מחוץ לסניף הליכוד בנתניה הפגינו אמש (רביעי) כמה עשרות בני אדם, בהם קרובי חטופים, שמחו על כינוס הרמת כוסית שאליו הגיעו חברי הכנסת אלי דלל, ניסים ואטורי וקטי שטרית. אביה של לירי אלבג, אלי, סיפר כי הושלכו לעברו ביצים במהלך ההפגנה. "אני רגיל, הרביצו לי, זרקו ביצים - אבל העור שלי עור של פיל", אמר.
מפגינים מול סניף הליכוד ברחוב סמילנסקי בנתניה שם מתקיימת הרמת כוסית לשנה החדשה בה משתתפים שרים
(צילום: משנים כיוון, אדיר סטופ, מטה משפחות החטופים, ללא קרדיט מהרשתות)

בהפגנה נרשמו עימותים קלים בין מפגינים לשוטרים. המפגינים אמרו: "כל עוד חברי מפלגת השלטון מקיימים, למרות הטילים למרכז ישראל, 'הרמת כוסית' בנתניה - כולנו לא שוכחים ש-101 חטופים וחטופות מופקרים במנהרות המוות של חמאס כבר תכף שנה. אנחנו יכולים לחשוב על לפחות 101 דברים יותר דחופים מהאירוע הזה. הגיע הזמן לשים סוף להפקרה ולהחזיר את כולם הביתה בעסקה".
אלבג, מצידו, ציין: "אני לא יודע אם זו מחאה על הרמת הכוסית כמו שאני רוצה שיזכרו כשהם מרימים כוסית שיש הורים של חטופים". על משליכי הביצים אמר: "זה עשבים שוטים. כואב לי שזרקו ביצים על השוטרים שעובדים עבודת קודש". לאחר מכן קראה לעברו אחת התושבות: "התבלבלתם בעיר".
2 צפייה בגלריה
אלי אלבג בהפגניה בנתניה מול הרמת הכוסית של חברי הליכוד
אלי אלבג בהפגניה בנתניה מול הרמת הכוסית של חברי הליכוד
"נתניהו ראש ממשלה, וזו אחריות שלו להביא את הילדים". אלבג
(צילום: דוברות מטה משפחות החטופים)
2 צפייה בגלריה
שני נתיב בר ובעלה ניל
שני נתיב בר ובעלה ניל
העימותים בהפגנה בנתניה
(צילום: דוברות מטה משפחות החטופים)
אלבג אמר במהלך ההפגנה: "אנשי נתניה היקרים, תחשבו לרגע אם חלילה היה נחטף לכם הילד, מה אתם הייתם עושים? תגידו לי אתם אחד־אחד, מה אתם הייתם עושים? תחשבו קצת ותכבדו אותי כאבא של ילדה חטופה. תחשבו מה עובר לכם בגוף כששעה הילד שלכם לא עונה לכם לטלפון. אז אני אמשיך לצעוק.
"יש לי ראש ממשלה, ראש הממשלה הוא אחראי, ורק אליו אני יכול לבוא בטענות. זה שסינוואר רצח וחטף הרי זה ברור לנו. זה שסינוואר אשם בכל המקרה גם זה ברור לנו. אבל מה לעשות, אני לא בחרתי סינוואר", הוסיף אלבג.
"אני אלי אלבג, בחרתי בראש הממשלה שלי, הוא ראש הממשלה של כולם. ככה זה בדמוקרטיה, ככה אומרים. אז לכן בשעת מלחמה אני בא גם לראש הממשלה כראש ממשלה שלי עד שיהיה אחרת. אז תקבלו גם ביקורת, כי בסוף אין מה לעשות – הוא ראש ממשלה וזו אחריות שלו להביא את הילדים. אנחנו נמשיך לצעוק, אני אמשיך לצעוק בכל העולם להביא את לירי ואת כל החטופים. חברי הממשלה, חברי כנסת, פוליטיקאים: לקחתם תפקיד – תעמדו בתפקיד הזה".
ח"כ דלל אמר שגם עליו הושלכו ביצים. "שוטר סוכך עליי וכך לא נפגעתי מהן", אמר דלל. "נשיא המדינה התקשר אליי והעלה לשיחה את אלבג. סיפרתי לו שגם אני כמעט נפגעתי מהביצים לולא השוטר לא סוכך עליי. השוטר עצמו נפגע מהביצים. לא ברור מי השליך את הביצים עלינו, אני מגנה כל אלימות ולא משנה מאיזה צד היא. בנאומי בסניף אמרתי שלא יהיה ניצחון מוחלט ללא החזרת כל החטופים".
הנשיא יצחק הרצוג פרסם כי שוחח עם אלבג וביקש לחזק אותו, תוך שהדגיש כי משפחות החטופים הן מעל לכל מחלוקת פוליטית ויש להתייחס אליהם ולעניינם בכאב אמיתי וחרדת קודש. הרצוג שב והדגיש בפני אלבג כי "מדינת ישראל מחויבת להמשיך ולפעול למען השבת החטופים בהקדם, וכל עם ישראל חייב להיות מאוחד בנושא הזה".
בסניף הליכוד בנתניה אמרו כי בהרמת הכוסית לשנה החדשה השתתפו רובי חן, אביו של סמל-ראשון איתי חן שנפל בקרב ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה, וכן שלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב שנחטף לעזה ממסיבת הנובה. לפי הודעת סניף הליכוד, השניים סיפרו את סיפורם וריגשו את הנוכחים. עוד צוין כי אנשי הסניף הזמינו את משפחות החטופים שהפגינו להיכנס לאירוע, אך הן סירבו.
פורסם לראשונה: 21:43, 25.09.24