עשרה ימים לפני הבחירות, מראים שני הסקרים הלאומיים הסופיים של "ניו יורק טיימס" ו-CNN כי קמלה האריס ודונלד טראמפ נמצאים בשוויון מוחלט. הסקר של הטיימס ואוניברסיטת סיינה מעמיד את המירוץ בשוויון 48-48 וזה של CNN עומד גם הוא על שוויון - 47-47. שני הסקרים דומים מאוד לסקרים קודמים של שני כלי התקשורת האלה וגם של סוקרים נחשבים אחרים.
התוצאות הללו מרמזות כי אומנם אי אפשר לדעת מי יזכה ב-270 האלקטורים הדרושים לניצחון, אבל אפשר להעריך כי היתרון הקבוע של הדמוקרטים בהצבעה הפופולרית יקטן הפעם, ייתכן שאפילו משמעותית.
1 צפייה בגלריה
שוויון מוחלט. טראמפ והאריס
שוויון מוחלט. טראמפ והאריס
שוויון מוחלט. טראמפ והאריס
(צילום: REUTERS/Brian Snyder)
המתח הגדול סביב המירוץ גלש גם לכלי התקשורת הגדולים בארה"ב, כאשר שניים מהם - הוושינגטון פוסט ולוס אנג'לס טיימס - החליטו לשבור מסורת של עשרות שנים ולא לפרסם מאמר תמיכה במי מהמועמדים. מנכ"ל הוושינגטון פוסט, וויל לואיס, כתב בהודעה לעובדים לעובדים כי "העיתון לא יתמוך יותר במועמדים לנשיאות, גם בעתיד".
מערכת הפוסט כבר הכינה מאמר תמיכה בהאריס, לפני שלואיס - איש תקשורת בריטי השייך לצד השמרני ומונה לפני שנה לתפקיד בידי הבעלים ג'ף בזוס - הטיל וטו, באישור של בזוס. בהודעה שפרסם ועד עיתונאי הוושינגטון פוסט נאמר: "אנחנו מוטרדים מאוד מההחלטה הזו. העובדה שהיא הגיעה מהמנכ״ל ובאישור בעלי העיתון היא התערבות של ההנהלה בהחלטות עיתונאיות".
מרטי בארון, שהיה עורך הוושינגטון פוסט בקדנציה הראשונה של טראמפ, צייץ כי "זו פחדנות, והדמוקרטיה היא הקורבן שלה. טראמפ יראה בכך הזמנה להמשיך להפחיד את בזוס. זהו חוסר עמוד שדרה מטריד במוסד שידוע באומץ שלו".
ההחלטה של הפוסט הגיעה ימים ספורים אחרי שהמיליארדר פטריק סון-שיונג, בעלי "לוס אנג'לס טיימס", אסר על פרסום הודעת תמיכה של העיתון בהאריס. מריאל גרזה, עורכת מדור הדעות בעיתון, שהתפטרה בעקבות ההחלטה, אמרה: "אני מתפטרת כי אני לא מקבלת את ההשתקה הזו. בזמנים מסוכנים, אנשים ישרים צריכים לקום".