3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב, לפני כשבועיים
(צילום: AFP)
יחידת התביעות המשטרתית הגישה הבוקר (רביעי) לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד חמזה אבו גאנם, תושב רמלה בן 32, ובן דודו עומר אזברגה, תושב כסייפה בן 24, בגין הסעת המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב לפני כשבועיים. הם נאשמים בהסעה שלא כדין של תושב זר השוהה בישראל שלא כדין. בית המשפט קבע כי הנאשמים יישארו במעצר עד הדיון הבא, בעוד תשעה ימים.
לפי האישום, ביום הפיגוע בשעת בוקר הגיע המחבל מועתז חוואג'ה, בן 23 מנעלין, למחסום מכבים בכביש 443, חמוש באקדח תשעה מילימטרים. המחבל הבחין באבו גאנם עובר במקום ברכב הסעות, סימן לו לעצור וביקש שיסיע אותו לתל אביב. לאחר דין ודברים הציע אבו גאנם להסיע את המחבל למחסום חשמונאים. במקביל, הוא התקשר לבן דודו כדי לתאם איתו את המשך הסעת המחבל לתל אביב.
(צילום: בראל אפרים, טל אזולאי)

לקראת השעה 20:00 בערב, הגיע אזברגה למחסום חשמונאים כפי שסוכם. המחבל עלה לרכבו וביקש שיסיע אותו לרחוב דיזנגוף בתל אביב. בתמורה להסעתו, שילם המחבל לנאשמים 100 שקלים. בסביבות השעה 20:30 הוריד אזברגה את המפגע ברחוב דיזנגוף.
כעשר דקות לאחר מכן פתח המחבל בירי לעבר מבלים מחוץ למסעדה. המפגע חוסל על ידי מתנדב במשטרה, לוחם ביחידת הגדעונים של המשטרה ולוחם ומפקד צוות ביחידת מגלן. המחבל ריצה פעמיים מאסר בכלא הישראלי בגין החזקת נשק ואמל"ח ומעורבות באירוע ירי.
עורך דינם של הנאשמים טען היום בדיון כי "מרשיי לא ידעו דבר וחצי דבר על המפגע. הם ובני משפחתם מביעים צער על מה שקרה. ברגע שידעו מהתקשורת שהם הסיעו את אותו מפגע, הם הגיעו בעצמם לתחנת המשטרה".
3 צפייה בגלריה
היורה בתל אביב
היורה בתל אביב
המחבל חוואג'ה בתיעוד מהזירה
3 צפייה בגלריה
אור אשכר הפצוע מהפיגוע בדיזנגוף
אור אשכר הפצוע מהפיגוע בדיזנגוף
אור אשכר ז"ל
( באדיבות המשפחה)
שלשום מת מפצעיו בבית החולים איכילוב אור אשכר (32), שנפצע אנושות באותו פיגוע. מלבדו נפצעו בפיגוע גם חבריו רותם מנסנו ומיכאל אוסדון.
אתמול הובא אשכר למנוחות בבית העלמין בנס הרים. שני אחיו ספדו לו: "אחי הגדול, לא יכולתי שלא להתפעל ולהעריץ אותך. תמיד נשאתי בגאווה את התואר 'אח של אור', והתמוגגתי כשהייתי פוגש אנשים מעולמך שאמרו שאני דומה לך בדיבור ובהתנהגות. זכיתי להביע את אהבתי הרבה אליך בשיחה שלנו שהפכה להיות האחרונה, ואני מקווה שהרגשת אותה בכל ימי חייך", אמר אייל. האח אדם אמר: "רציתי לומר לך תודה על כל מה שעשית בשבילי, וכל החברים שהכרת לי, שאני יודע שתמיד נהיה ביחד. ניפגש בגן עדן. אני אוהב אותך תמיד לנצח".