יממה לאחר שהכנסת סיכמה את כנס הקיץ של הכנסת - ויצאה לפגרה של לא פחות משלושה חודשים בזמן מלחמה - הגיעו היום (שני) בני משפחות חטופים לוועדות הפועלות היום במשכן ומתחו ביקורת על חברי הכנסת. יחי יהוד, אבא של דולב שנרצח ב-7.10 ושל ארבל החטופה בעזה, אמר בפתח ישיבת ועדת החוקה כי "הכנסת יצאה לפגרה וארבל שלי, כמו יתר בנות ובני הערובה פשוט מתפגרת שם".
סהר קלדרון נוזפת בחברי הכנסת, בקול חנוק
(צילום: ערוץ כנסת)

2 צפייה בגלריה
סהר קלדרון בוועדת החוקה של הכנסת לפני היציאה לפגרת קיץ
סהר קלדרון בוועדת החוקה של הכנסת לפני היציאה לפגרת קיץ
"איך אתם מעיזים בכלל?". סהר קלדרון והמליאה הריקה
(צילום: ערוץ כנסת, יואב דודקביץ')
סהר קלדרון, שהוחזקה בשבי ברצועה 52 ימים ושוחררה בעסקת חטופים, סיפרה על המפגש עם אביה עופר בשבי - ונזפה בחברי הכנסת על היציאה לפגרה. "אני פה כדי לשאול אתכם איך אתם מעיזים בכלל לצאת לפגרה של שלושה חודשים? איך? אבא שלי זרוק בעזה כבר 297 פאקינג ימים, נלקחו ממנו החופש והזכויות שמגיעות לו".
"עוד רגע כבר תעבור שנה ועל אבא שלי מאיימים עם קנה של אקדח לראש כל יום, כל דקה. ואתם מדברים על לצאת לפגרה? איך אתם מסוגלים בכלל? אבא שלי עוברת התעללות פיזית ונפשית כל יום, אני יודעת את זה כי ראיתי אותו שם. אני רק מבקשת שתחשבו רגע אם הייתם במקום שלי", סיכמה.
עוד קודם לכן דיברה אמה ובת זוגו לשעבר של עופר, הדס קלדרון. "אנחנו פה כי החוזה הופר בגסות נשבר ונרמס. ב-7.10 לא הייתה לנו מדינה. היינו כמו כפר באירופה במלחמת העולם השנייה, עברנו שואה והופקרנו. 297 ימים אחרי אנחנו עדיין מופקרים. אבא שלהם חי, אבל הממשלה לא רוצה להחזיר אותו הביתה", אמרה.
היא התרעמה על העובדה שעל דבר כל כך חמור כמו זה חברי הכנסת "לא הופכים את הבית הזה". "אתם לא מציבים אוליטמטום, לא מאיימים לפרק ממשלה, אבל אתם כן יוצאים לפגרה, לחופשה ארוכה. אתם תהיו בחו"ל בחופשה, בים, בזמן שהם מתענים, מתפגרים ובוכים. האם הייתם מעלים בדעתכם לצאת לפגרה אם הבן, הבת או האבא או הסבא שלכם היה בעזה? אני באמת מחכה לתשובה. תדמיינו לרגע את הבן או הבת או האבא שלכם שם, תצאו לחופשת סקי?".
2 צפייה בגלריה
ועדת חוק חוקה ומשפט
ועדת חוק חוקה ומשפט
קריב הציע לדחות את הפגרה, רוטמן חושב שזו דווקא "הזדמנות"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
גאיה קלדרון, בתו הבכורה של עופר, אמרה כי "החודש הפכתי לבת 22, בלי אבא שלי שגידל אותי ועשה הכול כדי שאהיה מאושרת. הוא היה שם בכל רגע בחיי ותמך בי בכל דבר אפשרי שחשבתי עליו. אבא שלי, שאני לא יכולה לחיות בלעדיו, בשבי. באיזה עולם יוצאים לחופש כשאבא שלי שם? איפה המוסר שלכם? איפה אתם חיים? אנחנו לא חיים בשום מקום - ולא מצליחים לחיות - והלוואי שיחזור כבר".
חברי הכנסת, שהגיעו היום למשכן לדיונים בוועדות, האזינו לביקורת ודנו בניהם אם ראוי היה להמשיך את כנס הקיץ או לצאת לעבודה במתכונת של פגרה, ללא דיוני מליאה שגרתיים.
ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה סיפר כי זמן קצר לפני היציאה לפגרה פנה להנהגת הכנסת ולהנהגת הקואליציה עם הצעה שבגלל רצח הילדים והנערים במג'דל שמס מרקטת חיזבאללה והחשש מהסלמה בצפון הפגרה אמנם לא תבוטל - אך תדיחה בעוד שלושה שבועות לפחות. "עד שעובדי הכנסת יוצאים לחופשה מרוכזת", הסביר, "זה עוד לא מאוחר". קריב הוסיף: "אני מקווה שייפול האסימון ושתתכנס ועדת הכנסת השבוע, לשלושה שבועות שלא יעלו להצבעה שום דבר שנוי במחלוקת".
יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן, אמר כי הפגרה היא הזדמנות דווקא לצאת לשטח ולפגוש את האזרחים. לדבריו, "בעיניי, הרבה יותר חשוב שביום שלישי או רביעי, חברי הכנסת יוכלו לנסוע, לנחם את המשפחות במג'דל שמס - ולא יהיו כבולים לזמן מליאה. בעיניי זה יותר חשוב בקטע של דוגמה אישית".