תושב טבריה בן 45 עוכב היום (ראשון) לחקירה בחשד להסתה לאלימות נגד היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. לפי החשד, הוא שלח הודעה בעלת אופי מסית בקבוצת וואטסאפ של תושבי העיר ובה כתב: "להוציא להורג את היועצת המשפטית לממשלה". את החקירה מנהלת יחידת הסייבר בלהב 433.
בהרב-מיארה נכנסה לתפקידה לפני קצת יותר משנה, ונמצאת כעת באחד הצמתים והמבחנים הקשים ביותר. מעמדו של המוסד שבראשו היא עומדת מאוים באופן שיטתי על ידי הממשלה, שמבקשת להעביר את המהפכה המשפטית שמובילים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין.
1 צפייה בגלריה
גלי בהרב-מיארה
גלי בהרב-מיארה
הסתה נגד היועמ"שית
(צילום: יואב דודקביץ)
שלשום הורה בג"ץ ליועצת בהרב-מיארה ולראש הממשלה נתניהו להשיב תוך חודש לעתירה שדורשת להוציא את נתניהו לנבצרות בשל עיסוקו במהפכה המשפטית. לפי החלטת בג"ץ, על המשיבים לעתירה למסור את תגובתם עד 12 במרץ. בעתירה שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון נטען כי נתניהו מפר את הסכם ניגוד העניינים שנערך לו, ועל כן עליו לצאת לנבצרות. החלטת בג"ץ אמנם דרשה מהמשיבים למסור את תגובתם, אבל עדיין לא בטוח שיתקיים דיון בנושא.
אמש תקפו ראשי הקואליציה בחריפות חסרת תקדים את בג"ץ עקב בקשתו. "זה כמו הפיכה צבאית, ניסיון הדחה לא חוקי בחוסר סמכות", אמרו על דיון אפשרי בבג"ץ בנושא הנבצרות. על ההצהרה חתמו שר המשפטים יריב לוין מטעם הליכוד, וראשי יתר המפלגות החברות בקואליציה - אריה דרעי (ש"ס), בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית), איתמר בן גביר (עוצמה יהודית), יצחק גולדקנופף (אגודת ישראל), משה גפני (דגל התורה) ואבי מעוז (נעם).
לוין, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, אף הגדיל לעשות והשווה את האפשרות של נבצרות לנתניהו לניסיון הדחה של ראש ממשלה בניגוד לחוק, "תוך רמיסת הבחירה הדמוקרטית". לדבריו, זה "אינו שונה מהפיכה שמתבצעת באמצעות טנקים. הכוונה אותה כוונה, והתוצאה אותה תוצאה".