן ה-78, יעמדו על הבמה במשך 90 דקות. כל אחד מהם יוכל להניח על הדוכן פנקס לרישום הערות ובקבוק מים. טראמפ יהיה זה שיאמר את דברי הסיכום האחרונים של העימות, אחרי שניצח בהטלת מטבע.
למרות ההבדלים הגדולים הברורים בין ביידן לטראמפ, בסופו של דבר שניהם ינסו לעשות אותו דבר: לצייר את היריב כמי שאחראי לכאוס מוחלט ואינו כשיר להיות נשיא. ביידן מתכונן לעימות כאל רגע מכריע בקמפיין, ומקיים השבוע "מחנה אימונים" בקמפ דיוויד עם נבחרת גדולה של יועצים, שיערכו סימולציות ממש עד הרגע האחרון.
2 צפייה בגלריה
עימות בחירות שני ארה"ב
עימות בחירות שני ארה"ב
עימות נוסף בין המועמדים יתקיים בספטמבר
(צילום: AFP)
ההכנות של טראמפ, כצפוי, פחות דקדקניות. יועציו ינסו לגרום לו להקטין למינימום את צורת ההתבטאות המוכרת שלו, ולמרות שהדרישה לעימות בלי קהל הייתה של ביידן, גם במחנה טראמפ שמחים עליה. השבוע אמר טראמפ לתומכיו כי הוא יצטרך להתמודד מול "שלושה אנשים (רמז לשני המגישים מ-CNN, ג׳ייק טאפר ודנה באש), במקום נגד אדם אחד, שהוא בעצם חצי אדם".
נושא אחד שבוודאי יתפוס חלק מרכזי מאוד בעימות יהיה המלחמה בין ישראל לחמאס, שגם גרמה לביידן נזק פוליטי עצום, אותו ינסה למתן בעימות. אם ההנחה עד כה הייתה כי התמיכה של ביידן בישראל פוגעת בו קשות בקרב צעירים ובני מיעוטים שמצביעים באופן מסורתי לדמוקרטים, מסתבר כי בסביבת הנשיא מתחילים לחשוש גם מפגיעה בקול היהודי היציב בדרך כלל לא פחות.