1 צפייה בגלריה
הזירה בקריית אתא
הזירה בקריית אתא
הבניין שבו התרחש הרצח, בחודש שעבר
(צילום: דוברות המשטרה)
הפרקליטות הגישה היום (שני) כתב אישום נגד באסל ראין בן ה-25 בגין רצח של תושב קריית אתא לפני כחודש בדירתו ברחוב סמולנסקין בעיר. לפי האישום, ראין, פיזיותרפיסט תושב כאבול שבגליל המערבי, הגיע ב-23 בספטמבר לדירת המנוח, בן 45 שעבר במשרד עריכת דין בקריות, ושהה שם כמה שעות. בהמשך, "מסיבה שאינה ידועה תקף את המנוח, נטל סכין מטבח, ודקר אותו כ-20 פעמים בכל חלקי גופו".
באישום, אותו הגישה עו"ד לילך תמיר, עוד נכתב כי "המנוח ניסה להגן על עצמו ללא הצלחה, ואף זעק לעזרת השכנים, עד שהתמוטט בחדר המדרגות". לאחר הדקירה, נמלט ראין מהדירה כשהוא מותיר את הקורבן להתבוסס בדמו. לאחר שנכנס לרכבו ונסע מהמקום, ראין התקשר למשטרה ודיווח על האירוע.
תיעוד מזירת הרצח בקריית אתא
(צילום: אסף מגל, תיעוד מבצעי מד"א)

צוות מד"א שהגיע לזירת האירוע בעקבות הדיווח מצא את הקורבן מחוסר הכרה בחדר מדרגות בקומה השלישית בבניין, ובתום פעולות החייאה נאלץ לקבוע את מותו.
בעקבות שיחת הטלפון שלו למשטרה, ראין נעצר ובחקירתו הודה במעשים והביע חרטה. כתב האישום מייחס לו כאמור עבירה של רצח, ובית המשפט החליט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. עו"ד באסל פלאח, שמייצג את הנאשם, מסר כי "לאחר קבלת חומרי החקירה, אנחנו נגיב".