אריה דרעי ורעייתו במשדר מהכנסת
(צילום: סנטרל הפקות)

יפה דרעי, רעייתו של ח"כ אריה דרעי, אמרה היום במשדר המיוחד של ynet מהשבעת הכנסת כי היא מעדיפה שייקח את תיק האוצר בממשלה המיועדת. "יש לו יכולת ואי אפשר להמעיט ביכולות ובידע גם למשרד הביטחון. אבל אם צריך לבחור, לציבור הכללי איפה תהיה התרומה היותר גדולה – היא תהיה במשרד האוצר".
אריה דרעי שעבר בסמוך נשאל על דבריה והגיב בחיוך: "מה שהיא אומרת אני עושה". יפה דרעי נשאלה על כך בהמשך והגיבה בציטוט מספר בראשית: "כֹּל אֲשֶׁר תֹּאמַר אֵלֶיךָ שָׂרָה שְׁמַע בְּקֹלָהּ".

מוקדם יותר היום יפה דרעי התראיינה ל-ynet radio והתייחסה לחברי האופוזיציה העתידית, ואמרה כי "היו לנו פחדים על איבוד הצביון היהודי. אני לא אישה של מחלוקת, זה כאב לי לראות איך אנחנו מדרדרים את חילוקי הדעות למקומות הלא נכונים". דרעי, נזכיר, צולמה אתמול במפגש נשות ראשי הקואליציה המתגבשת בירושלים.
את מצליחה לאורך הרבה מאוד שנים, גם שלא ידבק בך רבב וגם להיחשף במינונים שאת בוחרת. איך בעצם את עושה את זה, למה את מצליחה ואחרות לא? "אני לא מרגישה שיש לי אינטרס להיכנס לכל מקום. אני בוחרת להיחשף לפי הצרכים. לפני בחירות, נכון, צריך אותי קצת יותר. היינו צריכים להביע את הדעה שלנו, את הפחדים שהיו לנו לפני כן. איך אנחנו מאבדים את הצביון היהודי, בוודאי שזה כואב לי כיהודיה. אני אישה של שלום, של אחדות ולא של מחלוקת, וזה כאב לי לראות איך אנחנו מדרדרים את חילוקי הדעות למקומות לא נכונים. הרגשנו שיש פה מישהו שדואג לחלל את השבת בפרהסיה, לא רק מרב מיכאלי. זה הקונצנזוס של הממשלה הקודמת".
2 צפייה בגלריה
יפה דרעי, אשתו של אריה דרעי בבוקר שאחרי הבחירות
יפה דרעי, אשתו של אריה דרעי בבוקר שאחרי הבחירות
"בוחרת להיחשף לפי הצרכים". יפה דרעי
(צילום: קובי נחשוני)
בקרב קהילת הלהט"ב יש עכשיו אווירה מאוד מפוחדת, מאוד לחוצה, שמא הזכויות שניתנו להם יילקחו מהם, שמא יאסר עליהם לארגן מצעד, שמא טיפולי ההמרה יחזרו להיות דבר שעושים ללא הסתרה. "אני רחוקה מהמקום הזה. אני לא המחוקקת ולא נמצאת בכנסת, בסך הכל בן אדם פרטי, אישתו של".
בערב הבחירות לכנסת ה-25, שר הביטחון בני גנץ ביקר בכותל המערבי וספג קריאות "רוצח" מנערים שהיו במקום. בנאומו במליאת הכנסת לרגל יום הזיכרון לראש הממשלה יצחק רבין, זעם גנץ: "הכנסתי פתק לכותל 'שיבוא שלום עלינו ויהיה שלום בתוכנו'. מקבלת אותי חבורת אנשים בצרחות נוראיות 'רוצח', במשך 20 דקות שלמות. אלה אותן הצעקות בדיוק, 27 שנים אחרי".
מה את חושבת על ביקור בני גנץ בכותל? למה לא שמענו גינויים מראשי האופוזיציה דאז? "אני לא מסכימה עם מה שעשו לו. אני לא בדרך הזו, האישיות שלי לא במקום הזה בכלל. מה שקרה בכותל מבייש אותנו. הסכמתי לדבר כי אני רוצה גם להרגיע. אנחנו לא שד כל כך גדול כמו שעשו מאיתנו".
2 צפייה בגלריה
מטה ש"ס
מטה ש"ס
"כל ראשי הרשויות במדינה שיבחו אותו". דרעי במטה ש"ס בליל הבחירות
(צילום: שלו שלום)
מה את מרגישה כשאת שומעת את הדיון בימים האחרונים על זה שאריה דרעי לא ראוי לכהן כשר האוצר, שהוא לא יכול לשמור על הקופה הציבורית? "בעלי הכי ראוי, מנוסה ומקצועי. הוא היה שר הפנים בגיל 27-28, וכל ראשי הרשויות במדינה ובכל קצוות המפה הפוליטית ידעו לשבח אותו, ההרשעות נגדו - אם זה לא היה אריה דרעי זה לא היה מגיע לשום מקום.
ואם ייקבע שיש נגדו קלון? "הציבור אמר את דברו, נבחרנו ברוב גדול וזו הסיבה שצריך לעשות פה שינויים מהותיים. אם לא ידעו ללכת בדרכים נכונות ומאוזנות, כל דבר שנעשה בקיצוניות מביא לתוצאות אחרות. הממשלה האחרונה הביאה לתוצאה הזו כי הציבור הבין שככה אי אפשר לחיות, עם הסתה פרועה ושיסוי בציבור החרדי".
כשאריה בא ושואל אותך - האוצר או הביטחון - מה את אומרת לו? "הוא לא שואל אותי. אני מגיבה מה שאני חושבת. ביטחון - לא הייתי מציעה לו בשום אופן, כי זה לא תחום שיש לו אפשרות לעשות בו שינויים, למרות שכיהן בקבינט, ליווה ראשי ממשלות והיה מעורב בנושאים רגישים".
פורסם לראשונה: 15:54, 15.11.22