הארכת המעצר של משה חוגג
(צילום: ניצן דרור)

בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, נעצר אתמול בבוקר (יום ה') אחרי חודשים של חקירה בחשד לעבירות הונאה במיליוני שקלים ועבירות מין. לאורך השנים הוא היה שותף בהקמת כמה חברות, ואת רוב הונו עשה לפי הערכות מקניית מטבעות וירטואליים. בעבר תבעו אותו כמה משקיעים במיליוני שקלים, בין היתר בטענות להונאה.
חוגג (40) נשוי ואב לשלושה, הוא יו"ר קרן הון סיכון סינגולריטים, הבעלים של חברת אליינמנט הפועלת בתחום הבלוקצ'יין והבעלים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים. חוגג הוא הבכור מבין שלושה ילדים לאב שעלה מתוניסיה ואם ילידת ישראל שהוריה עלו ממרוקו. הוא למד במקיף ז' בבאר שבע. בנעוריו שיחק בקבוצות הנוער של הפועל באר שבע ושל בית"ר באר שבע. הוא שירת בצה"ל במשך שבע שנים.
4 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
חשוד במרמה במיליונים ובעבירות מין. משה חוגג
(צילום: עוז מועלם)
על פי הערכות, את מירב הונו עשה חוגג בין היתר מקניית מטבעות וירטואליים, ובעיקר ביטקוין, בשנים 2013–2017, ומימוש חלקם לאחר העלייה הדרמטית בערך המטבע עד סוף 2017. בנוסף, חוגג עשה הון עתק מאקזיטים ועמלות מכירה של כמה חברות בבעלותו או בהשקעתו.
ב-2007, היה חוגג שותף בהקמת אתר Web2sport, ושימש מנכ"ל החברה. האתר אפשר לגולשים לקבל החלטות בניהול קבוצת הכדורגל הפועל קריית שלום מליגה ג'. ב-2008 נרכשה החברה בישראל על ידי ערוץ הספורט והפכה לרשת חברתית לאוהדים, אך חודשים ספורים לאחר מכן פעילותה הופסקה.
ב-2010 הקים חוגג את חברת מובלי טכנולוגיות 2010, שפיתחה את אפליקציית Mobli לשיתוף תמונות. לאחר שורה של גיוסי הון בהיקף של כ-86 מיליוני דולר החברה נסגרה, וב-2017 והוגשה בקשה לפירוקה. ב-2013, הקים חוגג את חברת "אליינמנט" הפועלת בתחום הבלוקצ'יין ואת קרן הון סיכון "סינגולריטים" יחד עם המיליארדר הקזחי קינס רקישב.
חוגג מסתתר ברכבו לאחר הארכת המעצר
(צילום: נדב אבס)

במרץ 2018, המיליארדר שלמה רכניץ הגיש תביעה נגד חוגג על סך חמישה מיליון דולר בקליפורניה על תרמית לכאורה במכירת מניות חברת מובלי שהוא ייסד ועמד בראשה עד לסגירתה. בנובמבר באותה שנה הוגשה תביעה נגד חוגג לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי 17 בעלי מניות בחברת IDC הנשלטת על ידו באמצעות קרן סינגולריטים, על הברחת נכסים של עשרות מיליוני דולרים. בית המשפט מינה את עורך הדין גיל אורן למפרק, אך חוגג סירב להיחקר על ידי המפרק בטענה להיעדר סמכויות חקירה למפרק הזמני.
בינואר 2019 הגיש המשקיע הסיני זוון הו תביעה נגד חוגג וחברת סטוקס שבבעלותו על סך 17 מיליון שקל בטענה שחוגג הוציא 34 מיליון דולר מהחברה. ביולי 2019 הוגשה תביעה נוספת על ידי משקיעים נגד חוגג על הונאה ותרמית בחברת מובלי בסך שישה מיליון שקל. במאי האחרון הוגשה תביעת מרמה בסך 16 מיליון דולר על ידי נהגו לשעבר של חוגג ואיש סודו רועי ברוכיאל, ועל ידי רואה החשבון שלו עד לאחרונה ערן עוקשי. חוגג קרא לתביעה "ניסיון סחיטה".

בית"ר והעסקה שלא התממשה

באוגוסט 2018 רכש חוגג את קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים מאלי טביב בסכום של כ-26.5 מיליון שקלים, כאשר כ-8.5 מיליון שקלים נועדו לכיסוי חובות. בדצמבר 2020, חתם חוגג על עסקה למכירת 50% מהבעלות על המועדון לשייח חמד בן חליפה מאיחוד האמירויות.
בבדיקה שערכה ההתאחדות לכדורגל בישראל, נמצא שרוב הונו המוצהר של השייח הוא בצורת אג"ח של ונצואלה, שאינו סחיר וערכו אפסי. כמו כן התברר כי בבעלותו עשרות חברות לא פעילות, וכי שמו נקשר בהונאות ובהלבנת הון. בסופו של דבר העסקה לא יצאה לפועל. ב-9 בספטמבר 2021 הפקיד חוגג את זכויות הניהול שלו במועדון בידי נאמן.
4 צפייה בגלריה
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
העסקה לא יצאה לפועל. בן חליפה וחוגג
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
בשבוע שעבר דווח כי דוגמנית מוכרת סיפרה לסוכנה ולמקורביה כי כשהייתה בת 17, לפני כמה שנים, ניסה חוגג לכפות את עצמו עליה. הדוגמנית סיפרה סמוך לזמן המקרה לסוכן ולכמה ממקורביה כי חוגג נכנס לחדר במלון שבו שהתה, ניסה לבצע בה אקט מיני - והיא התנערה ממנו, אך לא הוגשה תלונה במשטרה.
חוגג הכחיש את הטענות וטען כי היחסים בינו לבין הדוגמנית היו בהסכמה מלאה. עוד טען כי יש בידיו ראיות שתומכות בגרסתו, לרבות בדיקת פוליגרף שביצע באופן פרטי.
4 צפייה בגלריה
חוקרי המשטרה ויחידת יהלום
חוקרי המשטרה ויחידת יהלום
חוקרי המשטרה מיחידת יהלום בבית המשפט
4 צפייה בגלריה
עדי שלג
עדי שלג
עדי שלג
(צילום: שאול גולן)
אתמול בבוקר פשטה המשטרה על חברת סינגולריטים שבבעלותו של חוגג. בין היתר הוא חשוד בעבירת של איסור הלבנת הון, קשירת קשר לפשע, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, השמטת הכנסה במזיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות על פי פקודת הסמים המסוכנים, איסור אלכוהול לקטינים וכן עבירות מין שונות.
בסך הכול נעצרו שמונה חשודים בעבירות הונאה מתחום המטבעות הקריפטוגרפיים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים. בין העצורים גם מנכ"ל החברה של חוגג, סמנכ"ל הכספים - וגם איש העסקים עדי שלג שהיה עד מדינה במשפט נוחי דנקנר.
אחרי שהעיד בפרשת הרצת המניות בחברת אי. די. בי. טען שלג כי דנקנר ושותפו איתי שטרום ניסו לנקום בו על כך. לפני כשנה, משקיע בשם גיא בנדל הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 2.7 מיליון שקל נגד שלג, זאת בעקבות השקעה שהפסיד, ושלטענתו שלג אחראי לאובדנה.
פורסם לראשונה: 22:53, 18.11.21