ישראלים חגגו הבוקר (שבת) את חיסולו הדרמטי של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, האיש שהוביל במשך עשרות שנים את הלחימה בגזרה הצפונית נגד ישראל. בחוף הים בתל אביב, בערי הצפון וגם בתאילנד, הם הריעו לצה"ל על הצלחת המבצע "סדר חדש". "אנחנו מאושרים מהחיסול של ראש הנחש, שנים חיינו באי-שקט ובפחד בגלל האדם הזה", אמרו בקריית אתא. "מגיע שאפו ענק לצה"ל ולממשלה על החיסול הזה, עשרות שנים של איומים וסבל מנסראללה הגיעו לסיומן", אמרו תושבי קריית שמונה.
ישראלים מריעים על חיסולו של נסראללה בחוף הים בתל אביב ובתאילנד
(צילום: יונתן אהרונסון)

תומר וגל לוונסה, תושבי קריית שמונה המתגוררים כעת בשדה אליעזר, שגם כן נמצא תחת אש, אמרו: "חיסול נסראללה זה לא דבר מובן מאליו, ונותן לכולנו חיזוק אדיר. אין לנו בעיה לשבת במקלטים עוד חודש-חודשיים או כמה שצריך, אך חייבים לעשות סוף אחת ולתמיד לאיום הזה של חיזבאללה. רק במערכה רצינית ותקיפה שלנו, אנחנו ושאר תושבי קריית שמונה והצפון נסכים לחזור לבתים. העורף סובל, אך הוא חזק מנטלית ורוצה הכרעה וניצחון".
אלינור פרץ, תושבת צפת, שיבחה את צה"ל: "זו הוכחה שהצבא והמודיעין שלנו הם הכי חזקים בעולם. אפשר להגיד שלנו, תושבי הצפון, זה אחד מהימים הכי משמחים ומספקים הנותנים תקווה מאז 7 באוקטובר. אנחנו מקווים שצה"ל והממשלה לא ירפו עד שיפרקו את חיזבאללה אחת ולתמיד. עדיף לנו לסבול עוד שבוע, שבועיים או חודשיים – ולעשות סוף אחת ולתמיד לאיום הזה".
2 צפייה בגלריה
תקיפות בדאחייה בביירות
תקיפות בדאחייה בביירות
(צילום: Ibrahim AMRO/AFP)
עו"ד שרון נתח-תמרי, תושבת חיפה, סיפרה כי הבוקר חשה התרגשות וגאווה לצד דריכות. "אני מרגישה שצה"ל לקח את השליטה בחזרה אליו ויצא להתקפה. התוצאות נהדרות לקראת עתיד שיהיה טוב יותר, כך אני מקווה. לגבי ההשלכות ככל שתהיינה, יש בנו את החוזק להתמודד איתן", ציינה. "נוכחתי לדעת שהנחיות פיקוד העורף מצילות חיים וההבנה הזו מרגיעה אותי. הממ"ד מוכן, המדים של החיילת הפרטית שלי גם. בלב אני נושאת תפילה שכל החיילים והחטופים יחזרו הביתה לחגוג שנה חדשה במולדתם".
עלמה כץ, תושבת קריית אתא, ישבה הבוקר פעמיים בממ"ד עם אמה ואביה, חולה סיעודי המרותק למיטה. "זאת הייתה תחושה של פצצה מתקתקת על כל האזור שלנו. נסראללה חוסל בזכות צה"ל, אנחנו שמחים ויש תחושת הקלה. לגבי העתיד? מאמינה שיהיה פה טוב יותר, גם אם לא בטווח הקצר. סומכת על הצבא שידע להגן עלינו כעת, כשממשיכים לירות עלינו". נועה, בתה של כץ, הוסיפה: "מאז שהייתי ילדה קטנה היה לי חלום שהמחבל הזה ימות. שמחה שעכשיו זה קרה".
הרמטכ"ל: "זה לא סוף ארגז הכלים"
(צילום: דובר צה"ל)

חיים חצב, מוותיקי טבריה, הרים הבוקר כוסית לאחר ההודעה הדרמטית על חיסול נסראללה. "הרמתי כוסית של מי כינרת טהורים – לשם שלח אתמול נסראללה טילים. ברגע שהוא התחיל עם הטבריינים, הוא חרץ את גורלו. הוא לא ידע עם מי הוא הסתבך. ביום ההולדת שלי ב-2006 נסראללה ירה עלינו לטבריה, ואז הפך אותי לפליט בתל אביב. היום החברים שלי בחיל האוויר סגרו איתו חשבון והעלו אותו על טיל".
כאמור, מוקדם יותר מסר צה"ל כי בתקיפה אמש בדאחייה חוסל נסראללה, שעמד במשך 32 שנה בראש ארגון הטרור השיעי. לצד נסראללה, חוסלו בתקיפה בביירות גם עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בחיזבאללה, ומפקדים נוספים בארגון הטרור.
בהודעה נכתב כי מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין ומערכת הביטחון, תקפו את המפקדה המרכזית של חיזבאללה, הנמצאת מתחת לבניין מגורים בדאחייה בביירות. התקיפה, כתבו, בוצעה בעת שצמרת חיזבאללה הייתה במפקדה ועסקה בתיאום פעילויות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל.
2 צפייה בגלריה
הרס בדאחייה
הרס בדאחייה
התקיפה בדאחייה
(צילום: REUTERS/Emilie Madi)
"במשך 32 שנות כהונתו של נסראללה כמנהיג ארגון הטרור חיזבאללה, הוא היה אחראי לרצח של אזרחים ישראלים וחיילים רבים, ולתכנון והוצאה לפועל של אלפי פעולות טרור נגד מדינת ישראל וברחבי העולם", נכתב בהודעה. "נסראללה היה מקבל ההחלטות המרכזי והמאשר הבלעדי של החלטות אסטרטגיות-מערכתיות, ולעיתים גם החלטות טקטיות בארגון.
"ארגון הטרור חיזבאללה והעומד בראשו חסן נסראללה, הצטרפו בשמונה באוקטובר למלחמה נגד מדינת ישראל. מאז חיזבאללה המשיך את התקפותיו נגד אזרחי מדינת ישראל, וגרר את מדינת לבנון והאזור כולו להסלמה. צה"ל ימשיך לפגוע בכל מי שיקדם ויעסוק בטרור נגד אזרחי מדינת ישראל".